2020-04-05, 18:15
Medlem
Beaver14s avatar
Det fortsätter gå åt rätt håll i Italien! Under 600 döda senaste dygnet.
Citera
2020-04-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.abcnyheter.no/stemmer/2020/04/05/195667529/det-er-regjeringen-som-bestemmer-sa-bent-hoie-det-er-forskjellen-pa-norge-og-sverige

Norsk kritik av Sverige. Drog det översatt i Google Translate.
Takk for link til artikkel!

Citat:
FHI-direktør Camilla Stoltenberg tenkte på folkehelsa. Det er det hun skal.
«Vi er ikke uenige», svarte helseminister Bent Høie på spørsmål fra ABC Nyheter om motstanden fra Folkehelseinstituttet under den daglige corona-pressekonferansen onsdag 25. mars.
Det fetade ble oversatt feil av google i din spoiler, til "Vi håller inte med".
Vi er ikke uenige betyr Vi er enige.
Citat:
og kalte oss «forsøkskanin».
Det fetade ble oversatt feil av google i din spoiler til "kallade oss "marsvin""
Forsøks-kanin oversettes av google her til experimentell kanin. Jeg vet ikke hva som er det rette svenske ordet for en forsøkskanin.
Citera
2020-04-05, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Whatever, dödligheten går ner radikalt.
Ja, men det är intressant att båda länderna har samma döda per capita, eftersom det kan vara en fingervisning för hur många som kommer dö av corona i andra länder, om det är ett samband som håller.

Jag hade inte noterat att Spanien börjat klinga av förrän du skrev det.
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Testen är ju inte ens tillförlitglia då de inte visar något på symptomfria.

Än så länge ser Sverige ut att ha hanterat detta mkt bättre än Danmark. Men vi får se.

Halva västvärlden (inkl Danmark) var galna över att Sverige inte stöttade invasionen i Irak heller. Skönt att vi stod på oss minst sagt då hela Syrienkriget och Isis kom ut av det vansinmesprojektet. Skönt att man bor i ett land som inte bara agerar för agerandes skull..
Kan inte du skriva på något forum för aspergare eller rättshaverister istället? Jag förstår mycket väl att det är kul att vara här med oss vuxna men du förstör bara samtalet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stacanovist
Nope, inte alls. De önskar att människor dör. Så de förtjänar själva att gå under.
Fast det var ju bara två av de fyra kategorierna som du menade njuter sv eller inte bryr sig om att folk dör. Eller ska jag tolka det som att du är en av dessa kategorier själv?
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Det märks att det är samma människor som skyddar denna regering som invandringen.

Vänstern är ju totalt efterbliven nu för tiden.

Vi lever i en tidsålder med extremt lågintelligens.
Citera
2020-04-05, 18:17
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Se dig själv i spegeln och upprepa: "det finns ingen viktigare än jag" (kanske medans din gamla mor ligger i respirator).

Detta är inte värre än svininfluensan. Mina äldre släktingar håller sig inomhus. Under tiden måste vi leva som vanligt för att reducera den ekonomiska utvecklingen.

Vi SKALL leva som vanligt
Citera
2020-04-05, 18:17
Medlem
arbetets avatar
Jag tycker mig få en känsla av att rapporteringen i SVT vässats något och att man går emot det godkända narrativet. Först i Rapport om att arbetsgivarna hotas med rättsligt efterspel för brist på skyddsutrustning. Sedan i lokala nyheter från Stockholm brist på propofol där ansvariga sa att man visst har så att det ska räcka. Plötsligt klipper man in en "säker" källa man har med förställd röst som säger det motsatta att det är stor kris med läkemedelstillgången.
Citera
2020-04-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Där ser man. Folk är inte riktigt kloka.
Hostade de då också eller har man lagt till det ljudet nu.
Nä nu ska spelet göras om.

"Utvecklarna på Ndemic Creations har tagit fram ett nytt spelläge för Plague Inc där du istället för att sprida sjukdomar är med och bekämpar dem."
https://m3.idg.se/2.1022/1.732365/nytt-plague-inc-lage-later-dig-bekampa-en-pandemi
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweti
Min högst personliga gissning är att virusets spridning kommer börja avta och att Europa kommer öppna upp sina gränser inom 2-3 månader.

Problemet är att inte ens Kina klarar av att öppna upp utan att spridningen tar fart igen. Endast två saker kan göra att vi kan gå tillbaka till ett helt normalt liv:
- Flockimmunitet, dvs att >60% har haft smittan
- Vaccin, vilket tar 1.5 år att framställa
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Detta är inte värre än svininfluensan. Mina äldre släktingar håller sig inomhus. Under tiden måste vi leva som vanligt för att reducera den ekonomiska utvecklingen.

Vi SKALL leva som vanligt

Har du ändrat dig till svininfluensa nu?

Förut sade du vanlig influensa.
Citera
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vi är tillräckligt många som har sett det, du kan själv gå in på Expressen och leta.

citatet finns inte han sager foljande
Citat:
– Det är ett svårt område. Framförallt finns det osäkerheter i det initialt. Men på sikt, inom några dagar har vi förmodligen världens bästa dödsstatistik på det här området eftersom vi kan följa personer på personnummernivå
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in