2020-04-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ja det är väl bra att exporten frodas?

Eftersom mediarapporteringen om sjukhus som går på knäna uppenbarligen är falsk, och att det i själva verket är lugnare på landets sjukhus idag jämfört med influensavåren 2019 där betydligt fler gamlingar dog så är det väl ett ypperligt tillfälle att hjälpa de länder som Verkligen behöver!?

Wtf
Hoppas såna som du är ovanliga. Skrämmande
Citera
2020-04-05, 20:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Man vinner inte en debatt genom att hänvisa till Google, snarare tvärtom.
Man imponerar inte heller i debatter om man inte har den minsta susning om läget, vilket idioten visade. Den som inte känner till Wuhans urnor ska enbart dra igen vällingfittan om Kinas officiella dödssiffror. Kände du till urnorna, mr Bean? Eller ville du bara kverulera lite så här på söndagseftermiddagen? Det är väl nu du ska kontra med frågan om jag är tolv år, va?
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Japp, 400 döda människor = bluff nu för tiden.

Du måste ju förstå att det alltid dör människor, speciellt äldre, och ofta dukar de under för just influensan.
Årets influensavår (covid19) har varit snäll mot antalet döda, faktum är att fler dog under influensavåren 2019 än i år, så det totala dödstalet är fortfarande lägre än tidigare år.
Så när han säger bluff menar han nog något annat än det du tror.
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Fortfarande ingen källa. Du har ingen källa alls med andra ord.

Kan någon annan förklara för denne osedvanligt obstinate angående detta med mörkertal och mörkning?
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag skulle gissa på att det finns en risk att bli smittad den vägen.

Viruset dör vid över 70 grader, släng in maten i ugnen och värm en extra gång 10min sedan kan du äta, men glöm inte bort förpackningarna som maten levererades i, de kan du kasta direkt och tvätta händerna.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Japp, 400 döda människor = bluff nu för tiden.

Inte fler än förra året. Och året före det... Tvärtom så har antalet rapporterade dödsfall till SCB under mars månad varit lägre än vanligt. Det tycker jag är positiva nyheter.
Citera
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor ble 31. mars ekskludert? Finnes det ikke opplysninger om antall dødsfall på den datoen?
Därför att han och andra ägnar sig åt desinformation. Det fanns ingen information för 31/3 eller senare. Det här är serien med antal döda per dag i mars från 11/3 då vi hade första dödsfallet från det tidigare länkade materialet från SCB. 25/3 ligger bland de lägsta värdena så jag misstänker att man börjar tappa data där men 26/3 är det solklart. Väldigt meningsfullt med ett genomsnitt avseende döda i det här läget då.

Citat:
226 (11/3)
253
234
240
234
286
256
242
220
254
246
253
273
247
216 (25/3)
113
83
51
52
9 (30/3)
https://www.scb.se/contentassets/edc2b33f85ad415d8e7909002253ed84/preliminar-statistik-over-doda-2020-03-30.xlsx
Citera
2020-04-05, 20:57
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Kan någon annan förklara för denne osedvanligt obstinate angående detta med mörkertal och mörkning?

Visa mig din källa på ditt påstående eller lägg ner.
Citera
2020-04-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Bara för tydlighetens skull, du inser att du nu hänvisar till en källa där man ser en tydlig fallande tendens i antalet dödsfall från 25/3 med bara 9 dödsfall den 30/3 och inga efter detta? Det saknas alltså uppenbart data för den sista tiden när dödstalen varit högre. Lite svårt att se en ökande mängd dödsfall då.

Nu byte jag ämne. Är det korrekt att smittskyddsläkare med en grov överdrift anses vara "bottenskrapet" i läkarkåren. Generellt, undantag finns givetvis.
Citera
2020-04-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Fy fan för Sverige!
Vi är pinsamma internationellt, vi är oförberedda på allt och vi har enbart politiker som vill göra karriär och som skiter i allt!

Vi är fan inte bra på något alls förutom att ta emot hela världens fattiga och kriminella.

På nyheterna precis:
Finland 🇫🇮 stå rakryggade och skickar ut skyddskläder till hela Finland och säger att beredskapslagren är överfulla, folket behöver ej oroa sig! De har läget under kontroll!!

Sen på andra sidan Östersjön har vi mes-musarna och stjärtlandet Sverige 🇸🇪 där vi inte har något alls! Vi köper inte ens in de där skyddskläderna från Kina med deadline ikväll ... 14 miljoner skyddskläder, 8 miljoner masker osv osv är bättre än inget alls.

Johanna Sandwall säger nej vi kommer inte köpa in skyddskläder från Kina

Vad säger ni andra? Har kärringen rätt i att vi i Sverige inte längre behöver skyddsutrustning ?? Är pandemin över nu eller?
… [ Visa mindre ]

Ja för helvete -ibland har man inte råd att inte chansa
Jeg har lyst til å flytte fra Norge og bli finsk statsborger.
Citera
2020-04-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det beror på hur man prioriterar. Vi väljer att lägga pengarna på annat än tråkiga skyddskläder.

Har du i och för sig rätt i

Sverige plöjer ner pengar i vägsalt för flera tusen procent dyrare än vad det borde ha varit https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/nyhetstecken/kommuner-kopte-vagsalt-for-15-miljoner
Citera
2020-04-05, 20:59
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Nu byte jag ämne. Är det korrekt att smittskyddsläkare med en grov överdrift anses vara "bottenskrapet" i läkarkåren. Generellt, undantag finns givetvis.

Med tanke på att pandemier kommer ungefär vart 10e år så har de kanske inte så himla mycket att göra hela tiden ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in