2020-04-05, 17:37
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Jag har inte vantolkat någon artikel, men din felaktiga gissning är ju... felaktig. Du kanske ska läsa om artikel?
Nej, en riktig antifeminist har aldrig fel.
Citera
2020-04-06, 01:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Finns det ideologier som inte vill ha en bättre värld?
Feminismen är en.
De vill ha en bättre värld för kvinnor på bekostnad av män.
Mer makt, mer pengar. Mindre beredskapslager, mer menskonst.
Citera
2020-04-06, 01:22
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Nej, en riktig antifeminist har aldrig fel.
Vad är en riktig antifeminist?
Jag vet ingen som inte kan ha fel nånsin, okej?
Citera
2020-04-06, 01:25
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag läste artikeln som gaylord länkade, då han ansåg svaret till mäns självmord stod där.
Jag visade på att det stod inte så.

Så skickar du på mig din drapa, nedan, om något helt annat.
Sitter du och ljuger om mig här?
Du vet väl att allt som skrivits finns kvar här va?`
Detta påstående går att spåra för den som är intresserad och din återberättelse är falsk.
Det gör dig falsk.
Jag noterade också din vantolkning där din slutsats var att män tar livet av sig för att kvinnor tar plats.

Det finns inte en enda man som inte unnar kvinnor att ta plats, men de ska med fördel göra det på egna meriter och inte på kvotering eller "särbehandling" pga kön.
Detta borde ingå i DOs arbete, men just när det gäller kvinnor så räknas det inte, ändå vet alla att det pågår hela tiden.
Speciellt i all synlig mainstreammedia.
Och det enda som saknas nu för att stärka den kvinnliga identiteten är ännu en kvinnlig superhjälte.
En fullkomlig flopp som Supergirl eller Ghostbusters.
Som om Ellen Ripley aldrig hade funnits.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-06 kl. 01:32.
Citera
2020-04-06, 05:43
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Sitter du och ljuger om mig här?
Du vet väl att allt som skrivits finns kvar här va?`
Detta påstående går att spåra för den som är intresserad och din återberättelse är falsk.
Det gör dig falsk.
Jag noterade också din vantolkning där din slutsats var att män tar livet av sig för att kvinnor tar plats.

Det finns inte en enda man som inte unnar kvinnor att ta plats, men de ska med fördel göra det på egna meriter och inte på kvotering eller "särbehandling" pga kön.
Detta borde ingå i DOs arbete, men just när det gäller kvinnor så räknas det inte, ändå vet alla att det pågår hela tiden.
Speciellt i all synlig mainstreammedia.
Och det enda som saknas nu för att stärka den kvinnliga identiteten är ännu en kvinnlig superhjälte.
En fullkomlig flopp som Supergirl eller Ghostbusters.
Som om Ellen Ripley aldrig hade funnits.
Har jag tagit fel på person, vilket är mycket möjligt, får jag be om ursäkt.
Naturligtvis är kvinnor kvoterade

Det finns jättemånga män som inte unnar kvinnor att ta plats, kolla i feministforumet.
Citera
2020-04-06, 07:42
Medlem
En sak som gör att folk hatar feminister är att de utbildar ung kvinnor till att bli förtryckare ,alla unga kvinnor blir inte förtryckare men en allt större andel.

Unga kvinnor sympatiserar t.ex mest med V , alltså kommunister en mycket känd förbrytargrupp.

Anledningen är att de lära sig kommunistisk logik dels i skolor och universitet och genom media.
Citera
2020-04-06, 14:51
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Har jag tagit fel på person, vilket är mycket möjligt, får jag be om ursäkt.
Naturligtvis är kvinnor kvoterade

Det finns jättemånga män som inte unnar kvinnor att ta plats, kolla i feministforumet.
Hade du inte kunnat peka ut ett enda exempel då?
Kollade precis igenom feministforumet utan att hitta exempel på detta.

Enskilda uttalanden från trollolloll kanske du kan hoppa över om du skulle hitta en.
Nämn ett uttalande från en person som har en investerad position eller hållning här. Eller kanske ännu hellre någon form av position av makt, som den motsatta sidan har, typ akademin, main stream media, public service, svenska domstolar, advokatsamfundet, regeringsmakten och övriga partier utom "kanske" SD, kultureliten osv.

Oh wait, det finns ingen annan representativ makt att jämföra med, kanske.
Game Over?
Citera
2020-04-06, 15:57
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Hade du inte kunnat peka ut ett enda exempel då?
Kollade precis igenom feministforumet utan att hitta exempel på detta.

