2020-04-05, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
coronaviruset
är en röntgenplåt
på det svenska samhället
de mörka skuggorna
framträder tydligt
prognos
okänd

Förnekarna vandrar runt som mörka dödspatruller i samhället. Kommer komma en prognos på er så småningom.
Citera
2020-04-05, 13:04
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Få bort den här regeringen och styret innan 100 000-tals dör, kanske miljoner! När ska svenskarnas tålamod vara slut? Regeringen och regimjournalisterna har på sig skygglappar och vägrar ta in "best practice" från utlandet. Det finns ju sån.

Löfven har gång på gång visat sig vara inkompetent när det gäller det viktigaste, att kunna prioritera. Andra presidenter säger: "Vi är i krig, vi ska slås, vi ska förhindra". Han är helt handfallen och säger#"tusentals kommer att dö". Helt sjukt.

Tyvärr tror jag inte det hjälper att byta regering. De andra partierna säger inte så mycket annat. Tvärtom när regeringen nu vill införa någon slags tillfälligt undantagstillstånd så protesterar de andra partierna och vill inte ge regeringen den makten.
Citera
2020-04-05, 13:05
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du har aldrig hänvisat till min källa. Visa inlägget där du gör det.
Att erkänna att det skulle vara en mörkning kommer ansvariga aldrig att erkänna. Berätta vad det är som gör att FHM har ett så kallat "släp". Vem på denna avdelning sitter och bromsar det riktiga antalet döda? Någon är det sen får du tro på vad du vill.

https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/

Om det inte finns någon statistik som är mer tillförlitlig än FHM hur kan då FHM redovisa fel hela tiden?

Tror du fortfarande att det inte mörkas? I så fall kan jag inte hjälpa dig. Inte en någon läkare har tid att hjälpa dig för dom har fullt upp med Corona patienter.

Det har jag ju gjort sen jag först svarade dig. Jag hänvisade direkt till den källa du angav, dvs i förlängningen till TT, vilket jag sen nämnde i nästa svar. Hur kan du ha missat det?

Jag är rätt säker på att jag redan hintat varför det finns en eftersläpning. Förstår du hur många led det handlar om, från kommunalanställd på vårdhem, sjukhus etc där någon dött? Det ska testas, väntas på svar, bekräftas, skickas vidare till regionen, sedan vidare till FHM. Begriper du inte det? Eftersläpning är närmast ofrånkomligt.
Och nu samstämma detta i efterhand, av de du tror mörkar. Varför skulle de göra det om de vill mörka?
Om du vill bevisa att det mörkas får du hitta bättre källor än den här Mats. T ex uttryckliga order till varenda jäkla sjukhus, vårdhem osv i landet med uppmaning om att göra det.
Citera
2020-04-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Få bort den här regeringen och styret innan 100 000-tals dör, kanske miljoner! När ska svenskarnas tålamod vara slut? Regeringen och regimjournalisterna har på sig skygglappar och vägrar ta in "best practice" från utlandet. Det finns ju sån.

Löfven har gång på gång visat sig vara inkompetent när det gäller det viktigaste, att kunna prioritera. Andra presidenter säger: "Vi är i krig, vi ska slås, vi ska förhindra". Han är helt handfallen och säger#"tusentals kommer att dö". Helt sjukt.
Att tusentals kommer dö är ett helt intetsägande uttalande. Det säger inget om huruvida saker hanteras väl eller inte. Det är ungefär som att säga "hundratals kommer dö i trafiken i år". Det är oundvikliga självklarheter. Blir man upprörd över detta så är man förmodligen ointelligent.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det enda munskydd jag har är ett som Jula sålde förr i tiden, en halvmask med p3 filter, skulle den hjälpa nått? Fabrikat msa

Den har ju ventil som öppnas vid utandning, så den skyddar ju inte andra om jag är smittad....
https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/andningsskydd/hel-halvmasker/halvmask-906032/

Filter
https://www.jula.se/catalog/klader-och-skydd/skydd/andningsskydd/filtermasker/p3-filter-906033/

