Citat:
Ursprungligen postat av
rawjudge
Okay min fråga till dig som verkar helt missat att vi har på nks folk här som är nedsöva under 60 årsåldern och de är proppfullt.. Snart inte en plats till, och kvalitativ vård får du glömma, man hinner inte kontrollera allt på helt rätt så folk riskerar att få komplikationer och men resten av livet.. Agda ja hon dör statiskt tyvärr hemskt.
Vi har skjutit upp på alla operationer som går att skjuta på som går där hemma som tickande bomber, alla tex. aorta dissektioner som måste akut öppnas på natten genom att öppna bröstkorgen och är inte Agda 90... de är svenska folket som är mellan 30-70år och vi har knappt plats för dom eller möjlighet att ge den bästa vården dom kunde fått annars ..Jag ingen plats för dom för de fullt på IVA, corona tar alla platser och resurserna slukas i vården för våra usla system var ju inte byggda för corona.
Som min fråga är vad vill du komma med? mer restriktioner eller mindre? Eller vad?
Jag vill bara komma till det faktum att vi först efter årsskiftet vet om det blev en överdödlighet i covid-19. Det kan ingen veta nu. Jag har tidigare sagt att jag tror på att 3000 dör i covid-19 i Sverige per juni, men det är ju inte detsamma som överdödlighet eftersom många bland dessa skulle dött i något annat. Huvddelen som dör i covid-19 är äldre med multisjukdom.
Jag noterar att flera börjar ifrågasätta Storbritanniens hårda linje och ser att den riskerar få konsekvenser på andra sätt. Det är ju så att om man skjuter med hela arsenalen så blir det följdverkningar. Det går inte heller att ta till något mer om man använt alla medel redan från början.
Vad ska de göra om det kommer en ny våg till hösten, stänga igen på nytt?