2020-04-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
SD skulle aldrig riskera att nåt sånt fint gick till spillo eller ens repades. Tänk så länge den skulle kunna hålla om han sköter om den ordentligt.

Kan du ha rätt i, han vårdar nog sina prylar.
Men om vi då tänker på många byggarbetsplatser som han lär ha besökt och haft tillgång till något verktyg därifrån?
Citera
2020-04-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja någon konsensus lär aldrig infinna sig avs vilka mordvapensteorier som skall/bör tändas resp släckas. Och någon klarhet lär det aldrig bli i frågan. Med mindre att det kommer ett erkännande.

Vad visar länken? Alla har inte geokonto.

SD berättar att UV-ljus avslöjar vad som hänt i sängen...
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7449fa52-9024-41ad-9dfa-8ce16067fd3a.jpg

Kan du komma åt loggen via denna länk? https://coord.info/GLXJD4AD

Motell i Ljungan
Loggas 2 nov -18 när SD och HD var på FAD i Sundsvall
"Men vilken grej! Sällan har jag skrattat så som när det vi funnit lästes upp. En cacheövning med mycket humor. Älskar det! Gillade hela upplägget och svårighetsgraden. Det tog precis lagom mycket tid för att hela tiden vara kul, och det är en snygg avvägning (som givetvis beror på hur mycket tur mm besökarna har) Egentligen är platsen kanske itne så intressant, men det är alltid spännande att smyga omkring på lite förbjudna och bortglömda platser. Men CO har genom att använda humor, teknik och finess fått detta till ett minnesvärt resmål. Tack för cachen.

Fredag och avresedag. Startade vid 07 och sträckkörde i princip upp för att möta vänner på lunch på Pizza Hut. Försökte synka planer där och det blev lämpligast att jag satt kvar där och löste mystar, medan de övriga gick ut till virten på bron och FÖRSÖKTE se någon utsikt i diset och dimman. Sedan var vi igång och tog roliga mystar och labs fram till kvällens event. Nere på stan mötte man kända ansikten vart man vände sig, och det kändes som ett enda stort kramkalas stundtals. Efter eventet for vi till Ljungaverk och tog in på ett "fint"*motel. Under dagen kom det en del blöta uppifrån, men inte så pass att det påverkade humör och upplevleser. Framåt kvällen hade det torkat upp i luften och var enbart härligt, iaf fram till jag halkade till och skar upp ett finger ända in i leden. Fick avsluta kvällen med ett besök på Sundsvalls fina akutmottagning. Det var rätt fult i skadan, men läkaren var positiv och tyckte att allt var en fest. Han njöt av att visa syster SysterHax hur det fungerade när han drog i senor i fingret! Jag som är minst sagt ointresserad av att se blod fick be dem sluta leka och laga ihop istället. Så nu har man fyllt på stelkrampssprutan och fått en genomkörare med antibiotika.(Tack syster för att du iklädd leriga regnbyxor och fleecetröja assisterade under reparationen så vi slapp vänta in en ordinarie sköterska*)

Var uppåt Skellefteå under någon vecka i somras, och stannade i Sundsvall för kaninärenden en full dag. Medan barnen lekte med de hopande råttorna letade jag upp superfina cacher och stod helt plötsligt på Södra Bergets parkering (naturligtvis*Fredriks*fel). Kom på att det nog var här som, javisst! Här ska ju FAD vara! Loggade WA och fortsatte dagen, sommaren och hösten. När det så närmade sig synkade jag och SysterHax ihop lite planer och tog en tredagarstur norröver. Vi diskuterade lite löst med lite sköningar från Västmanland om att ses, och det som synkade bäst var att leka med lite olika folk vid olika tillfällen, totalt var det nog ett 20 tal vi sällskapde med under olika skeenden av helgen. Det jag tar med mig hem från resan är, förutom de sociala bitarna såklart, de häftiga platerna vi kom till på olika UE-cacher. Tog även hem några stygn i handen efter att ha försökt genomskåda tyska sabbotörer i ett bergrum i Ljungaverk, och så naturligtvis hela MEGA-upplevelsen. Som alltid passar labs olika i smaken hos olika cachare, men jag gillade dem generellt. Hoppas jag hade snababste tiden på den med RTK-GNSS. Fredagens kvällslabs fick vi slita med en del till en början eftersom vi inte uppfattat att man skulle börja med nummer 1*. Exakt hela söndagen gick åt för att komma hem, och vi blev många upplevelser rikare där med. Skönt med måndag sedan så man kunde vila upp sig. Vi ses i Lidköping!

