2020-04-05, 19:03
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorbrorFranz
Pratar du om medicinen som Italien auktoriserat och nu behandlar sina sjuka med? Trump har definitivt räddat liv genom att pusha för medicinen och många TDS guvernörer har blod på händerna som förbjudit den. Tror Idioten Macaron gjorde detsamma han lär ju få pudla inom några sekunder, med tanke på att han nu har överlägset flest döda per dag och capita.

Och om den visar sig vara mer skadlig än hjälpsam, vem bär blodet då?
Citera
2020-04-05, 19:11
Medlem
Citat:
Pratar du om medicinen som Italien auktoriserat och nu behandlar sina sjuka med? Trump har definitivt räddat liv genom att pusha för medicinen och många TDS guvernörer har blod på händerna som förbjudit den. Tror Idioten Macaron gjorde detsamma han lär ju få pudla inom några sekunder, med tanke på att han nu har överlägset flest döda per dag och capita.

Oj, du biter på varje litet dammkorn som kan vara eller tom framöver bli positivt för Trump.

Men för nån månad sen var det tom helt ok att nedvärdera viruset, hade Trump bara ändrat tonläget och varit tydligt med riskerna hade räddat tusentals liv. Trump har inte blod på sina händer?

Men nu - nu är det blod på händerna om man INTE propagerar för kliniskt otestade mediciner....
Citera
2020-04-05, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Trumpadministartionen sparkade honom (rätt ska vara rätt dock det var en kapten och inte en admiral) för att han satte sina egna mannar först.

Guvenörerna spelar ingen roll, läkarnas ord litar jag mer på än politikernas.

Testar alla stater fullt ut lika mycket?

Ingen aning

Men borde inte betyda så mycket då man borde få tillbaka lika många psoitiva per 100 testade om de nu är lika hårt drabbade.

Cuomo säger nu att de döda börjar sjunka i staten men vi får vänta.

https://thehill.com/policy/healthcare/public-global-health/491234-cuomo-too-early-to-tell-if-drop-in-ny-daily
Citera
2020-04-05, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Skulle den fungera så är det inte så att Trump egentligen hade koll på det, utan i sådana fall är det ren tur. Nu tror jag att den är klart överskattad.
Du hoppas det ja. Vänstermiffon är verkligen sjuka människor som hoppas att man inte finner läkemedel som fungerar och när man gör det hoppas ni att det fungerar sämre än vad testerna visar. Verkligen vidrigt.
Citera
2020-04-05, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Oj, du biter på varje litet dammkorn som kan vara eller tom framöver bli positivt för Trump.

Men för nån månad sen var det tom helt ok att nedvärdera viruset, hade Trump bara ändrat tonläget och varit tydligt med riskerna hade räddat tusentals liv. Trump har inte blod på sina händer?

Men nu - nu är det blod på händerna om man INTE propagerar för kliniskt otestade mediciner....

Medicinen är kliniskt testad. Du är en sjuk, sjuk människa som hoppas att medicin inte fungerar på ett virus som dödar enormt antal människor dagligen.
Citera
2020-04-05, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ingen aning

Men borde inte betyda så mycket då man borde få tillbaka lika många psoitiva per 100 testade om de nu är lika hårt drabbade.

Det beror ju hur man väljer ut vilka man testar förstår du väl?
Citera
2020-04-05, 19:25
Medlem
Citat:
Blev det för svårt för dig att förstå EN mening? Hur många som testas är helt irrelevant. Detta handlar om att sakta ner spridning och dödstal per kapita. Att USA stängde gränserna har ju uppenbarligen haft enormt genomslag, då de är de långt efter Europa med spridning och dödsfall. Men fortsätt du sprida Kinesisk propaganda, landet som numera varken testar eller rapporterar dödstal. Btw Sverige testar INGEN utom akutfall.

För att kunna sakta ner spridningen så måste man veta var man har den. Det går inte att veta exakt hur många smittade som är var, men det går att se så pass tydligt att vissa ställen är mer infekterade än andra. Genom att testa!
Citera
2020-04-05, 19:29
Medlem
Jag är inte någon vän av Trump, men här blir jag verkligen rädd. Ledare för världens rikaste och mäktigaste nation och hur han handskas med denna kris. Vad han säger och gör påverkar hela världen! Att han säger sådant som meningsmotståndare inte håller med om är en sak, men karlen verkar helt svamlande och förvirrad och det är skrämmande!
Citera
2020-04-05, 19:33
Medlem
Citat:
Du hoppas det ja. Vänstermiffon är verkligen sjuka människor som hoppas att man inte finner läkemedel som fungerar och när man gör det hoppas ni att det fungerar sämre än vad testerna visar. Verkligen vidrigt.
Jag har inte hoppats det. Endast en riktigt perverterad och sjuk människa kan tro att jag tycker det.

Anthony Fauci tycker att den hittills är anekdotiskt bevisad. Antingen så är den enda kompetenta i den samlingen inte underrättad eller så har han rätt. Jag vet faktiskt inte vad som är värst av de två alternativen.

Seriöst. Du kan inte må bra. Sök hjälp.
Citera
2020-04-05, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Jag är inte någon vän av Trump, men här blir jag verkligen rädd. Ledare för världens rikaste och mäktigaste nation och hur han handskas med denna kris. Vad han säger och gör påverkar hela världen! Att han säger sådant som meningsmotståndare inte håller med om är en sak, men karlen verkar helt svamlande och förvirrad och det är skrämmande!

Han framstår som om han förlorat det lilla grepp om verkligheten han hade. Man blir rädd och undrar vem som styr honom? För han går att styra eftersom han är narcissistisk och behöver bli beundrad hela tiden och i hög grad.

I går såg han ut som Boris Jonson också. Sjukt det med, fast betydelselöst. Bara kuriosa.

Och eftersom allt i USA bara har börjat så kommer det att bli så mycket värre. Både för landet och för Trump personligen. Hans privatekonomi är snart totalt havererad.
Citera
2020-04-05, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det beror ju hur man väljer ut vilka man testar förstår du väl?

Antar att man bara testar folk som går dit för att testas inte så att man åker hem till folk.
Citera
2020-04-05, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jag har inte hoppats det. Endast en riktigt perverterad och sjuk människa kan tro att jag tycker det.

Anthony Fauci tycker att den hittills är anekdotiskt bevisad. Antingen så är den enda kompetenta i den samlingen inte underrättad eller så har han rätt. Jag vet faktiskt inte vad som är värst av de två alternativen.

Seriöst. Du kan inte må bra. Sök hjälp.
Det var dock precis vad du skrev, den är ju enligt dig överskattad. Riktigt vidrigt men inte oväntat tyvärr.

Fauci har tyvärr haft fel i varje steg, som det brukar vara med byråkrater. Några dagar innan Trump införde reseförbudet mot Kina sa han att Kinaviruset inte var någon fara för amerikaner. Så Trump införde mot all förmodan reseförbudet emot Faucis råd. Sen trodde han att runt 2 miljoner skulle dö, bara för att behöva revidera det några dagar senare till en tiondel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in