2020-04-03, 20:15
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ok. Detta virus borde som SARS ge en immunitet på ett par år. Det är virus släkt med varann. Det borde ge det. Efter all lära som finns. Men sedan vet man ju inte. Helt nytt virus kanske helt nya förutsättningar.

Sannolikt är det så ja.

https://www.washingtonpost.com/health/the-coronavirus-isnt-mutating-quickly-suggesting-a-vaccine-would-offer-lasting-protection/2020/03/24/406522d6-6dfd-11ea-b148-e4ce3fbd85b5_story.html

Hoppas du inte är en sån som kommer anklaga mig för att sprida "judisk propaganda" nu.
Citera
2020-04-03, 20:16
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Du har rett i at de må ha blitt smittet av noen andre enn noen de bor sammen med. Jeg skulle ønske å få lese de undersøkelsene som Tegnell snakket om :"Det finnes undersøkelser fra Kina og andre land som viser at den store smittespredningen skjer hjemme i familien".

Mennesker i Sverige og i Norge lever heller ikke på samme måte som mennesker i Kina, og det betyr jo at undersøkelser fra Kina ikke trenger å stemme med hvordan det er i Sverige og i Norge.

Jeg vet ikke hvilke "andre land" han tenkte på angående de undersøkelsene. Vet noen av dere? Er det eventuelt undersøkelser fra Italia Tegnell viser til?

Angående Kina. Jeg leste at mange i Kina jobber hjemmefra. Kan det hende at det ofte var barna som ble smittet først (på skolen feks) og at de deretter smittet sine familiemedlemmer?
I Italien är generationsboendet mer utbrett, för ca fem år sen var det 60 % medan vi i Norden hade 25 %. Men Italien är också mer tättbefolkat.
Men den typen av undersökningar kan ju inte varit fullständig, och kan bara ge en fingervisning. Det verkar som att Tegnell vill att vi ska tro att vi är ohotade.

Det jag har noterat är att de med största antal fall är turistländer: Spanien, Italien, Frankrike, UK/London och USA/New York.

Intressant med det kinesiska hemmaarbetandet. Kan ju vara barnen som fört med sig smittan hem.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-04-03 kl. 20:26.
Citera
2020-04-03, 20:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Pesten dödar i större utsträckning, vid lungpest är dödligheten så gott som 100%.

Som tur var så var det inte 100% för då hade ingen överlevt i Europa.
Citera
2020-04-03, 20:17
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
En ny Löfvensk katastrofintervju i klass med "Vi såg det inte komma".....

Fan Stefan, förtroendesiffrorna såg ju så bra ut och allt.

Citat:
...att resa bort i påsk?

– Jag kommer av säkerhetsskäl inte att berätta var jag befinner mig. Men jag gör som man ska göra. Jag kommer inte att riskera att bidra till smittspridningen och jag kommer inte att belasta något annat läns sjukvård.

Vad lägligt, är hans hotbild stor eller vadå? Uppenbart vill han inte säga att han ska bidra till smittspridningen genom att resa bort

Löfvén jag hoppas du går till historien som Sveriges sämsta statsminister.
Citera
2020-04-03, 20:17
Medlem
Tegnell gav ett rätt så sympatiskt intryck i Skavlan.
Citera
2020-04-03, 20:18
Medlem
Undrar bara när denna masspsykos kommer ta slut?
Citera
Medlem
" CORONATESTER. Matti Sällberg, professor på Karolinska institutet: ”Tester klara inom veckor. Vi kommer kunna identifiera de som haft viruset”."
https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/forskare-pa-karolinska-tester-klara-inom-veckor/

