2020-04-05, 22:09
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Folkhälsomyndigheten säger i TV4 nyheterna att några av deras modellererare tycker Sverige har närmat sig peaken nu och att dödstalen kan gå ner.

Haha. Dom har sagt samma sak sen början på utbrottet.

Kurvan på IVA har inte minskat och så länge den inte går ner kan vi räkna med ökat antal döda på sjukhus. Faktum är att FHM inte har en aning om hur framtiden ser ut. Som du säger så har dom sagt att nu når vi peaken men efter det har det bara ökat.
Citera
2020-04-05, 22:10
Medlem
Vad är det för sopa från FMH som förnekar och vägrar svara i Aktuellt ifall munskydd är effektivt samt ifall asymptomatisk smitta förekommer. Jävla klåpare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Var finns den statistiken?

Påverkas inte andra dödssiffror när folk är hemma så mycket. Färre trafikolyckor? Färre mord?
Antal mord och trafikolyckor på ett år är egentligen väldigt få döda. Det märks inte i statistiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Klart att oron varit rimlig. Vi hade inte haft IVA-platser kvar nu och en situation som fått norra Italien att framstå som rena Sörgården, om inte vi gjort en kraftansträngning och byggt ut IVA-platser och sjukvården i övrigt.

Kom ihåg att: Minskar antalet nya fall i Stockholm under de närmaste 14 dagarna så är det, naturligtvis, härligt att det vänt där. Men nya fall kommer ändå att komma i en strid ström under lång tid.

Sedan kommer de andra regionerna att få en allt kraftigare tillväxt, förutom möjligtvis Sörmland och Östergötland. Detta är långt ifrån över ännu....

Det blir hur som helst mycket spännande att få veta vad den immunologiska undersökningen i främst Stockholm visar. Har, t.ex 28 procent av Stockholmarna redan haft covid-19, så skulle jag bli mycket glad. Då är vi, i snabb takt, på väg emot flockimmunitet i Stockholm.

Men vi får se hur det går.....
Flockimmunitet är ett påhitt av dr tegnell.
Citera
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Var finns den statistiken?

Påverkas inte andra dödssiffror när folk är hemma så mycket. Färre trafikolyckor? Färre mord?

https://www.euromomo.eu/

Kanske kan stiljten i trafiken stå för att vi har färre dödsfall än vanligt absolut, men tittat på kurvorna, gärna land för land. Italien och Spanien har peaks i dödsfall absolut, men samtidigt inga ovanliga siffror jämfört med 2018 och 2019.
Senast redigerad av fluffypuffy 2020-04-05 kl. 22:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Folkhälsomyndigheten säger i TV4 nyheterna att några av deras modellererare tycker Sverige har närmat sig peaken nu och att dödstalen kan gå ner.

Haha. Dom har sagt samma sak sen början på utbrottet.

Vilka är dom? Du har väl hela tiden sagt att vi ska hänga Tegnell? Menar du att det är fler som jobbar på FHM?

Om du testar att kämpa dig igenom meningen en gång till, så kanske du kommer upptäcka vad innebörden är.
”Några av deras modellerare tycker sig se tecken på att peaken kan närma sig”
Inte att FHM med bestämdhet säger det.
Jag tycker det låter positivt om det skulle vara så. Sen kan vi bara hoppas. Personligen tvivlar jag på det kraftigt, men jag har nog inte bättre förutsättningar att beräkna det än FHMs modellerare.
Citera
2020-04-05, 22:11
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Från SVT:

Now we´re talking!
Citera
2020-04-05, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Varje gång jag går in och läser i denna tråd så kommer din avatar upp med diverse inlägg om karantän och stanna upp hela motorn i samhället.

Jag säger inte vad som är rätt eller fel! För ett par veckor sedan var jag för en hårdare linje men har nog ändrat uppfattning,

Däremot sådana kommentarer som jag har citerat gör mig som stolt svensk lite orolig.
Förstår din oro. Om det är den allmänna meningen att vi ska ge upp Sveriges suveränitet med anledning av att 400 skröpliga åldringar gått till den eviga vilan är det verkligen illa.
Citera
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Det blir inte 60 grader i dina lungor bara för att du badar bastu, då hade du avlidit.

.. jag var bara lite ironisk.. tänker snarare använda en blåslampa och andas in varmluft, det lär bli effektivt förstår du..
Citera
Medlem
Man blir nästan dagligen påmind om att detta är ett nytt virus och att mycket av vården är improviserad. Inga riktiga protokoll och protokollen ändras naturligtvis allt eftersom kunskapen ökar. Nu har det dykt upp uppgifter att blodproppar att ett problem. På flera håll. Här ett exempel.

Tatiana Prowell, MD
@tmprowell
I'm concerned #SARSCoV2 #COVID19 is a much more pro-thombotic virus/condition than we presently realize. @ASH_hematology
currently recommends only prophy doses of anticoagulation in most pts. I predict that in time we learn many of the deaths, maybe most, are due to clots.
9:16 AM · Apr 2, 2020·Twitter Web App
Citera
2020-04-05, 22:14
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CityBangBang
Hejsan alla tomtegubbar och gummor.. hur känns tanken att kanske bli en grönsak liggandes på en bädd med en luftmassemaskin pösande i bakgrunden..

.. det finns så otroligt många mongon i den här tråden så det är frustrerande underbart..

Medicinbristen kom visst fortare än beräknat. Är det leveranserna från Indien som hackat upp sig?
Citera
2020-04-05, 22:15
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siiickan
Anmäld för 1.06. Vart är de giltiga källorna du skulle presentera?

Right back at you troll.

https://www.anti-empire.com/sweden-is-recording-died-of-covid-19-and-died-with-covid-19-figures-seperately-why-isnt-everyone/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/bekraftade-fall-i-sverige

https://www.scb.se/hitta-statistik/corona/corona-i-statistiken/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in