2020-04-05, 20:43
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Det är du som antingen måste sluta trolla eller försöka inse din egen intellektuella begränsning.
Du har pratat som att du tror mörkertal och mörkning är samma sak. Dina källor säger INGET om medveten mörkning. Nada. Alltså sitter du bara här som den finnige obstinata tonåring du är och vägrar ge dig, trots att jag och andra förklarat för dig att du har fel.

Svårt med läsförståelsen ser jag.
Redovisa din källa att ditt påstående är rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Att jobba med olika scenarier är inte psykisk ohälsa. Att strutsa och inte ha något konsekvenstänkande det är tecken på ohälsa.
Reality check: Du jobbar inte med detta. Du nojjar på Flashback om detta. En jävla skillnad. Du kan ta till dig videon eller inte, det avgör du själv.
Citera
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
antar att vi är "their neighbors"

Om jag tänker på Finlands grannar så dyker Ryssland upp och de har ju lika bra siffror som Kina. Där är det två länder som har stenhård styrning på vilka siffror som kommer ut eller inte.
Citera
2020-04-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Varför verkar det inte finnas bårhus/sjukhus eller kollapsvideos från stockholm? Tänker att det borde finnas någon "läckare" iaf givet situationen vi har här.

Det visas bara rosa sockervadd och solsken på tv här. Corona finns inte och är överdrivet, sthlm ser ut som vanligt och siffrorna sjunker för corona har helg här i svärje

Har som tur är väldigt mycket kontakter på sjukhus- situationen är ännu under relativt bra kontroll- avdelning efter avdelning blir avsedd för corona. Många unga på IVA. Liksäckarna slut.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Säga vad man vill om Kina men fy fan vad de lyckades bra med att strypa viruset.

De har i princip inte haft några nya Coronafall på flera veckor. Endast enstaka. Men sett till den enorma folkmängden är det en droppe i havet.

Verkar som auktoritära styren behövs i kristider.
Ja i kristider verkar ett auktoritärt styre kunna skydda folket mer än de mindre auktoritära i världen.
Då visar de egentligen att de är rädd om de sina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Rekordlågt antal rapporterade dödsfall till SCB under mars 2020

1 mars - 30 mars *

2015: 278 dödsfall per dag
2016: 258 dödsfall per dag
2017: 261 dödsfall per dag
2018: 297 dödsfall per dag
2019: 245 dödsfall per dag
2020: 218 dödsfall per dag

* 31 mars har exkluderats

EDIT: Rättat
Hvorfor ble 31. mars ekskludert? Finnes det ikke opplysninger om antall dødsfall på den datoen?
Citera
2020-04-05, 20:45
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är när det inte är officiellt vilken region. Så snart det är klarlagt, lägga den till rätt plats.
Ok! Tack.
Citera
2020-04-05, 20:47
Medlem
Vad kommer det sig att det till väldigt stor del är samma människor som är för massinvandring som även är "för" corona?
Något med mentaliteten?
Citera
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja i kristider verkar ett auktoritärt styre kunna skydda folket mer än de mindre auktoritära i världen.
Då visar de egentligen att de är rädd om de sina.
Jo, så rädd om de sina att man förtrycker, förföljer, fängslar och mördar. Men visst. Vill man ha ett helt liv i förtryck för att undvika några månader med högre dödlighet än normalt så visst.. Men ingen normalt funtad människa kan ju tycka det vore att föredra
Citera
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Svårt med läsförståelsen ser jag.
Redovisa din källa att ditt påstående är rätt.

Jag har ju frågat dig vad du vill ha! Vad skulle enligt dig bevisa att det inte mörkas? Vad behöver du se? Jag förklarar gärna för dig. Har redan gjort det, men apropå läsförståelse...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor ble 31. mars ekskludert? Finnes det ikke opplysninger om dødsfall fra den datoen?
Jag tror att det inte är uppdaterat. Siffran 218 kommer att öka också.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Hvorfor ble 31. mars ekskludert? Finnes det ikke opplysninger om antall dødsfall på den datoen?

Det stämmer, uppgifter för 31 mars saknas för år 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in