UV-ljus avslöjar vad som hänt i sängen"
Senast redigerad av Ulanna 2020-04-06 kl. 00:16.
Citera
2020-04-06, 00:29
Medlem
Någon har varit inne på SDs Geokonto!

Kan det ha något att göra med trådens diskussioner om tillhygge?

Tänk om någon loggade in p g a nedan inlägg?

Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
En kylig man som kliver in på polisstation med skorna som användes vid mordet har sannolikt inte gjort sig av med mordvapnet. Det finns någonstans. Kanske en UV-ledlampa i stål ingår i utrustningen för skyddsrumsinspektioner?
Vapnet kan hittas på Tyr*éns eller hos bästa kompisen Jelly Gray?
Den våghalsiga mördaren har retats med utredarna och gett dem ledtråden om vapnet för längesen?
www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=832720a2-9ed8-45bf-bf24-e47c41c26dfa&IID=7449fa52-9024-41ad-9dfa-8ce16067fd3a
Citera
2020-04-06, 00:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag har för mig att LW uttryckte sig att föräldrarna var typ inskränkta... LW kom nog på vid vuxen ålder att det finns ett liv utanför kyrkan.

Har hon sagt ptt "hon inte tyckte om sina föräldrar"? Akt?

Du har försökt få det till att föräldrarna kanske kände sig tvingade att vara barnvakt... jag tror att de gjorde det helt frivilligt (likt de flesta mor/farföräldrar). Har du något som visar på motsatsen?

Jag vill egentligen inte posta det här eftersom jag
tycker synd om hennes föräldrar men du ger dig
ju aldrig utan bevis så det här postas p.g.a dig.

Lena satt och höll på med mobilen hela tiden, hon pratade inte och hon var inte social på samma sätt som hon brukade vara. Jag antar att hon SMSade eller skrev på sociala medier. Jag reagerade på det då jag tycker att det är väldigt tråkigt när personer sitter med mobilen. Jag vet inte vem hon satt och skrev med.
Hon betedde sig annorlunda mot hur hon brukar vara. Jag tror hon sken upp när hennes föräldrar
åkte. Jag tror inte att de har haft en jättebra relation
. Lenas bror umgicks inte med föräldrarna
men jag tror att Lena och hennes bror umgicks.
s. 329

Per*nilla följde hennes relationer, Per*illa vet hur det var komplicerat med hennes föräldrar, det var förfärligt när det var problem med henne och Ulf och socialtjänsten blev inblandad och det slet på Lena
s. 419

Rätt ok, mamma och pappa med också. En mental anspänning för mig, men ett ändå hyfsat enkelt sätt att umgås med dem så de får hänga med barnbarnen Vi åker slalom på dagarna, rätt lång lunchpaus i stugan. De gamle röjer upp, sover middag, tar en promenad, dricker kaffe och löser korsord. Spelar spel med ungarna på kvällen. Jag chattar och sent på kvällen går jag ut och cachar och pratar med Stefan. Inte särskilt optimalt, men mitt liv.
s. 152

Dryg kväll. Varit med mamma och pappa sen i måndags, helt slut Världens anspänning. Och ledsen för att det är så. Och dåligt samvete Åkte hem en dag tidigare, pallade inte mer. Längtade hem.
s. 137

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519

Lena Wesström Jag tänker på min bakgrund. Upphittad utanför barnhem, fluttad till famljehem, adopterad som arton månader. Helt störd anknytning. Kom till föräldrar som hade väldigt begränsade förutsättningar. Hade lyckan att ha andra vuxna omkring mig, har gått rätt bra ädnå
9 apr 2017 22:23
s. 2740
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663

Ol*a säger att Lena har medlat mellan honom och föräldrarna då han har valt att bryta kontakten med dem. Len haft kontakt med dem för barnens skull
s. 120 https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:603e25695978615ddc45f5bfc6243302
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-06 kl. 00:53.
Citera
2020-04-06, 01:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Hel*mrich, Ka*rin
Citat:
Separationen mellan Stefan och Hanna

