2020-04-05, 19:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Du kan tyvärr inte åka till Kina och kolla grejjerna. Det är två veckor karantän för alla inresor.

Jag tror nog det finns undantag.

Finns ju berättelser om hur jänkare dyker upp på fabriker med cash i väskorna.., samma sak att de dyker upp på flygplatser och "kuppar" varor som skall till andra länder.

Sedan så finns det säkert erkända konsulter/exportörer i Tjina, som mot ersättning far och shoppar.

Möjligheterna finns.
Citera
2020-04-05, 19:52
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Finland kan dom (Rapport nu). Riktiga skyddskläder, damn, där tar sig inget virus in.

Vi har varit med om värre i Finland, säger presidenten

Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Finnarna visar ytterligare en gång vart skåpet ska stå 😀

Och Sverige står med byxorna nere.

Undrar om nån skulle märka om/när MSB läggs ner?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det är du som är sinnessjuk som är besatt av folk som dör i just Corona. Varje dag året runt dör äldre där inga större insatser görs för att hålla dem vid liv. Varför brinner du inte för de som dör i influensa? Hyckleri.

din jävla rikspajas, kör du fortfarande på influensakortet, sist i världen att dra det
Citera
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Han sa också något i stil med (i samma veva som din pärla).

Jag måste ha kvalitétssäkrade svar innan jag svara på den frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Glöm inte den gången han sa att viruset inte smittar i kollektivtrafiken, däremot hade man sett att det kunde smitta i kyrkan.

En av mina personliga favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Ett av mina favvo citat var när Tegnell sa- äh det handlar om siffror, vi kollar inte så mycket på siffror!

Wait, what? Är inte det exakt vad epidemiologer gör?

Haha...dessa är guld. Jag kommer att lägga till dessa i mitt citatinlägg som jag brukar posta här varje dag.
Citera
2020-04-05, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det ligger nog mycket i det du säger. Det lär vara munskydd som ingen i Kina vill ha. Samtidigt importerar kineserna själva kvalitetsmunskydd från Australien istället.

Borde inte vara något problem då vi har inhemska tillverkare av sådant. Men byråkrati ställer till det...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Dina inlägg gör det värt att läsa i tråden.

Alldeles för många bigots annars för att orka ta det seriöst.

Håller med lysande....detta borde ekot ha som starter varje sändning så tröttsvenne får lite jävla tuggmotstånd.

Sen hade jag ju f-n glömt bort att uteliggaren Tegnell sa att det var day0 för två veckor sen.

Tala om att vara fel ute.
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Ok, du är helt väck alltså. Vad är det du inte fattar, allt jag säger eller? Låt oss spalta upp det:

1: Du länkar till TT:s rapport. Den säger INTE att det mörkas, tvärtom så jobbar alltså FHM på att komma ikapp med att registrera döda. Är vi överens så långt?
Har du också förstått HUR FHM registerarar och sammställer detta? Att det kommer från enskilda kommuner, sjukhus, via regionerna och in till dem? Fattar du så långt också?

2: Då har du alltså INTE angett någon källa som visar på medveten förvanskning eller mörkning av antalet offer för covid-19. Random snubbes twitterkonto räknas liksom inte, det torde vi vara överens om.

3: Då följer, naturligtvis, att BEVISBÖRDAN ligger hos dig. Det är DU som ska visa att något skumt pågår, helst med bevis, eller åtminstone gott om indicier. I detta fall skulle det kunna vara diverse läkare, sköterskor, anställda på kommer och regioner som går ut och säger att de fått önskemål eller instruktioner om att hålla nere dödstalen. Har du några sådana?
Det är liksom inte jag som ska bevisa nåt som inte sker, precis som en anklagad inte ska bevisa sin oskuld. Är du med så långt också?

4: Har du nu förstått varför siffrorna skiljer sig mellan exempelvis co19.se och FHM, eller ska vi behöva ta det på grundskolenivå också?

Du har inte förstått något alls. Det är du som har bevisbördan på att ingen mörkning förekommer eftersom du påstår det. Jag har hela tiden sagt att du ska komma med källor och inte hänvisa till mina källor. Det betyder att du har inte läst mina inlägg och vet inte vad du ska svara på. Du är som en papegoja som hela tiden upprepar dig med andra svar än på min fråga.
Citera
2020-04-05, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag tror nog det finns undantag.

Finns ju berättelser om hur jänkare dyker upp på fabriker med cash i väskorna.., samma sak att de dyker upp på flygplatser och "kuppar" varor som skall till andra länder.

Sedan så finns det säkert erkända konsulter/exportörer i Tjina, som mot ersättning far och shoppar.

Möjligheterna finns.
Kineser slarvar med mycket, men jag tror inte att regimen slarvar med karantän när man flyger in från Sverige. Det är halshuggning direkt om man släpper in en person med corona.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har läst, känner till artikeln, och reviderade siffror som visar ett större antal är knappast uppseendeväckande.

Varför gör du ett stort nummer av det här, vad är konstigt?

Varför denna sjukliga fixering av exakta siffror, har de någon praktisk betydelse mer än att tillfredsställa ditt behov av självbekräftelse?

Skillnaden är diktatur eller en demokrati ..
därför belyste jag problemet men verkar redan som någon myndighet tystade tidningen så de valde att pudla och dra tillbaka reportaget i detta härliga demokratiska samhälle !

Nyansering och transparens är hälsosamt mina vänner!
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Lär dig svenska. Det är väl inte en sämre dag idag när talen är lägre! Det är en bättre dag idag än igår eftersom antalet döda och konstaterat smittade är lägre än igår. Än så länge.

Fast igår hade vi högre siffror vad gäller antal nya fall. Ha koll på fakta innan du yttrar dig.
Citera
Medlem
sannes avatar
Jag hoppas verkligen att alla myndigheter, socialstyrelsen och regering blir skyldiga till arbetsmiljöbrott, då de nu faktiskt avvisar material ifrån Kina som privatpersoner tagit fram underlag för. Det är helt skandalöst. Hoppas att den där Anders (bra journalist med svåra frågor, och klurig) som ska intervjua på Agenda ikväll.

Det är skandal att socialstyrelsen sitter som en stoppkloss för inköp av material, och tycker sjukvården ska skippa ansiktskydd vid användning av visir, istället för att köpa in (kanske) ej godkänt material från Kina. Även läkaren säger att det är tid för att köpa nu och göra utvärderingsen. Det var även upp i torsdags på FoHM pressträff, där flera teknikföretag kan tänka sig att tillverka skyddsmaterial, men där inte socialstyrelsen svarat!.
Se gärna rapport, om skyddskläder för vårdpersonal, och senare kommer detta tas upp i Agenda också.

https://www.svtplay.se/video/25935864/rapport/rapport-5-apr-19-30-5?start=auto
Citera
2020-04-05, 19:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Presentera gärna belägg för att smittan har etablerat sig utom kontroll i kina. Ang korea så har man infört mass tester samt krav på att de som rör sig ute har ansiktsmasker för att skydda sig. Det kanske är din definition för att slita som djur, isåfall är det väldigt naivt att tro att detta bara skall försvinna utan några som helst konsekvenser.
Det kommer när liken kommer behöva läggas på hög.
Men utökad karantän tyder på detta.

I Sydkorea kutar man runt som tättingar och desinficerar överallt.

Som du ser har man i en månads tid legat på stadiga 10 döda per dag och 100 konstaterade fall. .. nog snart dags att stärka gränserna och införa mer kraftfull karantän för inresande.

Och så kommer det vara ett par år tills befolkningen är vaccinerad. Ständig rädsla och leva livet i mycket begränsad skala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in