Citat:
Ursprungligen postat av
Flaskbackare
Jag måste ha drömt det med förnyelse, I stand corrected.
Men kan inte läkaren i detta fall ha skrivit ut till tex familj, vänner osv och sen ha blivit påkommen?
Vad tror du själv motivet är, försäljning eller missbruk?
Missbruk helt klart till sig själv eller en anhörig om hon är medberoende .
( Skulle inte tro det är värt summan morfinet är värt på marknaden utan det är ett aktivt missbruk ).
arbetat i 7 år och på alla arbetsplatser har det alltid funnits några missbrukare... tabletter som försvinner med mera.
Som anställd i kommunen var det värst, där fanns ingen kontroll ( ex. Patienter dog kastade man alla deras läkemedel ( kunde vara massvis, anhöriga har en förmåga att ta med alla mediciner patienten hade hemma, äldre har ofta smärtstillande i form av narkotika). Fanns ingen kontroll vart dessa tog vägen.
Gav du en patient morfin injektion då kastade du resterande i ampullen ( vi fick inte spara, ingen visste vart den tog vägen)..
Men jag är mest funderad vart hon arbetat, tror som sagt inte hon skrivit ”ut” utan hon har skrivit ut ur narkotikalistan, känns som en avdelning. På ett boende finns möjlighet att stjäla för missbrukare...
Många av dessa ssk som är missbrukare hoppar runt på arbetsplatser också.
Obs mina egna personliga erfarenheter från kollegor så vill inte generalisera ssk
Som missbrukare. ( men som sagt utbildad ssk själv och sett hur det kan gå till med missbrukade kollegor).