Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Ingen har påstått att kvinnor är viljelösa offer.
Problemet är att LW råkade ut för en person med psykopatliknande beteende.
Om du läser tråden så ser du att inte bara LW utan även HD, JG och HD:s pappa också råkade ut för SD och nu gärna står och ljuger under rättegången för hans skull.
Fast SD inte har haft någon möjlighet att påverka dem det senaste halvåret så har de ännu inte lyckats frigöra sig från hans lögner och manipulationer.
Exakt, för de av oss som har haft att göra med narcissister/psykopater på nära håll och kunnat studera hur människor i deras närhet har sugits in och bearbetats under flera års tid så är inte LWs beteende så konstigt. Som jag ser det hade hon ändå kommit ganska långt men inte hela vägen tyvärr. Sen får man nog säga att hennes motangrepp och alltför offensiva beteende mot alliansen SD-HD antagligen var det som fick SD att mörda henne, hade hon klarat att lämnat de ifred och koncentrerat sig på att läka såren så tror jag att hon hade varit vid liv idag. Detta är på inget sätt något försvar för SD som jag tror och hoppas kommer få livstid. Mer hoppas än tror men det är vad han förtjänar.
En tanke kring HDs/annans inblandning före mordet:
Jag tror inte att någon annan har deltagit på något sätt innan mordet utfördes. Om någon hade varit med i planeringen så hade nog SD sett till att få hjälp med alibi, kanske med aktivitet på mobil, datorer eller annat. Men nog har HD fått allting berättat för sig och sedan beslutat sig för att hjälpa till med städning och att ljuga och förtiga fakta rörande det infekterade läget innan mordet. Som många redan skrivit så har SD med största sannolikhet sålt in det som att han gjorde det för HD och familjen. Hård vinkling mot LWs attack och svek mot sina tidigare vänner. Han har nog fått HD att känna sig delansvarig genom fortsatt manipulation och skuldbeläggning. Grunden för denna lyckade värvning av HD har lagts genom många år av nedbrytande narcissisttaktiker.