Citat:
Ursprungligen postat av
haresEar
Nejdå, belöningssystemet får sitt. Hur ser dina helger ut? Har du ett såpass platt liv att ditt belöningssystem endast triggas av knegarbete och får dig att känna att du varit produktiv? Personligen har jag betydligt mer fantasi och saker att göra som får mitt sinne att blomma.
Är du den där personen i fikarummet som absolut aldrig skulle kunna tänka sig å vinna en miljard å sluta arbeta - för gud så tråkigt liv man skulle ha genom å bara sitta hemma.....
En annan bra sak med hemmakontoret är att man inte spenderar några pengar nästan. Inga uteluncher, partnermiddagar eller kundfester. Nu märker man att man sparar pengar på riktigt
Nejdå, jag super också då och då.
Jag blev mest fascinerad över hur akademikerna som alltid haft så hög svansföring och påstått sig leva i en så mycket mer välordnad tillvaro med avsevärt högre klass än oss övriga nu efter bara någon vecka av arbetslöshet halkar omkring i sin egen avföring i fyllan och villan och är så packade mitt på dagen att man inte ens orkar få på sig ett par byxor utan blir sittandes i kalsonger framför ett tv-spel. Och framförallt att man nu lyckats vända även denna uppenbara misär till något eftersträvansvärt och fränt.
I egenskap av wt själv har jag alltid varit lite fascinerad och extra intresserad av diskussionerna runt oss wt och vad som anses vara wt-beteende.
Men vad jag kan förstå är det en ganska flytande skala när och vad något klassas som wt-beteende.