Citat:
Sverige var och är inte redo för denna typ av kris, Sverige har nedrustat och idioter styr över krissituationer.
Detta med Corona är bara en av allt skit som kan drabba Sveriges befolkning, Räkna inte med hjälp ifrån samhället om du verkligen vill klara dig ur en krissituation.
Rörande Corona så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen, sedan kan det komma till förändringar i viruset som gör det än jävligare.
Statens möjligheter är snart förbrukade och du kommer likt förbannat stå där mer eller mindre ensam att överleva.
Detta med Corona är bara en av allt skit som kan drabba Sveriges befolkning, Räkna inte med hjälp ifrån samhället om du verkligen vill klara dig ur en krissituation.
Rörande Corona så är vi fortfarande bara i början av utvecklingen, sedan kan det komma till förändringar i viruset som gör det än jävligare.
Statens möjligheter är snart förbrukade och du kommer likt förbannat stå där mer eller mindre ensam att överleva.
Det är det allvarligaste. Sverige saknar helt tillverkning av medicin. Och har inga lager. I Stockholm varnar man för brist på narkosmedel. Det är illa.
Förhoppningsvis satsar staten allt de kan på att säkra import av till exempel insulin, tyroxinersättare, viss psykofarmaka och antibiotika. Detta och lite till måste vi ha. Tar detta slut kommer många fler att dö av medicinbrist än av smittan. Vad jag vet finns varken lager eller tillverkning av detta i Sverige och jag hoppas som sagt att staten anstränger sig att få fram detta.
I övrigt misstror jag självklart statens uppgifter om antal döda etc. Men inte för att jag tror nån vill illa, att nån har ondskefulla avsikter. Jag tror att man helt enkelt famlar i mörkret. Tegnell med kollegor gör nog så gott de kan, men de kan inte trolla med knäna. Och även om jag själv är superpessimist sympatiserar jag med folk som ser ljusglimtar. Hoppet får inte överge oss. Det är viktigt att panik inte bryter ut. Panik har potential att orsaka mer skada än själva smittan.
Sverige kommer att överleva, vi kommer inte alla att dö av just den här smittan.
Och kom ihåg. Tvätta händerna, borsta tänderna och hosta i armvecket.
Blev varm inombords av ditt meddelande. Tung tid det här.