2020-04-06, 00:05
Medlem
moodyfieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Rapporteringen ligger alltid efter på helgerna och så blir det hopp uppåt på måndagar. Nu spekuleras hur illa det blir imorgon. Nästan garanterat kommer ett tresiffrigt dygns-dödstal redovisas.
Hoppas fan det, den där grafen skall fortsätta stiga!
Citera
2020-04-06, 00:06
Medlem
Redas avatar
Danmark ska börja lätta på restriktionerna.
Källa: StasiRadions nyheter.
Citera
2020-04-06, 00:07
Medlem
godhetsapostelns avatar
Får vi se 100 döda svenskar imorgon när man lägger till alla helgfall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Som alla större kriser slutar det med ett världskrig.

Tror också på något liknande.
Tänk u-länderna som plötsligt inte får hjälp från i-länderna, det kommer utbryta krig om naturresurser och mat där nere.
Finns inte en chans att USA kommer ta en fullkomlig kollaps på Kinas bekostnad heller. Någon typ av stenhård sanktion kommer ske som lär urarta.
Desperata befolkningar kommer se sig om efter extrema lösningar och revolutioner och inbördeskrig utbryter.

Eller så blir saker och ting bara bättre av detta i längden.
Den som lever får se. Hursom upplever vi något världshistoriskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Boris Johnsson är inte jättegammal, men hans rörelsemönster påminner om en 80-årings. Han har inte tagit hand om sin hälsa och riskerar nu att få betala ett högt pris för det.

Det är åldringar, de med underliggande sjukdomar och de som har misshandlat sina kroppar med cigaretter och droger och sprit som ligger pyrt till.

Boris kan inte ha motionerat särskilt mycket, trots att han har åtminstone spelat tennis någon gång i tiden.
Citera
2020-04-06, 00:08
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
From BNO News:
20:39: The Bronx Zoo in New York says Nadia, a 4-year-old Malaysian tiger, has tested positive for coronavirus. Her sister, 2 Amur tigers, and 3 African lions have developed a dry cough as well. All are expected to recover. This is one of only a few known cases in the world in which an animal has caught COVID-19. (Source)

Det är kanske inte så lätt för en en tiger eller ett lejon att smitta en människa men det är inte bra om viruset hoppar mellan människor och djur.

Jag vet att i Kina hade de hittat massa döda fåglar som de trodde hade dött av besprutning med desinfektionsmedel.

I Israel har de hittat massa döda fladermöss.

I Hong Kong pratades det om en hund som smittats "lite grann" av Corona.

Jag har läst om katter som smittar varannan med Corona men det skulle vara en annan sorts Corona virus tror jag.

Men skulle det här kunna spridas fram och tillbaka mellan djur och människor så kommer det vara väldigt svårt att stoppa och sannolikt kunna mutera.

Ja och nej. Det har förekommit några hundar, några katter som fått det, troligtvis, av människor. Inget tvärtom ännu vad jag sett. men är egentligen inte jättekonstigt, det händer liksom. Dessutom är ju det just en sådan mutation, zoonotisk vill säga, så det har liksom redan hänt, too late.

Att fladdermöss skulle drabbas av det helt plötsligt låter extremt osannolikt, de bär på drösvis av den här typen av virus utan att det drabbar dem det minsta.

Fåglar har jag inte heller hört något om.

Men jag skulle inte oroa mig för detta egentligen, det är inte unikt och brukar, peppar peppar, leda till att det blir mildare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Jag blev med all säkerhet smittad den 8e mars...den 10 mars var jag trött och hade ont runt ögonen och från där blev det värre. Att känna sig trött och svag känner jag inte igen fråm min infektion eller andras i den långa tråden.

Kom igen trötthet är ju ett av de vanligaste symptomen. Man bara sover... Svag
Citera
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast de kanske vill röntga hans lungor? Då är det lättare flytta en premiärminister till sjukhus än att kånka in en röntgenapparat och blyforkläden på nummer 10 inför skaror av nyfikna journalister och fotografer.

Nja, ser inget syfte i att röntga hans lungor?
Om hans värden sjunker så pass att man behöver ”kolla upp det”, betyder det att lungfunktionen minskat så pass att Boris behöver syrgas och ev. Antibiotika.
I värsta fall respirator. (Syrgas och antibiotika borde kunna ges i premiärministerns hem).

Tror karln är rätt krasslig..
Citera
2020-04-06, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Att Boris Johnson har blivit smittad kan bero på hans engagemang i Brexit-frågan. Det kan vara ett straff från högre makter.

EU är ju för fan den mest värdelösa unionen i världshistorien.
Var i HELVETE har den unionen hållt hus under denna kris???
Citera
Medlem
Ännu inga rapporter om social oro. Det vore det värsta tror jag. Om arbetslösheten blir för stor och till slut orkar inte samhället prånga ut pengar till dom som blivit utslagna. Men vi får se. Någon här trodde att viruset kunde försvinna av sig självt eller att så många blir immuna att verkningarna inte blir katastrofala. Vi får se när Italien och Spanien kommer igång. Deras ekonomier går säkert i botten snart.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag håller stenhård koll på Skåne, och här nere i södern verkar det vara väldigt lugnt. Några nya fall varje dag några enstaka nya iva då och då, och bara totalt 14 döda.
Att det plötsligt skulle ha dött 187 st utöver de rapporterade i resten av Sverige, låter ju väldigt konstigt, och varför man skulle ”spara” dom fallen, ter ju sig ännu konstigare. Men som sagt, måndagssiffrorna har ju inte varit speciellt trevliga de andra veckorna heller.
Jag hoppas det är någon som i sin fantasi hittat på detta, med TTs tidigare prognoser som grund.
Men vi får se imorgon helt enkelt.
Nä men det är ju skillnad på hur det var för typ tre veckor sen när några enstaka dog. Annat nu när vi snackar hundratal. Jag tror inte det stämmer, dessutom minskar ju alla siffror, inte bara döda. Men som sagt, vi får se imorgon.
Citera
2020-04-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har väl aldrig trott på "allas lika värde" - hoppas jag..

Ja, han tycks röka. Om du skrollar ner lite då ser du honom tända en cigarr.

https://starsunfolded.com/boris-johnson/

Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
From BNO News:
20:39: The Bronx Zoo in New York says Nadia, a 4-year-old Malaysian tiger, has tested positive for coronavirus. Her sister, 2 Amur tigers, and 3 African lions have developed a dry cough as well. All are expected to recover. This is one of only a few known cases in the world in which an animal has caught COVID-19. (Source)

Det är kanske inte så lätt för en en tiger eller ett lejon att smitta en människa men det är inte bra om viruset hoppar mellan människor och djur.

Jag vet att i Kina hade de hittat massa döda fåglar som de trodde hade dött av besprutning med desinfektionsmedel.

I Israel har de hittat massa döda fladermöss.

I Hong Kong pratades det om en hund som smittats "lite grann" av Corona.

Jag har läst om katter som smittar varannan med Corona men det skulle vara en annan sorts Corona virus tror jag.

Men skulle det här kunna spridas fram och tillbaka mellan djur och människor så kommer det vara väldigt svårt att stoppa och sannolikt kunna mutera.
Corona är vanligt bland hundar och hästar. Jag läste att det kan vara så att en smittad människa som har en hund kan föra smittan vidare till andra via hunden. Tror att det var något om att viruset kan leva i pälsen eller något liknande. De verkar inte veta så mycket än.
Senast redigerad av MissBobby 2020-04-06 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in