Det var också några gånger under hösten -17 som det blev stora tjafs där Lena var inblandad, exempelvis då Lena skickade information till Hanna gällande sin relation till Stefan .. Lena skickade informationen till Stefan som nådde Hanna via hennes telefon eller information direkt till Hanna som skulle ge Hanna funderingar. Under hösten -17 ville Hanna inte ha med Lena att göra, men kontaken som var triggade igång henne. Hanna kunde då skriva till Lena med ett hårt tonfall, vilket Kar*in fått se.
K*arin säger att det varit flera saker som hände innan separationen och att Hanna till slut kom fram till det beslutet. I februari -I 8 ringde Hanna till Ka*rin, som var på jobbet, och var gråtfärdig. Karin minns inte vad som hänt med de träffades i Ka*rin mammas lägenhet och Hanna berätta om sina funderingar om att hon ville separera och osäkerhet kring detta. Separationen var Hannas initiativ. Ka*rin träffade Stefan och Hanna efter att de pratat om separationen. Hon såg att Stefan var gråtfärdig. Barnen fanns då runt dem. Stefan blev jätteledsen över separationen. Det är inte ofta Kar*in sett honom gråta men i samband med separationen blir han helt förstörd. Vid ett senare tillfälle, då Stefan och Hanna pratat om detaljer kring separationen, träffade Kar*in honom. Han var då helt rödgråten. Hanna och Stefan har haft väldigt mycket kärlek mellan sig. Vid separationen hade Hanna fortfarande känslor för Stefan, vilket var det som gjorde det så svårt för henne. Det var uttalat för dem att, "vad som händer sen får vi se". För att det skulle gå att komma tillbaka till varandra var det tvunget att det skulle ske en förändring. Det var som att Hanna och Stefan inte kommit framåt i sin relation efter att otroheten avslöjats. Ka*rin tolkades det som att Hanna ville få andrum och distans från Stefan. Ka*rin känner inte till att det fanns någon uppgörelse mellan Stefan och Hanna ifall de skulle träffa andra. Känslan var dock inte att de skulle bo ifrån varandra under bara en period, utan att separationen var definitiv med undettonen att vill man något annat i framtiden kan man alltid gå tillbaka. Idag finns det fortfarande starka känslor och omsorg mellan dem. Stefan har varit tydlig med Kar*in att han idag fortfarande har känslor för Hanna och att han vill att de ska leva i en parrelation.

Hannas känslor infor Lena under våren -18

Ka*rin minns det som att hon och Hanna pratade med fokus på separationen. Hanna var ledsen över att Stefan kanske inte kunde bo kvar i huset och om barnen kanske inte skulle växa upp där. Under våren kan Hanna ha känt irritation över Lena. Hon tyckte att det var jobbigt då hon mötte Lena, hon ville helst inte träffa henne. Ka*rin minns att Lena skickade ett sms eller mail till Hanna, då Hanna köpt bostaden, där det stod att Lena skulle se till att köpet inte skulle gå igenom.

USA-resan

USA-resan bokade lång tid i förväg, kanske under hösten då de bestämt sig för att försöka hitta tillbaka till varandra. Då diskussionerna om separationen bö1ja lägga sig konstaterade Hanna och Stefan att de ju bokat en gemensam resa. Kar*in uppfattade det som att resan bara blev ytterligare en sak att ta ställning till och att de istället fokuserade på andra praktiska frågor, så som att packa, flytt osv. Först kändes det som att de nästan var bestämt att de inte skulle åka till USA. Under sista veckorna pratade Hanna om sin osäkerhet inför resan. Hanna sa, "hur ska jag göra med den där USA-resan? Vi älskar ju att cacha tillsammans men är det rätt i den här situationen då vi borde komma ifrån varandra?". In i det sista pratade Hanna om att hon inte trodde att de skulle åka, kanske fem dagar innan resan. Kar*ins uppfattning är att Stefan hela tiden ville åka på resan men det var Hanna som avgjorde om de skulle åka. Hanna pratade inte om att de åkte som par utan det verkade snarare som att de kunde dela glädjen i att geocacha. Kari*ns uppfattning var att Hanna ville komma ifrån Stefan och undrade hur resan kunde påverka deras relation, "är det bra för oss?". Kar*in minns inte att de var tal om att någon av dem skulle åka med någon annan.
"är det här något som hon gjort så att jag och Stefan inte kan åka på vår resa?". Kar*in delade de tankarna. De tankarna kom från den kommunikationen som Hanna och Lena haft om att Lena ville ha Stefan för sig själv. Det Ka*rin tänkte var om Lena iscensatt något, utifrån att hon förstod att Lenas försvinnande skulle göra Stefan väldigt orolig.
Har Ka*rin pratat med Hanna och Stefan om alternativa gärningsmän?

