2020-04-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är söndag. På måndag börjar man skriva på helgens dödsattester. Det kommer att bli tresiffrigt. Frågan är bara om första siffran är etta, tvåa eller trea.

Antalet kritiskt sjuka minskar i Italien ditt spån.
Citera
2020-04-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aron
var nanstans star det att anders tegnell har uttalat foljande

samnytt?
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Det fortsätter gå åt rätt håll i Italien! Under 600 döda senaste dygnet.

Härliga nyheter! Det är ju nu 27 dagar sedan de i princip stängde ner landet, så någon nytta bör det ha gjort.

Nästa problem: Vad gör man nu? (givet att flockimmunitet har uppnåtts i Lombardiet, men övriga Italien ligger på ca 20% immunitet)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Hehe har du inte lyssnat på Hanif Bali? Det är bara att säga ner lite träd och stoppa in i Volvofabriken så spottas containervis av fullt fungerande munskydd ut i andra änden!

Ibland så blir jag hjärtligt trött på Hanif Bali. Ofta säger han bra saker, men gnälla är han bra på och rakning kan han inte stava till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Dom har 2.5 ggr lägre dödssiffror än Sverige då per capita.

Kommer gå utmärkt skall du se.

Ursäkta mig. 2.5 ggr lägre i Danmark?
Vad 2,5 ggr? Sverige 430-440, Danmark 180 typ. Sverige har då lite lite fler döda/capita, men inga jävla 2,5
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja bara det håller i sig nu då. De har några tusen serious critical ännu. När den siffran blir mycket lägre blir det ännu bättre.

Jo den puckeln kommer göra ont, sen stabiliseras det nog kring 200 i slutet av april.

Sen får vi ta det därifrån. Laga efter läge.
Citera
2020-04-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Härliga nyheter! Det är ju nu 27 dagar sedan de i princip stängde ner landet, så någon nytta bör det ha gjort.

Nästa problem: Vad gör man nu? (givet att flockimmunitet har uppnåtts i Lombardiet, men övriga Italien ligger på ca 20% immunitet)

Man öppnar upp långsam och utvärderar varje minskning av restriktioner i några veckor. Man vill inte nå en ny topp. Och så fortsätter man att lätta på restriktionerna de kommande månaderna.
Citera
2020-04-05, 18:34
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
[Bara i Itaöien kommer det behövas kanske 55 miljonetw munskydd.
Räcker bara några timmar. De ska bytas ofta.
Citera
2020-04-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Du får ett tredje och sista försök. Hur kommer det gå i exempelvis Danmark när de slutar med sin karantän?

Jag kan svara: det kommer att gå åt helvete.

Sverige tog en hård smäll nu i början. Efter detta behöver vi inte vara på tå längre.

Alla andra länder kommer ständigt vara på tå och "släcka bränder" för att de använder karantäner som idioter.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Instämmer! Jag kollar Italien varje dag, det är min riktpunkt. Så många döda är naturligtvis inte bra, men allt deras hårda arbete verkar ha lyckats.
Kollar in Italien, Spanien och Afrika varje dag.
USA också, och alla Nordiska länder naturligtvis.
Ja kanske deras arbete lönat sig. Rädd för att siffrorna i Sverige skall öka drastiskt.
Dessutom tycker jag inte att det går att lita på världsmästarna i dödsstatistik= Sverige.
Citera
Medlem
Veeoons avatar
ang Italiens dödsstatistik

Länk
Länk

Citat:
Italy’s official death toll reached 15,362 on Saturday, almost a third of the global total, but there is growing evidence that this vastly understates the real total because so many people are dying at home.
Citat:
It comes amid a growing appreciation that the official death toll may be masking the true number dying.
Interviews by Reuters news agency with families, doctors and nurses in Lombardy indicate that scores are dying at home as symptoms go unchecked and medical professionals are unable to visit the sick before they pass away.
Citera
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Framkommer i SVT Rapport att svenska myndigheter vägrar köpa in skyddsutrustning från Kina. Misstänkte det att man gör så.

Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Långärmade rockar, 1.2 miljoner FFP2 masker och klar leverans,

vad har hänt?

Maskerna håller för låg kvalitet? De måste uppfylla vissa krav för att kallas FFP2,

var det bluff alltså? Hur vet de att maskerna är dåliga härifrån Sverige?

Edit: jag tappar hakan!

Skulle inte maskerna gå att ge till hemtjänstpersonalen?

Här är inslaget:
https://www.svtplay.se/video/25935880/rapport/rapport-5-apr-18-00-5?start=auto

Men herregud! Skicka nån till Kina och kolla grejjerna,

vad tar det? två dagar?

man kan ju förstå att man inte vill köpa grisen i säcken,

så att det är ett felaktigt parti,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem