Citat:
Ursprungligen postat av
Maviel
Ja detta har diskuterats i tråden och jag tror det är den mest sannolika förklaringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cloudedcrystalbeam
Ja. Jag såg precis att du också haft kloka funderingar kring ett eventuellt ficklampsvapen!
Slutledningsförmågan skiner inte direkt som en Superdupermaglite med extra allt. Alltså, bara för att det tydligen finns ficklampor ute på marknaden som också enligt reklamen skall vara alldeles förträffliga att nyttja när man skall slå ihjäl någon så betyder inte det per automatik att en sådan ficklampa i detta fall är det mest sannolika mordvapnet.
Tvärt om, tänker jag.
När och hur har tex SD införskaffat mordvapnet i fråga? Skulle det inte se lite skumt ut i hans kontohistorik med en sådan transaktion?
Borde man inte ha uppmärksammat detta?
Borde inte SD utsätta sig för risker/misstankar genom att tex köpa en begagnad och betala kontant?
En ficklampa består trots allt av en mängd olika delar; varför då vid ett planerat mord medvetet välja ett tillhygge som kan gå sönder och sprida delar/bevisning på BP?
Massor talar mot ficklampa.
Att man får miljoner fina googlebildträffar på Murder-Baseball-Torch och liknande är en annan sak.
Finns det tex något mordfall från detta land då en ficklampa har nyttjats?
Brukar man om inte annat i dessa fall tjata om någon gammal man med en rakhyvel, han lyser verkligen med sin frånvaro.