Kanske att Hanna sagt att Lena träffat även någon annan man inom geocaching. Ka*rin har också funderat på om det funnits något kopplat till Lenas arbete. Ka*rin har upplevt utredningen som smal och väldigt riktad mot en person.

Gällande Hannas dåliga mående Hanna mådde dåligt under en lång period. Ka*rin har tänkt att det varit flera anledningar som gjort att hon mått dåligt. Hon fick troligtvis en förlossningsdepression vid andra barnet då började mycket med sinande energi. Under den perioden hade W problem med magen och skrek dygnet runt. Sen har Hanna alltid haft behov av att leva upp till andras förväntningar, bland annat moderns. Hon har också tagit stort ansvar på jobbet. Kari*n har också tänkt att Stefans sätt att vara i relation till barnen, att de tyckt mycket olika och han varit dominerande med sina åsikter, kunnat påverka henne. Stefan sätt har varit lite att trycka ner Hanna.
Under våren -18 var Hanna väldigt irriterad på Lena då hon försökte förmå Hanna att inte köpa lägenheten. När Hanna skulle skriva på kontraktet hade hon en oro över att Lena påverkat bostadsrättsföreningen att hon inte skulle få köpa bostaden. Ka*rin upplever inte Hanna som särskilt lättirriterad men av detta blev hon irriterad. Det hände inget mer kring det sedan.

362-372
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:a064c10f54283eba42a5b195588f6519
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-06 kl. 01:11.
Citera
2020-04-06, 01:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Den 14 maj var hon ute på den sista kvällsrundan, vid tillfället var en av döttrarna med Li*v och de hade även en "lånehund" med sig. Li*v uppger att klockan var mellan 19.30 och 20.00 när hon gick hemifrån, hon säger sedan att hon tror att klockan snarare var 19.45-19.50. L*iv och dottern gick från bostaden genom skogsdungen till Betesvägen i sydlig riktning. Då de gick på Betesvägen så ligger Stefans hus på vänster sida. Li*v berättar att hon känner Stefan och Hanna genom att deras döttrar lekte mycket med varandra när de var lite mindre. De senaste tre-fyra åren har de dock inte lekt alls. L*iv såg att Stefans båda döttrar var ute på gatan och lekte med en grannflicka, M, som bor snett mitt emot dem. Hon vet att Ms föräldrar står familjen Davidsson nära Stefan var i garaget och höll på med något. Li*v uppger att hon reagerade på att det smällde och slamrade och det lät som att Stefan höll på att flytta saker med stor kraft därinne i garaget. Stefan ropade till någon av döttrarna "kan du ta det här" eller "kan du hjälpa till .. ". Li*v minns inte mer exakt men han sa någon liknande.
Li*v uppfattade det som att Stefan verkade uppjagad och/eller stressad. Det var för att han slamrade så hårt i garaget.
I samma veva kom det en bil från motsatt riktning, bilen körde supersakta, den liksom kröp fram. I bilen satt två personer, Li*v uppfattade det som två kvinnor, den ena kvinnan satt som passagerare och hon höll i en mobiltelefon. Det verkade som att de letade efter en adress. Bilen var av äldre modell, det var en bil av combimodell som var guldmetallic. L*iv kan inte säga något om registreringsnummer. Då Li*v kommit en liten bit från Stefans hus så vände hon sig om. Hon såg då att bilen hade stannat på gatan i höjd med Stefans garage. Hon såg de två personerna kliva ur bilen och Stefan som mötte dem. Hon såg att de två personerna som hon uppfattade som kvinnor var mörkhåriga som mörkhåriga svenskar, hon kan inte säga något ytterligare om dem. L*iv fick en tanke om att det kanske var en Blocket försäljning.

s. 28-29
https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:12098da118938afde4d6cc846d9aa3ca

Undrar hur dags flickorna åkte till vindskyddet?
Citera
2020-04-06, 01:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med vittne, Oik*arinen, Ja*ni

Citat:
Ja*ni och Hannas kontakt har minskat då Jan*is flickvän är svartsjuk, han har därav backat. Hanna och Ja*ni har aldrig haft något annat än en vänskaplig relation.

