2020-04-05, 19:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Nej, den tysta majoriteten vill inte ha dessa restriktioner. Så om man struntar i att genomföra dessa (destruktiva och onödiga) åtgärder, så gör man det med folkviljan bakom sig. Anledningen till att regeringen fått ökat stöd är på grund av bristen på åtgärder i förhållande till andra länder, men nu börjar det spåra ur här också.

- Det finns svenskar som tänker att Sverige har haft lägre dödstal än Italien, och drar slutsatsen att Sverige har gjort rätt, och Italien har gjort fel.

Ifall Sveriges stratigi fungerar, så är allt frid. Men ifall Sveriges dödstal börjar närma sig Spaniens och Italiens, så blir det besvärligare för samhällets ledning. Folk kommer att undra varför regeringen inte vidtog åtgärder i god tid. Varningarna fanns där. Sydkorea har varnat. Italien har varnat.

Sveriges dödstal är på uppåtgående. Snart går vi förbi Iran i dödsfall per befolkningsmängd.

Jag håller inte med om att åtgärderna är onödiga. Däremot är åtgärderna synnerligen destruktiva för samhället och ekonomin. Jag tror att det hade varit bättre att agera mycket tidigare, för att förebygga dyra panikåtgärder senare. När epidemin är över, så tror jag att Anders Tegnells passivitet kommer att ha kostat svenska samhället gigantiska pengar.
Citera
2020-04-05, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Finland kan dom (Rapport nu). Riktiga skyddskläder, damn, där tar sig inget virus in.

Vi har varit med om värre i Finland, säger presidenten
Finnarna visar ytterligare en gång vart skåpet ska stå 😀
Citera
Medlem
SCB lägger ut statistik på antaler döda per dag uppdelat på riket, länen och kommunerna för åren 2018, 2019 och 2020

Vid en hastig koll på Stockholms län syns ingen ökning.

Alltså dör de allra flesta MED CCP-19 i kroppen, de dör knappast av CCP-19.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Så kan det nog av olika skäl vara vara, ja. Men i så fall borde väl Malmö utgöra en skarp test av den hypotesen?

Vore intressant att veta hur radion etniskt svenska/icke etniskt svenska ser ut i Malmö kontra Stockholm i alla fall (vad gäller covid patienter/döda)
Citera
2020-04-05, 19:49
Medlem
Fy fan för Sverige!
Vi är pinsamma internationellt, vi är oförberedda på allt och vi har enbart politiker som vill göra karriär och som skiter i allt!

Vi är fan inte bra på något alls förutom att ta emot hela världens fattiga och kriminella.

På nyheterna precis:
Finland 🇫🇮 stå rakryggade och skickar ut skyddskläder till hela Finland och säger att beredskapslagren är överfulla, folket behöver ej oroa sig! De har läget under kontroll!!

Sen på andra sidan Östersjön har vi mes-musarna och stjärtlandet Sverige 🇸🇪 där vi inte har något alls! Vi köper inte ens in de där skyddskläderna från Kina med deadline ikväll ... 14 miljoner skyddskläder, 8 miljoner masker osv osv är bättre än inget alls.

Johanna Sandwall säger nej vi kommer inte köpa in skyddskläder från Kina

Vad säger ni andra? Har hon rätt i att vi i Sverige inte längre behöver skyddsutrustning ?? Är pandemin över nu eller?
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2020-04-05 kl. 20:16.
Citera
2020-04-05, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
SCB lägger ut statistik på antaler döda per dag uppdelat på riket, länen och kommunerna för åren 2018, 2019 och 2020

Vid en hastig koll på Stockholms län syns ingen ökning.

Alltså dör de allra flesta MED CCP-19 i kroppen, de dör knappast av CCP-19.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/preliminar-statistik-over-doda/

Det här är exakt det jag försökt få fram i flera veckor här.
Citera
2020-04-05, 19:50
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Nu börjar jag på att tvivla på din intelligensnivå. Jag bad dig om en källa som säger att döda inte mörkas men du har fortfarande inte förstått min fråga. Du får gå tillbaka och läsa inläggen igen så kanske du kan snappa upp exakt vad jag menar. Tips, titta utanför din låda.

Ok, du är helt väck alltså. Vad är det du inte fattar, allt jag säger eller? Låt oss spalta upp det:

1: Du länkar till TT:s rapport. Den säger INTE att det mörkas, tvärtom så jobbar alltså FHM på att komma ikapp med att registrera döda. Är vi överens så långt?
Har du också förstått HUR FHM registerarar och sammställer detta? Att det kommer från enskilda kommuner, sjukhus, via regionerna och in till dem? Fattar du så långt också?

