2020-03-18, 16:58
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Även det som tillkommit sista dygnet? Har tankat ner den igen. Tur man har flera externa hårddiskar.

#TeamÅsaHiding

Du kan gå in och ladda ner enstaka bilagor också. Samt gå in och läsa/lyssna/titta direkt från tjänsten om man inte vill ladda ned något lokalt till sin enhet.
Citera
2020-03-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Karma 😈

Jag förstår inte varför han handlar som han gör.
Att han fortfarande håller på - precis som SD ju gjorde - och kontaktar folk för att ge SIN version.
Varför han inte själv inser att han återigen gör sig skyldig till att gå över gränsen (undanhållande av information + radering av information). Det är ju inte tal om att han i detta fall försöker påverka vittnen utan det är bara så OLÄMPLIGT. Tom hans polispolare M@rco säger i förhör att Jerry engagerar sig i saker han inte har med att göra, att han "lägger näsan i blöt".

Eftersom Jerry står så nära de misstänkta SD och HD - och enligt många manipulerats av och/eller gått SDs ärenden - så måste han väl ändå inse att det kan upplevas som väldigt obehagligt med Jerrys anklagelser.

Hittade förhöret med polisen M@rco i Aktbilaga 151, sid 85 och framåt. Polismannen M@rco ger ett bra intryck i förhöret, ska tilläggas.
Där framkommer även att JG har lite kunskap om förhörsteknik då han varit tolk-konsult flera gånger på polishuset.
Kanske med den kunskapen som JG raderade i sin telefon? Kanske det var genom JG:s insyn i polisarbetet som gjorde att centralpersonerna i den här soppan skaffade sig Telegram-appen som vid det tillfället var säker att använda och att det var mycket svårt att återskapa raderade mess?
Citera
2020-03-18, 17:22
Medlem
Citat:
Nej dagens sanning. Det står i FUP och har tagits upp under rättegången, både i AB och NA liverapportering.

Huvudprotokollet 145, sid 12-14

Polis 1:

” Patrull 23-9 I 60 A och P får 20180512 ett uppdrag via RLC att kontrollera eventuella ungdomar vid cykelbanan via Baronbacken och Vivalla som går över motorvägen. Klockan är då ca 00:40. Patrullen möter då en man som kommer ut från skogen och har på sig en pannlampa och en ficklampa. Mannen kommer ut från skogen som är vid hjärstasidan direkt då patrullen kör över motorvägen på cykelbanan över motorvägen. Mannen kommer fram till polisbilen och uppger att ungdomar försökt stänga in honom och att han nu letar efter dessa. Patrullen har inte anträffat några ungdomar alls och jag Insp T Ara uppfattar mannen som märklig.

Mannen var svensk, ljus i hyn, smal ca 40 år. Min uppfattning är att mannen var ganska lång dvs över 180 cm. Jag uppfattade det hela konstigt men samtidigt kunde vi inte beslå mannen med något och det är han som söker kontakt med oss. Han fortsätter efter kontakten med oss in i skogen bredvid bron mot motorvägen och säger att han ska fortsätta leta efter ungdomarna medan vi tycker han ska gå hem. Jag har efter mordet på Lena W vaktar misstänktes hem och då sett foto på misstänkte. Den misstänkte är mycket väl överensstämmande i utseende med den person jag såg vid den aktuella platsen och tillfället.”

Polis 2

” Vi blir av radion beordrade med anledning av att anmälare ringt in och sagt att det stått ett större gäng killar på bron mellan baronbacken och Vivalla, bron som går över motorvägen, jag vill minnas att han hade känt sig förföljd och att han trodde att han skulle bli rånad. Det är den information vi får via radion på vägen fram till platsen. Väl framme i baronbacken och bron och skogen som ansluter till bron finns det inga människor alls, det är supet lugnt och känslan är direkt att det inte är något för oss. Jag som kör polisbilen väljer att svänga vänster på cykelbanan när jag kört över motorvägen sett ifrån Baronbacken.