s. 519

Citat:
Kontakt med Stefan och Hanna Davidsson den 14:e och 15:e maj ( Jan*i tittar i respektive Messengerkonversation han haft med Stefan samt Hanna samt redogör för innehållet). Stefan och Ja*ni hade kontakt den 14:e maj 05:46. 16:20 hade de kontakt om en myst. Det gällde "Just color 4/5 Star Wars edition" som släpptes 4/5. Mysten släpptes då Ja*ni befann sig i USA, därför kunde de inte kontakta honom den tiden. Det är den mysten som både Hanna och Stefan skriver om. Hanna och Jo*nas Sa*hlin loggade mysten den 7 /6. Stefan har inte loggat mysten

s. 520

Citera
2020-04-06, 01:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med KK. Krille Krall.

Citat:
Kri*ster uppger att han och Lena var ute och åkte fyrhjuling I O maj, vad han minns var Kristi himmelfärdsdag De känner varandra genom Geochach och hon ha tidigare sagt att hon ska följa med honom men Kris*ter säger att hon är en upptagen person. Men denna dag följde hon med honom ut.
Tillfrågad om de två telefonerna? Kris*ter säger att Lena sa att den ena hade hon för GPS och den andra tog hon emot samtal med.
På tisdag kvällen blev han kontaktad av en person som heter M*ats Lars*son som han tror bor i Västerås/Strängnäs. Han berättade att Lena var försvunnen och om han visste något skulle han höra av sig. På fråga hur Ma*ts visste att de var vänner? Svarar han att han nog hittade honom på nytillagda vänner på Lenas Facebook.
Kris*ter uppger på fråga om deras relation var något mer att nej nej, inget mer, absolut inte, jättetrevlig tjej, han skulle kunna tänka mig att träffa henne fler gånger, men absolut ingenting mer än dom två tillfällen dom träffades. Dom två gånger dom träffades var det geocaching och dom hade även sällskap vid andra tillfället så då var det inte läge, men absolut inget mer än så. Inget mer än en kram eller så.
Kris*ter uppger på fråga om han var intresserad av Lena att han tyckte det var en jättetrevlig tjej det lilla han träffade henne, hon var en intressant och mysig tjej. Ingen hemmasittare direkt, hon gillade att vara ute. Hon var en trevlig tjej och det var väl därför han höll kontakt från september fram till maj, det var ju bara dom två gångerna dom träffades. Krist*er tillfrågas om när Lena körde och han satt bak, hur höll han om henne då? Kris*ter uppger att han hade sina händer runt hennes midja eller höft, eller så höll han i handtagen på fyrhjulingen, det var varierat. Han uppger att det var ju ganska lugnt där hon körde, dom brukar inte köra så aggressivt heller där dom brukar åka. Kris*ter tillfrågas med anledning av att det finns uppgifter om att han ska ha hållit om Lena, snarare kring brösten, stämmer det? Kr*ister uppger att ja, det stämmer, en gång. Lena satt och kramphöll honom fler gånger med händerna vid hans bröst, så han sa att Lena hade satt ribban, så han satte händerna om hennes bröst vid ett tillfälle när dom åkte. På fråga hur Lena upplevde detta så uppger Kris*ter att hon reagerade inte negativt om man säger så. Han vet inte hur han ska beskriva det, hon verkade inte ta illa upp iallafall. Hade han haft den känslan hade han inte gjort det, Kr*ister uppger att man känner väl om man kan busa eller bråka med folk inom normala gränser så, man känner av folk helt enkelt, vilket gjorde att han gjorde som han gjorde.
s. 522-526
Citera
2020-04-06, 01:36
Medlem
gloriouslifes avatar
Förhör med vittne, La*ger, Ka*rolina

Citat:
The*a berättar att hon är säker på att hennes pappa inte är inblandad i händelsen så hon pratar på. Th*ea berättar för Kar*olina att i fredags (Ka*rolin tror att Th*ea syftar på fredagen den 25 maj) städar familjen huset tillsammans med grannar. Det kan vara grannar och morföräldrarna. Karo*line vet att båda döttrarna deltog i städningen. Familjen städar efter att Polisen varit där. Sedan hittar de nycklar som ingen känner igen. The*a hör föräldrarna prata om att någon kanske försöker sätt dit dem med nycklarna. Th*ea har beskrivit nycklarna som nycklar till en ytterdörr, men att de är ganska korta. Karo*lina frågar inte så mycket mer om det eftersom hon inte såg något behov. Men Th*ea pratade om nycklar. The*a pratade av sig Kar*oline säger att det kan vara en dialog mellan föräldrarna där en hittar dessa och den andra förklara det med att någon försöker sätta ditt oss

s. 465

Citera
2020-04-06, 01:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Relationerna inom gruppen "Femfemman"

