Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Nu börjar jag på att tvivla på din intelligensnivå. Jag bad dig om en källa som säger att döda inte mörkas men du har fortfarande inte förstått min fråga. Du får gå tillbaka och läsa inläggen igen så kanske du kan snappa upp exakt vad jag menar. Tips, titta utanför din låda.
Ok, du är helt väck alltså. Vad är det du inte fattar, allt jag säger eller? Låt oss spalta upp det:
1: Du länkar till TT:s rapport. Den säger INTE att det mörkas, tvärtom så jobbar alltså FHM på att komma ikapp med att registrera döda. Är vi överens så långt?
Har du också förstått
HUR FHM registerarar och sammställer detta? Att det kommer från enskilda kommuner, sjukhus, via regionerna och in till dem? Fattar du så långt också?
2: Då har du alltså INTE angett någon källa som visar på medveten förvanskning eller mörkning av antalet offer för covid-19. Random snubbes twitterkonto räknas liksom inte, det torde vi vara överens om.
3: Då följer, naturligtvis, att
BEVISBÖRDAN ligger hos dig. Det är DU som ska visa att något skumt pågår, helst med bevis, eller åtminstone gott om indicier. I detta fall skulle det kunna vara diverse läkare, sköterskor, anställda på kommer och regioner som går ut och säger att de fått önskemål eller instruktioner om att hålla nere dödstalen.
Har du några sådana?
Det är liksom inte jag som ska bevisa nåt som inte sker, precis som en anklagad inte ska bevisa sin oskuld. Är du med så långt också?
4: Har du nu förstått varför siffrorna skiljer sig mellan exempelvis co19.se och FHM, eller ska vi behöva ta det på grundskolenivå också?