Citat:
Ursprungligen postat av
sherm
1. Var sjukhusen fulla vid det gällande tillfället då det påstods råda apokalyps? Nej. Det finns fler exempel på fake news om detta.
2. Gäller hans uttalande specifikt sjukhusen i New York? Nej. Hans uttalande gällde specifikt demokraternas politisering av viruset.
3. Har demokraterna politiserat frågan? Ja. De satsar miljoner på att göra just detta. Inte minst med påståenden som ekar i ditt "argument".
4. Har Trump "ändrat retorik"? Nej. Han kallar fortfarande fake news för vad det är.
Du kommer inte någon vart med ditt röda sillargument din pajas. Hela ditt resonemang utgår ifrån ett fake-news narrativ som insinuerar att hans uttalande gällde viruset i sig och inte demokraternas politisering utav det.
Gå och snyt dig.
Du verkar upprörd och förvirrad.
Detta är vad jag skrev:
Citat:
Intressant video, det som saknas är ett klipp från Åre där svenskar vevar arm på afterski.
Comforts syfte är väl att erbjuda plats till de som behöver IVA ickerelaterat till Corona för att separera dessa patienter från coronasmittade. Att båten är tom och sjukhusen överfyllda säger väl ganska mycket om situationen i NYC just nu.
Ditt svar (allt finns i inlägg #196950 innan du börjar skrika fake news eller förvränga historien):
Citat:
Att sjukhusen är överfyllda är en medialögn.
Citizen journalists exposing the fraud
https://www.youtube.com/watch?v=TzoxrOJ1st4
Ta nu ett djupt andetag och låt det sjunka in.
Donald Trump has lashed out at Democrats who have questioned his handling of the coronavirus threat, calling it their new "hoax".
https://www.youtube.com/watch?v=G5TZ6fTYrsE
Sjukhusen är fyllda, det är därför Trump beordrat att bygga nya mobila sjukhus, skickat ett krigsfartyg, fortlöpande skickar respiratorer och övrig utrustning samt senast igår beordrat 1 000 militära läkare och medicinsk personal till NYC.
Senast igår bekräftade president Trump även att båten fortsatt tjänar patienter som är i behov av intensivvård men inte är drabbad av Corona. ”Behovet är dock inte lika stort som vanligt eftersom ingen längre är ute och åker motorcykel eller skadar sig på annat vis” var ungefär hans ord. Allt från den länk du tidigare fått.
Så. Hur var ditt svar relevant till mitt inlägg? Är sjukhusen fyllda eller är det en medialögn? Var påståendet om båten felaktigt? Varför hänvisar du till Trump när han senast för ett par timmar sedan bekräftar allt som står i mitt inlägg? Du är fake news eller illa påläst.
Hur du får fakta till vänster förstår jag inte.