2020-04-05, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Men att bekämpa en smitta kan väl ändå inte anses vara signalpolitik? Vi är ju liksom sist på bollen i det här. Jag har väldigt svårt att förlika mig med vissa saker, som att man går ut och påstår att vi skyddar våra äldre. Det är ju världens största lögn, tvärt om har man skapat perfekta förutsättningar för coronan att få fäste på alla våra äldreboenden. Jag förstår kanske på sätt och vis hur du menar, men jag tycker faktiskt man kan säga rätt mycket om ett land baserat på hur det behandlar de svagaste grupperna i samhället.
Nej men när det gäller smittspridning är det inte säkert att de kraftfullaste åtgärderna är de som räddar flest liv.

Om vi stänger Sverige tjänar ingen några pengar och vården kan inte längre fungera. eftersom ingen har råd att betala skatt.

De åtgärder som görs är bra. Råden som ges är också bra; Stanna hemma om du känner dig sjuk, undvik folksamlingar och i möjligaste mån - undvik kollektivtrafik.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag tror iofs det även finns andra orsaker till att akta sig för tigrar förutom covid19.

Torde vara det minsta problemet vi står inför nu ja. "Kan en tiger smitta människa med covid-19?".
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Herregud, Boris Johnson på sjukhus enligt Aftonblajjan.

Nu lär ju han få exakt all stöd och lite till som öht är tillgänglig. Men ändå, förstå vilken monumental jävla atombomb det vore om han blev allvarligt sjuk eller tom inte skulle klara av det. Han är väl trots allt i närheten av "riskzonen".

Något som vet mer om läget på honom?
Det krävs nog inte mycket för att ta en premiärminister till sjukhus. Inte som för folket som måste vara allvarligt sjuka för att ha en chans till vård.
Citera
2020-04-05, 23:44
Medlem
Lao Tzus avatar
Danmark går all in på Tegnells linje efter påsk

Vi Tegnellianer hade alltså rätt från dag 1 att Flockimmunitet är bättre och billigare utom för några grönsaker på äldreboenden

Och en och annan premiärminister
Citat:
Boris Johnson admitted to hospital after coronavirus diagnosis - new health fears for PM

https://www.express.co.uk/news/uk/1265351/Boris-johnson-coronavirus-health-latest-hospital-prime-minister
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Frågan är nu vem skapade det?
Han bemöter den frågan i videon med.

Spoiler:
Det finns ingenting som tyder på att viruset är artificiellt skapat, tvärtom.

Att ett sånt här virus ska uppstå via naturliga processer är snarare extremt hög
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Johnson is reported to be in an NHS hospital in London where he will stay for “as long as needed”."

Andra veckan brukar vara värre än den första..
Har han någon underliggande sjukdom utöver frisyren?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalas-Kuken
Vart visas bild ?
Her er video-intervju fra da han fortalte om at han hadde testet positivt
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/kJrQxQ/coronasyk-boris-johnson-til-sykehus
Citera
2020-04-05, 23:45
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Frågan är nu vem skapade det?

Finns över 1.5 miljoner olika virus i djurriket. Vi känner till 0,1 % av dessa.
Så det finns och kommer alltid att finnas potentiella pandemier i vår omvärld.
Citera
2020-04-05, 23:46
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såg ingen sarskasm i det. Du kanske skulle träna på det ...

Konstigt att det bara är Du som har missat sarkasmen i inlägget då ...borde väl kanske vara du som borde träna på att förstå sarkasm?

Hoppas du själv begriper att jag inte tror att Svenskarna är ett superfolk som är immuna mot corona. Ifall du har följt mina inlägg här så förstår du nog snart att jag snarare är på den sidan som tror att det är värre än vad många försöker framställa det som, och att jag tror att väldigt många svenskar kommer att dö i detta.

Tycker vi går vidare
Citera
2020-04-05, 23:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y-fronten
Enligt nån dietist i Aftonbladet var det inte till någon hjälp att äta massa c-vitamin för att förhindra sjukdom, för vi kissar ändå ut överskottet.
Ja, så är det eftersom c-vitamin är en vattenlöslig vitamin. Får du för mycket av en fettlöslig vitamin ( t ex d-vitamin ) riskerar du att dö. Du kan inte kissa ut överskottet.
Citera
2020-04-05, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Intressant artikel, innifrån Karolinska, en sjuksköterskas vardag med de svårt sjuka covid-19 pat.

Även hon bekräftar att de även vårdar unga och friska i respiratorer.

Länk: https://www.mabra.com/iva-sjukskoterskan-matilda-vi-bedriver-krigsvard/
precis som de två ambulansmännen sa häromdagen att det bara hämtat sjuka i deras egen ålder 35+
Citera
2020-04-05, 23:47
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Johnson is reported to be in an NHS hospital in London where he will stay for “as long as needed”."

Andra veckan brukar vara värre än den första..
"A Downing Street spokesperson said: “On the advice of his doctor, the prime minister has tonight been admitted to hospital for tests."

Han är bara där för att ta lite prover.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in