2020-04-05, 20:59
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Klart de gör. I statistik för avlidna hamnar de.

Jepp och sedan finns det statistiska metoder för att se hur covid-19 utfallet. Det kommer inte att vara mörkertal.
Citera
2020-04-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Nu byte jag ämne. Är det korrekt att smittskyddsläkare med en grov överdrift anses vara "bottenskrapet" i läkarkåren. Generellt, undantag finns givetvis.

Jag har aldrig hört att det skulle vara så. Annars brukar psykiatriker och allmänläkare oftast anses vara de sämsta. Men det är ju så klart bara generaliseringar.
Citera
2020-04-05, 21:00
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Varför är det bara galningar som är beslutsfattare i Sverige? Hon kan dela första platsen i idioti med Tegnell.
Känns så overkligt att läsa vad dessa "experter" vräker ur sig. När man tänker att det inte kan bli värre så blir det just det.

Jag hoppas på utredningar och åtal efter detta. "Våra" styrande är inte bara idiotiska. Som den här epidemin har skötts, det är brottsligt.
Citera
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Visa mig din källa på ditt påstående eller lägg ner.

https://www.anti-empire.com/sweden-is-recording-died-of-covid-19-and-died-with-covid-19-figures-seperately-why-isnt-everyone/
Citat:

Hospital data is published all the time, so Sweden’s “experiment” is being conducted in the open. Every time a patient is admitted, the data is updated on a Covid live website in striking detail. Average age: 60. Those with diabetes: 26 per cent. With cardiovascular or lung disease: 24 per cent. With at least one other underlying health condition: 77 per cent.

Sweden is also updating its statistics to say if someone died from Covid, or of something else – but with Covid. This might reduce the “death” figure by two thirds.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En kommentar till;

På vilket vis spelar det roll om 265 avled eller 476?

Lägg känsloargumentet åt sidan och berätta varför den exakta siffran är viktig, på vilket vis förändrar det något avgörande?
Jag vet inte vad du menar med "känsloargument" när du säger att det inte spelar någon roll att folk dör. Man kan såklart ha uppfattningen att ingenting spelar någon roll och särskilt inte om alla människor dör. Men jag hade inte kallat motsatsen för "känsloargument".
Citera
2020-04-05, 21:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Om det är vi som vill värna människoliv gentemot slaktaren Löfven ja, då är jag gärna "pöbel". Helt ok för mig.

Pöbeln vet inte vad den vill den reagerar bara på instinkt.

Är det värre om Syrena 90 där i covid-19 än i blodförgiftning som följd av en uringvägsinfektion? det verkar som om ni som vill »värna människoliv« tror att det bara är covid-19 som skördar offer.
Citera
2020-04-05, 21:02
Medlem
Gobigorgohomes avatar
Någon som vet hur länge äldreboenden har besöksförbud?
Citera
2020-04-05, 21:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Någon som vet hur länge äldreboenden har besöksförbud?

Tillsvidare skulle jag utgå från
Citera
2020-04-05, 21:03
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Säga vad man vill om Kina men fy fan vad de lyckades bra med att strypa viruset.

De har i princip inte haft några nya Coronafall på flera veckor. Endast enstaka. Men sett till den enorma folkmängden är det en droppe i havet.

Verkar som auktoritära styren behövs i kristider.

Just skydda det egna folket har väl inte auktoritära styren så bra track record på va ... ?

De brukar skicka ut dem i krig.
Ja det gör väl alla länder. Skickar ut folk i krig.
Inte krigar då presidenter, kungar eller statsministrar. De gömmer sig någonstans i någon källare medan Kalle skjuter ihjäl dem de vill att Kalle skall skjuta ihjäl åt dem.

Ett land i kris behöver en stark ledare.
Vilken kris det än må vara.
Man behöver inte slita folk i stycken bara för att man är lagd åt det auktoritära hållet.
Jag ser idag ett oroligt folk och det märks tydligt att det inte finns någon styrning eller ordentliga direktiv att följa vad gäller covid- 19 pandemin och i Sverige.
Ungefär som i en dysfunktionell familj.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-04-05 kl. 21:08.
Citera
2020-04-05, 21:04
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Inte fler än förra året. Och året före det... Tvärtom så har antalet rapporterade dödsfall till SCB under mars månad varit lägre än vanligt. Det tycker jag är positiva nyheter.

Om du tänker lite extra mycket så kanske du inser att även brott har minskat och tror du inte att denna pågående pandemi har ökat folkets medvetenhet och minskat även andra olyckor i trafiken osv.
Folket är mestadels hemma om det går och har givetvis en säkrare miljö.
Citera
2020-04-05, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Nu gör engelsmännen privata test. Varför kan vi inte göra detsamma? Vet att det ett privat företag i Gbg som erbjöd sig, men fick inte tillstånd.

"t's not easy to get a coronavirus test in the UK, so Britons are turning to mail-order kits.
Källa: CNN
Det tar tid att ta fram billiga och tillförlitliga tester. Det handlar inte om pengar i första hand.
Citera
2020-04-05, 21:05
Medlem
Hobbybondes avatar
Mkt tjat om mörkertal och siffror på döda hit och dit. Det är väl egentligen ganska ointressant. Det enda som är av intresse är om sjukvården klarar av att ta emot och hjälpa patienter. Så länge de gör det är de andra siffrorna ointressanta.
Alla länder kommer få likartade dödstal förr eller senare, oavsett om man har total lockdown eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in