2020-04-06, 00:03
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Danmark går all in på Tegnells linje efter påsk

Vi Tegnellianer hade alltså rätt från dag 1 att Flockimmunitet är bättre och billigare utom för några grönsaker på äldreboenden

Och en och annan premiärminister
Grönsaker?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag ser inget slut på detta. Jag menar att vi har ett virus som på vissa människor ger så svaga symptom medan känsligare personer, eller äldre med sämre immunförsvar, får allvarliga symptom. Då kommer ju hela tiden dom med svaga symptom att smitta runt. Det kan ju faktiskt gå i omgångar och flockimmuniteten vet vi ju inte hur den blir när det förbaskade viruset muterar.

Detta blir mycket svårt att lösa. Men att USA har över 1000 döda på ett dygn är ju egentligen inte skrämmande för lägg ihop Europas siffror då är det 3000 minst som dör per dygn. Men vad ville jag ha sagt egentligen? Att jag känner mig väldigt osäker.
Virus får svårare att spridas när många är immuna. Sen brukar det försvinna och dyka upp igen efter en tid. Oftast är det snällare för varje ny gång som det dyker upp. Det kan även bli värre men det sägs vara ovanligt. En möjlighet är också att det försvinner helt och hållet och aldrig dyker upp igen.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har väl aldrig trott på "allas lika värde" - hoppas jag..

Ja, han tycks röka. Om du skrollar ner lite då ser du honom tända en cigarr.

https://starsunfolded.com/boris-johnson/

Boris Johnsson är inte jättegammal, men hans rörelsemönster påminner om en 80-årings. Han har inte tagit hand om sin hälsa och riskerar nu att få betala ett högt pris för det.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Han skulle aldrig ta risken att åka till sjukhuset för att ”ta prover”.
Detta görs såklart i hemmet om så vore fallet. Han behöver vårdas på sjukhus, inget annat
Inte med säkerhet...men lite misstänkt är det ja.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Självklart är det bra. Men nu måste vi se vad det ger för effekt. Är effekten för liten måste ytterligare restriktioner införas. Det går inte att ha en situation där antalet fall bara fortsätter att öka om många andra länder lyckas vända trenden. Knappast någon idag förespråkar fri spridning och flockimmunitet.

Knappast någon som förespråkat fri spridning överhuvudtaget.
Flockimmunitet är inte ett mål eller en strategi. Strategin från svensk sida är att minska smittspridningen så att vården hinner med utan att stänga ner mer än nödvändigt av samhället för att undvika en ekonomisk katastrof som följd. Flockimmunitet kommer vi få tids nog, det är oundvikligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej det kommer det inte att göra.
Hoppas inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jo, för jag tror att en premiärminister överbeskyddas av sina läkare som är livrädda att anklagas för att inte ha gjort tillräckligt. Till en oviktig person skulle samma läkare ha sagt att hen snällt skulle sitta hemma och inte belasta vården med sitt gnäll.

Oavsett.

Han skulle inte ha åkt in om det inte var absolut nödvändigt. Det är som någon redan skrev här att man åker in in på ett sjukhus mitt i natten för lite tester - särskilt då när han redan ÄR testad positiv för Corona.

Han har helt enkelt andningssvårigheter. Han kanske behöver syrgas och man fruktar att det kan bli värre. Då behöver han avancerad utrustning.

Han är inte såååå gammal, men en 55årig, icke tränad rökare kan också råka illa ut.
Citera
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allt.o.inget
Antingen har corona tagit helgledigt eller så ser man en klar förbättring i de rapporterade siffrorna.

Rapporteringen ligger alltid efter på helgerna och så blir det hopp uppåt på måndagar. Nu spekuleras hur illa det blir imorgon. Nästan garanterat kommer ett tresiffrigt dygns-dödstal redovisas.
Citera
2020-04-06, 00:05
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej det kommer det inte att göra.
vi vet inte ännu...jag tror att vi får en deppression och sedan kan det bli kedjereaktioner vi inte kan förutse. Osvuret är bäst.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har väl aldrig trott på "allas lika värde" - hoppas jag..

Ja, han tycks röka. Om du skrollar ner lite då ser du honom tända en cigarr.

https://starsunfolded.com/boris-johnson/
Då får han väl skylla sig själv då. Han borde ha förbjudit cigaretter också under lockdownen, men var väl själv alltför röksugen.
Citera
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Det siger hun i et interview i 21 Søndag på DR1.

- Det er absolut sandsynligt, at vi kigger ind i en kontrolleret, gradvis, stille og rolig åbning af Danmark efter påske, siger statsministeren.
https://jyllands-posten.dk/politik/ECE12061135/mette-frederiksen-gradvis-aabning-af-danmark-efter-paaske-er-sandsynlig/

Vad har det med Tegnells linje att göra ? Japan har väl gjort liknande efter en framgångsrik karantän ?
Citera
Medlem
Att Boris Johnson har blivit smittad kan bero på hans engagemang i Brexit-frågan. Det kan vara ett straff från högre makter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in