Fre*drik träffade Stefan via geocaching. Stefan introducerade honom för Jerry och Lena och de bildade gruppen "Femfemman" som träffades sporadiskt. Stefan och Lena var närgångna på ett sätt som för Fre*drik var mer än vänskapligt under våren 2016. Redan andra tillfället gruppen träffades frågade Fre*drik Jerry om Lena och Stefan hade en relation. Jerry sa att de inte hade det då Stefan var gift och Lena var pastor. Fre*drik och Jerry pratade om det vid flera tillfällen. Jerry sa att han pratat med Lena om att hon skulle lämna Stefan ifred. Dessa samtal var innan relationen mellan Stefan och Lena avslöjades.

Lena och Stefan fortsatte att vara kärvänliga och fysiska med varandra. Fre*drik kände sig som femte hjulet i kontakten.

Lena hade berättat att Stefan och hon hade som mål att åka till Kilimanjaro i februari -17 och att de då skulle bli ett par. Lena hade väntat länge på det och Stefan hade lovat att de skulle göra det. Fre*drik frågade Stefan om det och han sa att resan var som en metafor för honom, för deras fullbordade relation och att han skulle lämna Hanna.

Fred*rik och Stefan hade efter relationen avslöjades en del kontakt via Messenger. Fred*rik frågade Stefan hur Jerry kunde sätta honom och Hanna på en piedestal och samtidigt stänga ute Lena. Stefan sa att Jerry var lite "dum" på det sättet och att han inte verkade kunna "se skogen för alla träd". Stefan skrev också att han tyckte väldigt synd om Lena utifrån hur Jerry behandlade henne. Stefan verkade se klart på den situationen. Det skrev han någon gång mellan mars-juni 2017.

Fredr*ik har aldrig sett några tendenser gällande att Stefan och Jerry haft mer än vänskapliga känslor för varandra. Däremot har Jerry gjort allt för att Stefan och Hanna ska kunna reparera sin relation.

Kontakten mellan Jerry och Fre*drik efter Lenas försvinnande Jerry och Fre*driks kontakt bröts i samband med att Lena och Stefans relation avslutades, fram till Lenas försvinnande var kontakten helt obefintlig. Tre dagar efter att Lena försvunnit hörde Jerry av sig till Fre*drik via sms, konversationen övergick sedan till att föras via Messenger. Fre*drik reagerade på dels att Jerry tog kontakt med honom efter så lång tid, dels att han tog kontakt med honom först tre dagar efter hennes försvinnande. Jerry skrev och berättade var Stefan och Hanna varit då Lena försvann, detaljer gällande försvinnandet och att delar av det skulle vara hemligt med honom och Fre*drik. Fred*rik upplevde det som att Jerry fiskade efter information men även som att han ville plantera information hos Fred*rik som han skulle föra vidare till andra. Att Jerry påtalade att det de pratade skulle stanna mellan honom och Fr*edrik tolkar han som ett sätt att försöka skapa förtroende. Fre*drik har funderat på varför Jerry varit så aktiv i kontakter och engagemang i och med Lenas försvinnande/död. Först tänkte Fre*drik att det berodde på att han hade skuldkänslor. Efter en tid har Fred*rik snarare tänkt att Jerry försökt sprida samt fiska information. Samtidigt som Jerry berättat mycket om Stefan verkar han hela tiden ha haft kontakt med Stefan, Hanna, deras dotter T samt Hannas mamma. Det är som att Jerry försökt etablera en bild av Stefan som oskyldig.

Flashback

Fre*drik har funderat på varför flera av användarna i tråden är registrerade under våren 2018. Han har funderat på om det varit planerat och att flera användare tillhör samma person.

Stefan och Hanna skulle gå i parterapi under våren 2017. Ett av villkoren som de hade kommit överens om där var att Stefan och Hanna skulle vara helt öppna med sina kontakter med andra människor. De skulle få läsa i varandras telefoner. Hanna hade senare sagt till Stefan att hon inte ville att Stefan skulle läsa hennes mail längre. Lena berättade att Hanna hade träffat en kille från Enköping som kallas för "sillen" Hanna hade sedan kommit på Stefan med att läsa hennes mail ändå. Hanna konfronterade då Stefan med detta och sa till honom att fö1iroende var förbrukat. Hon ville då att de skulle flytta isår.