Där ser jag hur det kommer en mansperson som kommer gåendes på cykelbanan från Vivalla, jag tror att jag uppfattar det som att han kommer ut ifrån skogen, mellan motorvägen och cykelbanan.
Det är en svensk kille i ca 40 års ålder som jag minns det. Han har en blå träningsjacka, typ orienteringsjacka och om jag minns rätt har han en pannlampa på sitt huvud. Ingenting stämmer med denna man. Jag vevar ner fönstret på polisbilen och hälsar och frågar något i stil med om allting är bra och om han sett något gäng i närtid. Han svarar att han inte sett några nu men att det är han som ringt polisen, och att han känt sig förföljd av gänget då han var på väg hem ifrån krogen
och då ringde polisen. Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då.

Jag reagerar på att han har sina båda händer i sin vindjackas fickor, jag tycker först att det ser ut som att han döljer något innanför jackan och tänker att han kanske har ett basebollträ under jackan som han döljer för oss och håller i med sin hand via fickan. Jag ber honom ta ut händerna och visa vad han har innanför jackan, han gör så och det finns ingenting avvikande som jag ser under hans jacka.
Jag minns att jag frågar honom vart han bor, han svarar att han bor i Vivalla men kan inte riktigt redogöra för vart, vi får ingen adress av honom. Oavsett vad jag frågar honom så får jag inga tillfredställande svar, det är hela tiden någonting som känns fel. Jag tror att vi efterfrågar hans personnummer och att vi gör en registerslagning i mobilen, jag vill också minnas att jag och kollega reagerade för att han var skriven någonstans i Östenärke, kanske Sköllersta. Jag minns inte om vi konfronterade honom med det eller om det var något jag och kollegan diskuterade eftersom. Han uppgav endast sitt personnummer, vi tog inget ID.

Det hela slutar med att jag säger åt honom att gå hem och att han skall sluta leta efter gänget han svarar som jag minns det ganska drygt att det inte är någon fara och att han skall kolla en sväng till innan han går hem. Han är inte påtagligt berusad som jag uppfattar honom. Jag minns att jag och kollegan diskuterade honom efter åt och att vi båda tyckte det hela var mycket avvikande och skumt beteende, men vi hade inget att sätta fingret på och avfärdade det hela. Jag skulle sannolikt känna igen personen om jag såg honom igen, det var något med hans utseende och hans beteende som satte sig på minnet. ”

För det första så slår det mig att i FUP:en finns ingen redogörelse i pappersform om slagningen på personnumret som polisen utförde på plats. Varför finns inte det med? Alla slagningar loggas oavsett från vilken enhet polisen gör slagningen på. Det är även enkelt att kolla de loggarna eftersom det finns namn på poliserna och ungefärlig tidpunkt när slagningen skulle gjorts.
Så att bifoga att ark med logg avseende slagningen som utförts i registret borde ju vara aktuellt?!

Det övriga fetade är sådant uppträdande som Tingrsättens ledamöter kommer finna mycket märkligt eller rent av lögn i syfte att förskjuta fokus från SD själv.
Jag menar, har han varit på krogen iförd en vindtygsjacka? Ja, det kanske man kan ha.
Eftersom han kom ut från skogen och mötte polisen samt skulle ta en sväng till i skogen så lär han ju haft kängor på sej med och inte några ordinära lågskor som annars är brukligt i sociala sammanhang. Men man kanske kan gå till krogen klädd så där..? Hoppas han får svara på det i vart fall!
Citera
2020-03-18, 17:25
Medlem
Angående de 17 slagen som förorsakade LW:s död och de 17 geocasharna som HD loggade utan att ha varit på plats, men som LW tog bort 2 ggr.. Här ser man att de ägnat sig åt olika tal som symboler ...

B705-18, Aktbil 168 Messenger Del E s. 3412- 4043:

Stefan Davidsson
googlade lucky number och kollade bilder. Precis de tre talen kommer upp oftare än andra 20 feb 2017 13:14
Lena Wesström
"Genom sig själv känner man andra" 20 feb 2017 13:14
Stefan Davidsson
7,8 och 13 är vanliga turnummer. Eller snarare kanske symboler för turnummer tror jag. 20 feb 2017 13:13
..
Lena Wesström
� Lena
Startsida
Bara hade aldrig tänkt på om det fanns vissa tal som oftare var turtal. Kollade lite. Skilde sig lite från det du sa. Ville upplysa bara
20 feb 2017 13:12
Stefan Davidsson
Ja?
20 feb 2017 13:10
Lena Wesström
"8 anses vara ett turtal i stora delar av världen. Från början i Kina tror jag" 20 feb 2017 13:08
..
På samma sidor skriver SD att det är bara tur att A*on lever (A*on= LW:s son) och hon svarar att det skulle gör henne ont att se blodet rinna på honom!!!!
Hon skriver "Jag önskar att du vore död" som svar.