Om masken sluter tätt är den bra. Filterna skall vara för partiklar, så det är rätt. Jag har gasfilter till min Biltema mask, för målning. De är inte bra mot virus.
Citera
Medlem
Sanningen kryper sakta fram......

https://www.friatider.se/region-norrbotten-medger-strategin-nastan-alla-ska-smittas-sa-flockimmunitet-uppstar

Anders har säkert helt rätt i att Covid19 är en enkel bonnaförkylning för alla om ett par år. Men nu, som helt ny, kommer den att rensa hårt i världens människobestånd, även om det blir ganska många i Sverige, kanske uppemot 100.000 i första vändan ( men troligtvis en 20-30.000, "bara"), är det en chock för hela PK-samhället, och som jag bedömer, en vardag vi behöver leva framöver, med alltför många människor på jordklotet.

Våra kanske 30.000 döda, kan man enkelt multiplicera med 1000 ( det går knappt 1.000 på varje svensk i världen...), det blir 30.000.000 döda. Men lägg sedan på en faktor för fattigdom mm., säkert 5, kanske 20, och dödligheten i världen kommer fram åt hösten att ha landat på 150-600 miljoner, vem skulle bli överraskad?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanMachine69
Tegnell har varit en plåga från dag ett i Coronapandemin. Han startade med att säga att sannolikheten för att influensan skulle drabba Sverige var minimal (!), fortsatte med att tillåta folk att åka till norra Italien och komma hem utan minsta kontroll. För nästan en månad sedan kom han med påståendet att "peaken är nådd inom några dagar". Han har påstått att munskydd inte har någon effekt, trots att all sjukvårdspersonal har sådana skydd och han har också påstått att det inte är någon idé att testa folk. Han har haft fel hela tiden!
Och nu visar det sig att han och FHM haft fel om antalet döda i Covid-19, dödstalen är betydligt högre än vad man hävdat.
NU FÅR DET VÄL ÄNDÅ VARA NOG MED LÖGNER OCH SKITSNACK OM ATT DET HELA SNART GÅR ÖVER - VI MÅSTE FÅ BORT DENNE TEGNELL OCH HANS ANHANG PÅ FOLKHÄLSOMYNDIGHETEN.
SVENSKA FOLK, GÖR NÅGOT FÖR FAN INNAN DET ÄR FÖR SENT!!!

Be my guest.
https://www.skrivunder.com/avsatt_anders_tegnell_nu
Citera
2020-04-05, 13:07
Medlem
Inte för att jag litade på siffrorna innan men nu vet vi att det inte ens är någon idé att följa siffrorna.
Vi har dubbelt så många döda i corona enligt Tegnell själv.
Dn och expressen hann lägga ut det- de artiklarna är borta nu.

Det är över- vi kan inte göra någonting. Speciellt inte när ni nöjer er med att det är val var fjärde år- som att det ska hjälpa? Hur ska demokrati hjälpa i ett land med en befolkning som är hjärntvättade som i en diktatur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
För ett virus med låg dödlighet, som i första hand drabbar gamla diabetiker, var de i panik beredda att störta samhället i en avgrund. Extinction rebellion 2.0
Ni förnekare ropade hurra senast de sjönk. Sen. Ökade de och då var ni tysta. Äckliga är ni.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavydutybody
Ring Tegnell och Löfven.

Kanske dags att vakna och lyssna på övriga världen.

Börja jobba idag söndag inte först på måndag. Men de skall väl ta påsklov också.

Självklart ska man ha påsklov oavsett hur situationen i Sverige ser ut.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mR9Lrg/coronalaget-region-for-region--unika-bilder-fran-infektionsklinik

Här är unika bilder inifrån infektionskliniken i Linköping:

Vilka fina ansiktsmasker. De kan ju inte vara engångsgrejer.

Nej det är inte engångsgrejer.
Citera
2020-04-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Citat.Vad som behövs är folk som är vana att stå i frontlinjen och har praktisk erfarenhet av att ta beslut på indikationer.

Er det ikke netop beskrivelsen af statsmnisteren/regeringen's kompetencer og opgavebeskrivelse?[/quote]
Om inte så borde det väl vara det. Men så är det inte i praktiken med steffe som bossman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in