Fred*rik tror att Lena ville visa Stefan att hon träffade andra män för att göra Stefan svartsjuk och vilja lämna sin fru.

s. 538-544
Citera
2020-04-06, 02:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
s. 538-544

Tack. Kilimanjaro en ”metafor”. 😂
Citera
2020-04-06, 03:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Ur förhör med Nilss*on, Kenn*eth.

Citat:
Ke*nneth berättade för Stefan att han har läst på nätet att Lena har haft sexuella kontakter med ett par andra senaste tiden. Stefan reagerade på det och sa att hon inte hade sex med någon annan utan bara med honom. Ken*nel tyckte det lät konstigt, det lät ansträngt, Ke*nneth uppfattade det som en jättestark trigger för Stefan och att han blev upprörd. Ken*neth berättar att Ji*mmy Hol*mkvist, som är en god vän till Kenne*th inom geocaching, hade en relation till Lena. Ken*neth säger att Ji*mmy har en lite aggressiv sida som få känner till. Han kan bli tvärarg om man pikar honom när de är ute och cachar, om man påpekar att han missar något blir han irriterat och snäser ifrån kraftfullt. Jim*my är för övrigt väldigt betänksam, lugn och harmonisk så det aggressiva passar inte in med hans sätt för övrigt. Jimm*y har sagt massa saker till Kenn*eth efter Lenas försvinnande. Ke*nneth har tyckt i efterhand att Ji*mmy har ljugit men det kan lika gärna vara så att han har missuppfattat. Ji*mmy har berättat för Ken*neth att han haft en relation med Lena. Lena ville mer än Jim*my. Jim*my tyckte det var krångligt, båda hade barn, Jim*my bor i Stockholm och Lena i Örebro. När Ken*neht berättade för Stefan om Lena och Jim*mys relation bekräftade att han visste om relationen. Jim*my har berättat för Ken*neth att Lena skulle med honom och några andra till Norge på tisdag morgonen. Jim*my har berättat att han var i Västerås och cachade med "Lingonet", Kla*s Al*tin, under måndagen. Eftersom Jim*my var och cachade i Västerås kunde han inte vara uppkopplad i geocachgruppen för Norgeresan. Ro*ger No*rdin hade varit med i gruppen och han hade sagt att Lena varit med till kl 23.09, sedan inget mer. Ken*neth var inte med i den gruppen.

Geocachgruppen finns i appen Telegram. Ken*nel säger att det är en jättebekväm och snabb app, frikopplad och integreras mellan dator telefon. Man kan navigerar mellan geocachar och den är enkel att använda helt enkelt. Jim*my har berättat för Ken*neth att de ändå åkte till Lena på tisdag morgon när de var på väg till Norge men då var Lenas hus redan avspärrat. Ken*neth har i efterhand tyckt att det var konstigt att Jim*my sa att det var avspärrat redan på tisdagen. Ken*neth läste på nätet att polisen gick ut med att det var ett Människorrov först på torsdagen. Ke*nneth tolkar det som det handlade om ett försvinnande från början. Ke*nneth bötjade förbereda sig på att hjälpa till för att hitta Lena om hon låg skadad någotstans. Han är van att gå i terräng genom geocachingen och såg det som självklart att hjälpa till. Han vet var cacharna ligger genom att han är premiummedlem. Han är även medlem och har tillgång till Ge project, där man kan använda appen till att se vilka cachar någon har tagit, vilka svårighetsgrader det är på dem och vilka cachar någon inte har tagit. Kenn*eth fick senare reda på att Jim*my och de andra åkte till Norge först på onsdagen. Det fick han reda på genom geocachgruppen.