Han skriver sådant som att han vill ha 100 % insyn, ärlighet o öppenhet, annars går det inte.

Vilka helt sjuka samtal.
Senast redigerad av Moschata 2020-03-18 kl. 17:35.
Citera
2020-03-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Många av oss människor brukar ju bli lite glada om vi blir grattade = får en omtanke utöver det vanliga när vi fyller år .Kan tänka mig att LW kände som att oftast är det, det de gör på SD:s infall(för att HAN vill göra dessa saker och att LW typ "hänger med" ....men visst hon verkade ju ha likadana äventyrsbehov så det löstes lätt troligen...

Nu kände LW antagligen att hon behövde få en kvart utav hans egen tid till att just bry sig om henne ,ATT HON fyllde år , och när han tackade nej till det ,så antar jag att det gjorde Väldigt ont inombords för henne ...att han inte ens kunde tänka sig att gå in i hennes hem för att ta en snabbchockladkaka (och då menar jag kaka ,inget annat...)

Just att han inte ville offra ens en kvart där på hennes speciella dag ,gjorde ont ,och hon började misströsta ,helt enkelt omkring hela relationen ,och det kan vara det som hände ,att hon helt enkelt sa hur det kändes och att hon ville sätta "hårt mot hårt" på något sätt ...

Och SD tyckte det var ett j-a tjabbel och ville bara iväg .
LW kunde inte förlåta inombords att han sket i hennes födelsedag så pass ,så hon skred till verket att anmäla hans ilska mot henne osv. etc.etc.

(spekulation)

Bra spekulerat! Låter helt rimligt i mina öron att det handlar om sårade känslor i ett dysfunktionellt förhållande.
Citera
2020-03-18, 17:31
Medlem
Citat:
Litet..men ändå stort..

Han skriver, vad jag hittat iallfall, alltid nattis till Lena, och även Hanna.

Förutom just den natten då Lena dog.

” 00:29 SD: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn. ”

Jag tror inte ens han kunde förmå sig att säga nattis efter den nattens händelser...

Ja, det har jag oxå lagt märke till. Sista natten visste han ju att hon skulle fortsätta att sova för evigt.
Citera
2020-03-18, 17:37
Medlem
Citat:
Litet..men ändå stort..

Han skriver, vad jag hittat iallfall, alltid nattis till Lena, och även Hanna.

Förutom just den natten då Lena dog.

” 00:29 SD: Hepp. Du kom inte in mer. Sov gott. Hörs i morrn. ”

Jag tror inte ens han kunde förmå sig att säga nattis efter den nattens händelser...

Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Ja, det har jag oxå lagt märke till. Sista natten visste han ju att hon skulle fortsätta att sova för evigt.

Spel för gallerierna.
Citera
2020-03-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beh.ass.
För det första så slår det mig att i FUP:en finns ingen redogörelse i pappersform om slagningen på personnumret som polisen utförde på plats. Varför finns inte det med? Alla slagningar loggas oavsett från vilken enhet polisen gör slagningen på. Det är även enkelt att kolla de loggarna eftersom det finns namn på poliserna och ungefärlig tidpunkt när slagningen skulle gjorts.
Så att bifoga att ark med logg avseende slagningen som utförts i registret borde ju vara aktuellt?!

Det övriga fetade är sådant uppträdande som Tingrsättens ledamöter kommer finna mycket märkligt eller rent av lögn i syfte att förskjuta fokus från SD själv.
Jag menar, har han varit på krogen iförd en vindtygsjacka? Ja, det kanske man kan ha.
Eftersom han kom ut från skogen och mötte polisen samt skulle ta en sväng till i skogen så lär han ju haft kängor på sej med och inte några ordinära lågskor som annars är brukligt i sociala sammanhang. Men man kanske kan gå till krogen klädd så där..? Hoppas han får svara på det i vart fall!