Det er veldig positivt!
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Ett new world order med andra ord?
Ungefär som våra sinnesslöa politiker runt om i Europa och många andra länder redan annamat.
Ett totalt kontrollsamhälle där man inte får ses i grupp, enbart göra nödvändiga resor osv. Faan detta är skrämmande på riktigt. Boken 1984 känns inte så far fetched längre.
Och detta trots att inga fler människor dör per dag än det gjorde 2019, eller 2018. Osv
Det enda som skiljer är ett jävla test som visar positivt på nåt, och ett totalt mediadrev som gör att folk inte kan tänka klart.
9/11 var rena rama fisen i rymden jämfört med vad dom gör med oss den här gången.
Ja så kan det bli. Kanske planerat också. Det fungerade inte så bra med att få till inbördeskrig så de var tvugna att ta till virus i stället men sådana psykopater kan jag väl ändå inte tro att de är alla styrande världen över.
Det är förmodligen ett virus från en fladdermus som muterat och blivit till ett giftliknande virus som slår ut andningsorgan och ibland tydligen nervcentrat. Ett slags nervgiftsvirus.
Eller moder jord som tycker att det är dags att rensa.
Någon säger Gud är i farten.
Eller Tegnells ord " annat"
Eller ett förbannat vidrigt äckligt virus som sprider sjukdom och död. Pestliknande era.
Citera
2020-04-03, 20:19
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokeNCYDE
Tack för länken!

Från första stycket på sida 14.

Jag fick bara 75 minuter sömn i natt, men om jag inte är helt ute och cyklart så står det verkligen att det varit 2-8 veckor från symptom till dödsfall.

Men nu vill jag själv tänka att det främst gäller folk som ligger med diverse maskiner på IVA, som kanske egentligen skulle dött inom 7-14 dagar efter första symptom om de inte fått den typen av vård.

Är jag helt ute och cyklar?

De som dör efter flera veckor har nästan uteslutet vårdats på Intensivvård (Respirator/ECMO). Medianen ser ut att vara 10-14 dagar från första symptom till att sjukdomsbilden kan bli kritisk. Inte sett någon studie på något fall som haft t ex lindriga symptom i flera vecka sen, pang. Men kanske finns?
Citera
2020-04-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Att "underskatta corona från början", hur fan gör man det när man haft Wuhan en googling bort i tre månader?

Anders Tegnell var ensam om att förespråka flockimmunitet.

Och först idag har FHM pudlat och erkänt att det är asymptomatisk spridning.

Och ge det två dagar till så rekommenderar dom munskydd.

Det gör FHM och deras posterboy till sämst i klassen, sorry men så är det bara.
Bevisen har funnits därute men dom har inte hittat det som ALLA andra länder hittat.
Jag tror att det är en medveten strategi sen de insåg att det inte gick att stoppan i Sverige.De vet att många kommer att smittas. De flesta blir sjuka en period och sen är de tillbaka på jobbet igen. Några är alltid undantaget som blir allvarligt sjuka och dör men de är väldigt få. De vill hålla igång samhället och sprida ut andelen sjuka under en längre tid. Därför började de införa begränsningar för oss genom sina råd. De planerar för att vi ska kunna ha det så här för en längre tid. Det gör att vården hinner med.

Men de har kanske inte räknat med att ökningen ska eskalera och att sjukvården ska bli överbelastad. De trodde säkert att äldre människor och de i riskgrupper skulle kunna vara skyddade. De har missat att människor i riskgrupper måste jobba för att få pengar och många av dem riskerar nu att bli allvarligt sjuka och kanske dö. De gamla som skulle skyddas på sina boenden eller hemma med hjälp av hemtjänst tas omhand av personal som lever som alla andra. Dvs att de går på restaurang, åker skidor i fjällen, shoppar, festar med vänner och varje arbetsdag besöker en mängd andra vårdtagare. Därför ligger nu gamla människor sjuka och de kommer aldrig att få den intensivvård som de kan behöva.

Det är för många kockar i den här soppan. Sen ska man komma ihåg att vi har regioner och kommuner som alltid ska tycka till och göra egna tolkningar av råden. Dessutom verkar ingen ha haft ansvar för att se till att det skulle vara praktiskt möjligt att verkligen skydda de svagaste. Alla myndighetspersoner lägger ansvaret på regioner och kommuner och de lägger ansvaret på staten.
Citera
Medlem
Tycker det är konstigt att industrin inte ställer om och tillverkar utrustningen som behövs. Sverige har en helt unik gigantisk maskinpark och kan garranterat göra munskydd, ventilatorer etc i stor skala men istället ser man företag som gör visir av overheadpapper och tejp. mycket lustigt
Citera
Bannlyst
Frankrike 1.120 senaste dygnet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här