När Stefan fick gå fr i från häktningen i fredags skrev Jim*my ett meddelande på Telegramdirekt till Ken*neth. Jim*my skrev: "Synd att sådana personer får gå fria i vårt land hoppas ingen mer blir drabbad." Ken*neth fick även reda på att han skrivit det på Facebook. Ken*neth har inte själv Facebook. Ken*neth ringde Jim*my i måndags. Ke*nneth frågade honom om avspärrningen. Jim*my sa då att det var på onsdagen de åkte till Norge, inte på tisdagen. Ken*neth ifrågasatte inte varför han tidigare sagt tisdag. Kenn*eth säger att det är möjligt att Jim*my sa fel. Jim*my loggade geocachar i Uppsala på tisdagen. Det betyder inte att man behöver ha varit där man kan fejklogga. Det är något som inte stämmer känner Ken*neth. Det är ren spekulation, inga fakta. Enligt Ji*mmy var Lenas hus inte avspärrat då. Ken*neth reagerade på att Jim*my och de andra åkte till Norge istället för att leta efter henne. Han tycker inte att man gör så mot en medmänniska, särskilt inte med någon man har ett förhållande med, man hjälper till att leta. Jim*my har sagt till Ke*nneth att Lena hade ett motorlås. Ken*neth frågade Stefan om låset. Stefan sa att hon hade ett Yale lås. Stefan sa att man kunde ha olika inställningar på hur dörren ska låsas. Stefan sa att Lena hade inställningen att man manuellt trycker stjärna för att dörren ska låsa sig. Den kan alltså vara stäng utan att vara låst. Jimm*y har också berättat för Ken*neth att Lena hade en relation med Mattan, M*ats Lars*son.

Igår sa Ken*nel till Stefan att Lena hade en relation med Jim*my och M*ats och att hon även varit med flera andra. Ke*nneth nämnde Ke*nneh Joha*nsson och AL Flashback för Stefan. Stefan sa att hon inte haft sex med någon annan än honom. Stefan blev upprörd och sa att hon inte haft någon relation med Ma*ts. Stefan sa att han inte tror att Jim*my haft sex med Lena. Ken*neth tror att det kan ha varit en trigger för Stefan när han fick reda på att hon hade en relation med Ji*mmy. Stefan sa till Ken*neth att han tyckte synd om Jim*my att han blivit lurad av Lena. Stefan sa flera gånger att Lena fört Jimm*y bakom ljuset. Ken*neth frågade Stefan om han älskade Lena. Stefan sa att älskat henne tidigare men inte det senaste året. Han ville ändå ha sex med henne. Stefan sa också att han fortfarande gärna hade sett en framtid med henne. Ken*neth tyckte det var konstigt att han sa så när han inte älskade henne längre. Stefan sa om tiden han satt i häkte att det var det mest otäcka han varit med om. Han mådde väldigt dåligt av det. Han sa att han skulle behöva ha medicin om han blev häktad igen. Stefan tror att han kommer bli häktad igen på grund av att polisen kommer hitta blod efter Lena hemma hos honom. Jim*my sa i måndags när han och Ke*nneth pratade att han trodde att Stefan låg bakom Lenas försvinnande och att han varit anhållen för det. Kenn*eth frågade Jim*my om han visste om att Stefan och Lena haft en relation. Jim*my hade läst konversation mellan Stefan och Lena och om den sa han att det var grova och kränkande meddelande från Stefan. Jim*my skulle på grund av det inte kunna tänka sig att umgås med Stefan. Kenn*eth vet inte om det var färska eller gamla meddelanden. Enligt Jim*my blev Mattan väldigt arg när Lena skulle åka till Norge med Jim*my. Ken*neth har läst på nätet att Mattan var i USA när Lena försvann, det är flera som skrivit det på nätet. Kenn*eth har sett i appen att Mattan har geocachat från USA och Sverige.

På fråga var Ken*neth har läst på nätet så uppger han att det är dagstidningar, Flashback och genom geocachingen. Det är också många geocachare som skriver saker på Flashback. Ken*neth har berättat för Stefan att han pratat med Ji*mmy. Både Stefan och Jim*my har berättat för Kenn*eth att Mattan blev arg när han fick reda på att Lena skulle till Norge med Jim*my, Ken*neth frågade Stefan igår om vad han tror har hänt Lena med tanke på att dörren stod öppen, ofärdig paketinslagning och att hon hamnar endast 150 meter från sitt hem. Stefan sa att det inte folk vet är att Lena hade en geocach där hon hittades. Hon hade först en gammal som hon tagit bott. Stefan sa att hon ville ha en geocach i närheten av hennes hem så därför hade hon tänkt sätta dit en ny. Stefan tror att hon gått dit för att titta på platsen vart hon ska sätta den och blivit överfallen när hon var där.

s. 504-507

Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-06 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in