Det låter som en förberedelse inför mordet, för att misstänkliggöra ett killgäng som kanske inte ens finns i verkligheten (troligen inte).
Citera
2020-03-18, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det låter som en förberedelse inför mordet, för att misstänkliggöra ett killgäng som kanske inte ens finns i verkligheten (troligen inte).

Precis så tänker jag med och säkert flera än vi två! Jag finner ingen alternativ förklaring till agerandet i vart fall, gör du?
Citera
2020-03-18, 18:00
Medlem
Citat:
Precis så tänker jag med och säkert flera än vi två! Jag finner ingen alternativ förklaring till agerandet i vart fall, gör du?

Nej, och tillsammans med all internettrafik och just denna händelse med "killgänget" som inte bevisligen har ägt rum (poliserna har inte sett röken av något gäng) och att han, vad jag kan tro - även har försökt misstänkliggöra Lenas klienter på hennes arbetsplats. Flyktingkillarna. Det skulle inte förvåna mig. Kanske finns detta i någon av alla akt-bilagorna? Hoppas att ÅH har tagit upp det.

Verkar som att SD har planerat dådet och planterat falska bevis en längre tid, han trodde att han var så smart "de har ingenting på mig" etc etc. Det fattar man ju.

Detta lär framkomma så småningom.
Senast redigerad av zilvereko 2020-03-18 kl. 18:08.
Citera
2020-03-18, 18:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Har åter djupdykt i (1000 sidor 2 tim) i Lenas mentala fängelse att upprepa sitt själssår som alltid bortvald.

Lena har beskrivit sina första 17 månader i livet som utan mänsklig kontakt skrikande av hunger innan hon blev blev adopterad. Utan att fördjupa oss i isvårigheter att känna sig accepterad som adopterad är det svårt att komma förbi att detta åstadkom den skada som gjorde att hon ohjälpligt fastnade i att inte vara älskad av objektet Stefan.
Lenas problem föds man inte med..

RT betyder radiotystnad så inte HD ska få veta.

Radiotystnaden är vapnet med vilken Lena har ett hårt grepp över Stefan. Varför han tillät det går över mitt förstånd. Blev han smickrad och misstog hennes demoner att bli tillbakavisad som kärlek ?
Stefan ville ha hennes vänskap och sex men kunde naturligtvis inte kompensera hennes tidiga trauman.

Hon bröt överenskommelsen om RT gång på gång för att göra HD illa med att hon fortfarande knullade hennes man.

Och Stefan gnällde oavbrutet om att det får hon absolut onte göra om hon ville vara vän med honom men lät henne hållas.
Som jag skrev tidigt i tråden kan jag inte se att den destruktiva relationen handlade om kärlek utan om symbiosen av två psykiskt oförmögna individer.

Som referens och till stöd för mina slutsatser så är denna avslöjande bild tagen 17 aug 2017 (om jag inte minns fel)
Dvs, 4 dagar innan underliggande konversation. Joggingturen där Lena oinbjuden sluter upp leder till ytterligare osämja eftersom Lena tycker Stefan och negligerar henne. Signifikativt för hennes problem är att hon sökte sig till såret att bli avfärdad/oälskad.

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...86abd0be_l.jpg

Läs och lid med Lena.

Aktbilaga 168 facebook messenger del E sid 477-479

Lena Wesström
4. Du lät mig länge tro du älskade mig. Till och med att det skulle var du och jag. ATt då, för att hon
blir frisk, plötsligt kapa även det som inte måste kapas, är ett svek exakt lika grovt som det du gjorde
mot henne. Skillnaden är att hos henne försöker du städa upp. Mig pissar du på. Menar du allvar
med din vilja till vänskap och, som du ibland säger, bl a alldeles nu, även kärlek och närhet, då visar
du det. Visa en bråkdel så stor vilja till att det ska bli bra som viljan du mosar i ansiktet på mig att
göra bra med henne, då kommer vi mycket, mycket långt