2: Då har du alltså INTE angett någon källa som visar på medveten förvanskning eller mörkning av antalet offer för covid-19. Random snubbes twitterkonto räknas liksom inte, det torde vi vara överens om.

3: Då följer, naturligtvis, att BEVISBÖRDAN ligger hos dig. Det är DU som ska visa att något skumt pågår, helst med bevis, eller åtminstone gott om indicier. I detta fall skulle det kunna vara diverse läkare, sköterskor, anställda på kommer och regioner som går ut och säger att de fått önskemål eller instruktioner om att hålla nere dödstalen. Har du några sådana?
Det är liksom inte jag som ska bevisa nåt som inte sker, precis som en anklagad inte ska bevisa sin oskuld. Är du med så långt också?

4: Har du nu förstått varför siffrorna skiljer sig mellan exempelvis co19.se och FHM, eller ska vi behöva ta det på grundskolenivå också?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Fy fan för Sverige!
Vi är pinsamma internationellt, vi är oförberedda på allt och vi har enbart politiker som vill göra karriär och som skiter i allt!

Vi är fan inte bra på något alls förutom att ta emot hela världens fattiga och kriminella.

På nyheterna precis:
Finland 🇫🇮 stå rakryggade och skickar ut skyddskläder till hela Finland och säger att beredskapslagren är överfulla, folket behöver ej oroa sig! De har läget under kontroll!!

Sen på andra sidan Östersjön har vi mes-musarna och stjärtlandet Sverige 🇸🇪 där vi inte har något alls! Vi köper inte ens in de där skyddskläderna från Kina med deadline ikväll ... 14 miljoner skyddskläder, 8 miljoner masker osv osv är bättre än inget alls.

Johanna Sandwall säger nej vi kommer inte köpa in skyddskläder från Kina

Vad säger ni andra? Har kärringen rätt i att vi i Sverige inte längre behöver skyddsutrustning ?? Är pandemin över nu eller?

Läkaren dom pratade med (Rapport) sa typ KÖP vi kollar sen, vi tror de funkar!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Nej jag raljerade över hur många svenskar jag tror kommer smittas inom 1 år. Vad jag skrev från början var att jag är helt övertygad, utefter de uppgifter som finns, att inte ens 5 svenskar kommer smittas inom 1 år och det står jag fast vid. Om det nu råkar komma en kines hit som är smittad, vilket statistiskt är vanföreställningar i nuläget, så är jag övertygad om att denne tidigt kommer isoleras.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tag fram några sådana inlägg då.

Vad tycker du om de inlägg som talar om 50000 döda. Verkar det realistiskt. Vad tycker du om bunkringen?

Den här stollen tillexempel som satt dygnet runt och argumenterade för sin dynga. Vi kan väl vara överens om att han är överbevisad eller? Vill du läsa fler får du söka själv, tänker inte leta igenom alla inlägg i tråden för din skull.

Jag har inte brytt mig om några inlägg om 50000 döda, läser bara realistiska inlägg. Vad tycker du själv, du som verkar läsa dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Det är en riktig chanstagning att köpa från Kina nu. Har man väl inarbetade kanaler och vet vad man får är det en sak men nu finns det många som vill tjäna en slant på undermåliga prylar.
Det ligger nog mycket i det du säger. Det lär vara munskydd som ingen i Kina vill ha. Samtidigt importerar kineserna själva kvalitetsmunskydd från Australien istället.
Citera
2020-04-05, 19:51
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeinplastic
Resultaten från sentinelprovtagningen senaste två veckorna torde tyda på att vi inte har jättemånga covid-sjuka i landet. Cirka 7 procent av dem som sökt vårdcentral för influensaliknande symtom - slumpmässigt testade - hade covid.
7 % av hur många då?
De tar ju dessutom inte emot folk med influensasymtom på vårdcentraler runt om i Sverige. Vilka har de då testat?

Den enda gången du blir emottagen är när du är halvdöd och då akut.
Lögn igen alltså.
Senast redigerad av gabrielle2 2020-04-05 kl. 20:01.
Citera
2020-04-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Dom får inte visa patienter, så klart.

Nä, naturligtvis.
Men trodde att det var generellt förbud också. Men jag har ingen aning, kanske är mer noga med sådant på vissa företag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in