Enskilda uttalanden från trollolloll kanske du kan hoppa över om du skulle hitta en.
Nämn ett uttalande från en person som har en investerad position eller hållning här. Eller kanske ännu hellre någon form av position av makt, som den motsatta sidan har, typ akademin, main stream media, public service, svenska domstolar, advokatsamfundet, regeringsmakten och övriga partier utom "kanske" SD, kultureliten osv.

Oh wait, det finns ingen annan representativ makt att jämföra med, kanske.
Game Over?
Om jag förstod vad du menar skulle det bli enklare för mig.
Citera
2020-04-07, 01:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Om jag förstod vad du menar skulle det bli enklare för mig.
Du hoppar ännu en gång i galen tunna med ett påstående du inte kan backa upp.
Är det därför du låtsas som det regnar?
"Det finns jättemånga män som inte unnar kvinnor att ta plats, kolla i feministforumet."

Jag bad om ett exempel. DU påstår att det finns jättemånga. Dte borde inte vara så svårt att gräva fram en enda.
Citera
2020-04-07, 10:44
Medlem
Att det är mer förryck mot män i Europa än övriga världen är säkert. Feminismen är en del av det förtrycket
men det är inte hela sanningen män förtrycker varandra speciellt om det blir stora överskott på män.

Det mest tillförlitliga testet vad jag tror är att mäta självmord.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Europa har ett förhållande 100 kvinnor mot 374 män som gör självmord. Finns ingen annan världsdel som har lika höga tal.

Sverige har ett förhållande 100 kvinnor mot 214 män. Det är alltså förhållandevis lite förtryck mot män i Sverige och det märker man om man läser media från USA som har en mycket mer utvecklad hat-propaganda mot män. Detta förhållande ökar dessutom står 3,3 i denna tabell men det är i senare mätningar 356 män mot 100 kvinnor som dör av självmord i USA.

Feminismen påverkar en hel del.

Man skulle också kunna mäta kvoten i livslängd och jämföra olika länder.

Även skilsmässor beror en hel del på feministisk propaganda man kan t.ex säga att hatpropagandan mot män har ökat i Spanien skilsmässokvoten är 160 giftermål på 100 skilsmässor.

I Sverige har det varit extra mycket hatpropaganda mot män i Januari.

Skilsmässorna ökade sen i Februari men giftermålen ökad starkt också.

En annan god nyhet är att invandringsnettot var rekordlågt i Februari.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/manadsstatistik--riket/preliminar-befolkningsstatistik-per-manad-2020/
Citera
2020-04-07, 15:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Att det är mer förryck mot män i Europa än övriga världen är säkert. Feminismen är en del av det förtrycket
men det är inte hela sanningen män förtrycker varandra speciellt om det blir stora överskott på män.

Det mest tillförlitliga testet vad jag tror är att mäta självmord.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_suicide_rate

Europa har ett förhållande 100 kvinnor mot 374 män som gör självmord. Finns ingen annan världsdel som har lika höga tal.

Sverige har ett förhållande 100 kvinnor mot 214 män. Det är alltså förhållandevis lite förtryck mot män i Sverige och det märker man om man läser media från USA som har en mycket mer utvecklad hat-propaganda mot män. Detta förhållande ökar dessutom står 3,3 i denna tabell men det är i senare mätningar 356 män mot 100 kvinnor som dör av självmord i USA.

Feminismen påverkar en hel del.

Man skulle också kunna mäta kvoten i livslängd och jämföra olika länder.

Även skilsmässor beror en hel del på feministisk propaganda man kan t.ex säga att hatpropagandan mot män har ökat i Spanien skilsmässokvoten är 160 giftermål på 100 skilsmässor.

I Sverige har det varit extra mycket hatpropaganda mot män i Januari.

Skilsmässorna ökade sen i Februari men giftermålen ökad starkt också.

En annan god nyhet är att invandringsnettot var rekordlågt i Februari.

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/manadsstatistik--riket/preliminar-befolkningsstatistik-per-manad-2020/

Fast självmord är mer komplext än upplevt förtryck. Antalet självmordförsök är ju tex högre hos kvinnor än män.

Det är naturligtvis tragiskt att människor tar livet av sig, eller för den delen försöker, men psykisk sjukdom är rimligtvis än enklare förklaring som barriärbrytare för självmord (det är ju trots allt något synnerligen onaturligt att genomföra)
Citera
2020-04-08, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Jag engagerar mig i första hand i frågor som handlar om mäns våld mot kvinnor. På många olika plan. Det får räcka som information.

Duluth modellen?
Eller tar du till dig den forskning som finns inom Psykologin att det är nästan lika många kvinnor som misshandlar sina partners som männen och att kvinnor allt oftare använder tillhyggen i dessa fall som kompensation för deras lägre muskelmassa ? 6 av 10 som misshandlar är män, 4 av 10 är kvinnor. Om jag inte missminner mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in