Har åter djupdykt i (1000 sidor 2 tim) i Lenas mentala fängelse att upprepa sitt själssår som alltid bortvald.
Lena har beskrivit sina första 17 månader i livet som utan mänsklig kontakt skrikande av hunger innan hon blev blev adopterad. Utan att fördjupa oss i isvårigheter att känna sig accepterad som adopterad är det svårt att komma förbi att detta åstadkom den skada som gjorde att hon ohjälpligt fastnade i att inte vara älskad av objektet Stefan.
Lenas problem föds man inte med..
RT betyder radiotystnad så inte HD ska få veta.
Radiotystnaden är vapnet med vilken Lena har ett hårt grepp över Stefan. Varför han tillät det går över mitt förstånd. Blev han smickrad och misstog hennes demoner att bli tillbakavisad som kärlek ?
Stefan ville ha hennes vänskap och sex men kunde naturligtvis inte kompensera hennes tidiga trauman.
Hon bröt överenskommelsen om RT gång på gång för att göra HD illa med att hon fortfarande knullade hennes man.
Och Stefan gnällde oavbrutet om att det får hon absolut onte göra om hon ville vara vän med honom men lät henne hållas.
Som jag skrev tidigt i tråden kan jag inte se att den destruktiva relationen handlade om kärlek utan om symbiosen av två psykiskt oförmögna individer.
Som referens och till stöd för mina slutsatser så är denna avslöjande
bild tagen 17 aug 2017 (om jag inte minns fel)
Dvs, 4 dagar innan underliggande konversation. Joggingturen där Lena oinbjuden sluter upp leder till ytterligare osämja eftersom Lena tycker Stefan och negligerar henne. Signifikativt för hennes problem är att hon sökte sig till såret att bli avfärdad/oälskad.
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-imag...86abd0be_l.jpg
Läs och lid med Lena.
Aktbilaga 168 facebook messenger del E sid 477-479
Lena Wesström
4. Du lät mig länge tro du älskade mig. Till och med att det skulle var du och jag. ATt då, för att hon
blir frisk, plötsligt kapa även det som inte måste kapas, är ett svek exakt lika grovt som det du gjorde
mot henne. Skillnaden är att hos henne försöker du städa upp. Mig pissar du på. Menar du allvar
med din vilja till vänskap och, som du ibland säger, bl a alldeles nu, även kärlek och närhet, då visar
du det. Visa en bråkdel så stor vilja till att det ska bli bra som viljan du mosar i ansiktet på mig att
göra bra med henne, då kommer vi mycket, mycket långt
21 aug 2017 09:33
Lena Wesström
3. Självklart är det inte utagerat när du inte sagt ett ord om vad som hände eller vad du tyckte. Man
svarar. När man inte kastat och inte pissar på. NU har du förklarat. Onödig omväg. Verkligen. Fred
är att vilja mötas. Som jag ville. Ofred är att vifta bort. Som du gjorde. Nu har vi pratat. Blev bättre.
Fattar inte hur du kan välja onödig omväg när du säger du har så ont om tid för chatt. Ingen vill ha
tjafs. Välj inte sånt som leder till det då
21 aug 2017 09:31
Lena Wesström
1. Konstigt du inte förklarade det som du nu förklarade, senast i går kväll. Konstigt du inte skrev nåt
av det i chatten medan du hade tid, alltså innan du skulle videoringa, det var ju uppgjort i förväg, du
visste det redan när du gick ut. Du vet att du kört mitt förtroende i botten när det gäller din vilja.
Fattar situationen nu när du beskriver. Fattar inte hur du kan vara så ataktiskt att du inte förebyggde.
Fattar inte hur du kan vara så ataktisk att du inte la de minuterna igår på att förklara
21 aug 2017 09:29
Lena Wesström
Olycklig formulering av mig när jag skrev "ditt rt". Menar såklart inte ditt förnedrande sätt att hantera
rt. Menade såklart att du alls ska få rt. Som man kan säga till en unge att "du ska få 'din' glass".
Du vill inte ha nån sammanställning. Men jag vill ha svar. Så jag skickar ändå. Svara i telefon om du
vill. Men det blir avstämning mot lista innan någon form av rt. Inget hot, inget nytt. Det ingår i
uppgörelsen. Vet du inte köper den. Precis som jag inte heller köper allt du gör, även om jag köper
förnedrande mycket. Men, som du vet, har vi nån sorts nånting ändå. Och vi är rätt måna om att
värna det som ändå finns, som skiljer tillståndet från krig. Eller hur? Så ring du. Du kan titta på listan
eller låta bli. Men den ska prickas av. Tramsa inte bort den värdefulla tid du har. Antar du vill ha rt
sen.
1. Vad hände igår på promenaden, varför valde du inte att korta samtalet med henne så du kunde
titta in hos mig och slippa ses ute på gatan?
2. Varför sprang du så förnedrande, istället för att vänta in, hade blivit mycket mindre dåligt av det
3. Förklara hur ämnet kan vara utagerat (morgonpromenaden) för att du tycker jag dömt. Det rimliga
är att du säger din syn eftersom den skiljer sig från den jag beskrev. Man gör så. Reder ut. Om man
inte kastat allt. Jag ville verkligen prata om saken, frågade dig. Du viftade bort. Som vanligt.
Färdigviftat, nu förklarar du
4. Jag gråter av sorg över att du vänt mig ryggen. Av vrede för att du pissar på mig, på oss. Förklara
hur det jag ser INTE kan vara att vända ryggen
5. Bekräfta att du ger dig med autismsättet att låtsas "följa instruktione�•- Astramsigt och leder bara
till mera bråk när du håller på sådär. Som du märker
6. Förklara hur du visar du vill vänskap, fred och kärlek. Nu visar du tvärtom. Bekräfta du är tacksam
jag följer rt och dina instruktioner alls.
7. Förklara hur du hade tid att läsa på fejan och även kommentera före halv sex, men inte hade tid
att säga ett ord till mig, förutom att du skulle blocka
8. Bekräfta att du inom rimlig tid lägger till i aktuella loggar "med Softis" eller annan värdig
benämning. Alternativet är att jag mejlar er båda två om det