Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Du har rett i at de må ha blitt smittet av noen andre enn noen de bor sammen med. Jeg skulle ønske å få lese de undersøkelsene som Tegnell snakket om :"Det finnes undersøkelser fra Kina og andre land som viser at den store smittespredningen skjer hjemme i familien".
Mennesker i Sverige og i Norge lever heller ikke på samme måte som mennesker i Kina, og det betyr jo at undersøkelser fra Kina ikke trenger å stemme med hvordan det er i Sverige og i Norge.
Jeg vet ikke hvilke "andre land" han tenkte på angående de undersøkelsene. Vet noen av dere? Er det eventuelt undersøkelser fra Italia Tegnell viser til?
Angående Kina. Jeg leste at mange i Kina jobber hjemmefra. Kan det hende at det ofte var barna som ble smittet først (på skolen feks) og at de deretter smittet sine familiemedlemmer?
I Italien är generationsboendet mer utbrett, för ca fem år sen var det 60 % medan vi i Norden hade 25 %. Men Italien är också mer tättbefolkat.
Men den typen av undersökningar kan ju inte varit fullständig, och kan bara ge en fingervisning. Det verkar som att Tegnell vill att vi ska tro att vi är ohotade.
Det jag har noterat är att de med största antal fall är turistländer: Spanien, Italien, Frankrike, UK/London och USA/New York.
Intressant med det kinesiska hemmaarbetandet. Kan ju vara barnen som fört med sig smittan hem.