21 aug 2017 09:33
Lena Wesström
3. Självklart är det inte utagerat när du inte sagt ett ord om vad som hände eller vad du tyckte. Man
svarar. När man inte kastat och inte pissar på. NU har du förklarat. Onödig omväg. Verkligen. Fred
är att vilja mötas. Som jag ville. Ofred är att vifta bort. Som du gjorde. Nu har vi pratat. Blev bättre.
Fattar inte hur du kan välja onödig omväg när du säger du har så ont om tid för chatt. Ingen vill ha
tjafs. Välj inte sånt som leder till det då
21 aug 2017 09:31

Lena Wesström
1. Konstigt du inte förklarade det som du nu förklarade, senast i går kväll. Konstigt du inte skrev nåt
av det i chatten medan du hade tid, alltså innan du skulle videoringa, det var ju uppgjort i förväg, du
visste det redan när du gick ut. Du vet att du kört mitt förtroende i botten när det gäller din vilja.
Fattar situationen nu när du beskriver. Fattar inte hur du kan vara så ataktiskt att du inte förebyggde.
Fattar inte hur du kan vara så ataktisk att du inte la de minuterna igår på att förklara
21 aug 2017 09:29

Lena Wesström
Olycklig formulering av mig när jag skrev "ditt rt". Menar såklart inte ditt förnedrande sätt att hantera
rt. Menade såklart att du alls ska få rt. Som man kan säga till en unge att "du ska få 'din' glass".
Du vill inte ha nån sammanställning. Men jag vill ha svar. Så jag skickar ändå. Svara i telefon om du
vill. Men det blir avstämning mot lista innan någon form av rt. Inget hot, inget nytt. Det ingår i
uppgörelsen. Vet du inte köper den. Precis som jag inte heller köper allt du gör, även om jag köper
förnedrande mycket. Men, som du vet, har vi nån sorts nånting ändå. Och vi är rätt måna om att
värna det som ändå finns, som skiljer tillståndet från krig. Eller hur? Så ring du. Du kan titta på listan
eller låta bli. Men den ska prickas av. Tramsa inte bort den värdefulla tid du har. Antar du vill ha rt
sen.

1. Vad hände igår på promenaden, varför valde du inte att korta samtalet med henne så du kunde
titta in hos mig och slippa ses ute på gatan?

2. Varför sprang du så förnedrande, istället för att vänta in, hade blivit mycket mindre dåligt av det

3. Förklara hur ämnet kan vara utagerat (morgonpromenaden) för att du tycker jag dömt. Det rimliga
är att du säger din syn eftersom den skiljer sig från den jag beskrev. Man gör så. Reder ut. Om man
inte kastat allt. Jag ville verkligen prata om saken, frågade dig. Du viftade bort. Som vanligt.
Färdigviftat, nu förklarar du

4. Jag gråter av sorg över att du vänt mig ryggen. Av vrede för att du pissar på mig, på oss. Förklara
hur det jag ser INTE kan vara att vända ryggen

5. Bekräfta att du ger dig med autismsättet att låtsas "följa instruktione�•- Astramsigt och leder bara
till mera bråk när du håller på sådär. Som du märker

6. Förklara hur du visar du vill vänskap, fred och kärlek. Nu visar du tvärtom. Bekräfta du är tacksam
jag följer rt och dina instruktioner alls.

7. Förklara hur du hade tid att läsa på fejan och även kommentera före halv sex, men inte hade tid
att säga ett ord till mig, förutom att du skulle blocka

8. Bekräfta att du inom rimlig tid lägger till i aktuella loggar "med Softis" eller annan värdig
benämning. Alternativet är att jag mejlar er båda två om det
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-18 kl. 18:26.
Citera
2020-03-18, 19:09
Medlem
Citat:
Hittade förhöret med polisen M@rco i Aktbilaga 151, sid 85 och framåt. Polismannen M@rco ger ett bra intryck i förhöret, ska tilläggas.
Där framkommer även att JG har lite kunskap om förhörsteknik då han varit tolk-konsult flera gånger på polishuset.
Kanske med den kunskapen som JG raderade i sin telefon? Kanske det var genom JG:s insyn i polisarbetet som gjorde att centralpersonerna i den här soppan skaffade sig Telegram-appen som vid det tillfället var säker att använda och att det var mycket svårt att återskapa raderade mess?

Nja, tydligen är det många geocachare som använder den appen. Den är snabb och synkar bra mellan olika enheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in