Citat:
Ursprungligen postat av
Lawline
Du har aldrig hänvisat till min källa. Visa inlägget där du gör det.
Att erkänna att det skulle vara en mörkning kommer ansvariga aldrig att erkänna. Berätta vad det är som gör att FHM har ett så kallat "släp". Vem på denna avdelning sitter och bromsar det riktiga antalet döda? Någon är det sen får du tro på vad du vill.
https://samnytt.se/folkhalsomyndighetens-statistik-ifragasatts-visar-inte-alla-doda/
Om det inte finns någon statistik som är mer tillförlitlig än FHM hur kan då FHM redovisa fel hela tiden?
Tror du fortfarande att det inte mörkas? I så fall kan jag inte hjälpa dig. Inte en någon läkare har tid att hjälpa dig för dom har fullt upp med Corona patienter.
Det har jag ju gjort sen jag först svarade dig. Jag hänvisade direkt till den källa du angav, dvs i förlängningen till TT, vilket jag sen nämnde i nästa svar. Hur kan du ha missat det?
Jag är rätt säker på att jag redan hintat varför det finns en eftersläpning. Förstår du hur många led det handlar om, från kommunalanställd på vårdhem, sjukhus etc där någon dött? Det ska testas, väntas på svar, bekräftas, skickas vidare till regionen, sedan vidare till FHM. Begriper du inte det? Eftersläpning är närmast ofrånkomligt.
Och nu samstämma detta i efterhand, av de du tror mörkar. Varför skulle de göra det om de vill mörka?
Om du vill bevisa att det mörkas får du hitta bättre källor än den här Mats. T ex uttryckliga order till varenda jäkla sjukhus, vårdhem osv i landet med uppmaning om att göra det.