2020-04-05, 12:55
Medlem
CityBangBangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Kina, Italien och Spanien - alla tre ljuger? Men diverse läkare och journalister talar sanning och ger en korrekt bild? Med tanke på att du litar mer på det än officiell statistik.

Kina ljuger definitivt, det måste du nu inse, däremot tror jag inte att Italien och Spanien ljuger annat än omedvetet.. däremot menar jag att man kan använda statistik i olika syften såsom att med statistik påstå att ett fenomen är si och så, medans man bortser från annan statistik som påvisar något annat osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De är ju bara Folkhälsomyndigheten och regeringen som är fake om de inte kan visa upp rätt siffror i realtid.
Kan man sammanställa röster i tex Melodifestivalen (eller vad som helst) på några minuter måste man väl ha ett system för att sammanställa dessa siffror också. Allt annat är ju lögn.
Det beror ju på att läkare och ssk har annat att göra än att sitta och kommunicera dödstal 24/7, är det verkligen så svårt att fatta?

Jag tycker det är korkat att ana konspirationer överallt.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
De flesta regioner har dagliga uppdateringar, alla rapporterar mån-fre.

FHM har släpat ca 20 avlidna varje dag. Nu har nog regionerna ”hittat” fler fall.

Att FHM släpat hela tiden är oförsvarbart. Att regioner justerar siffror i efterhand är ändå försvarbart.
Ja men så länge sjukhusen rapporterar rätt, vilket dom bör kunna då de inte ska va så svårt att veta varför en patient ligger inne och då också veta varför den ligger på en viss avdelning och då också veta varför den dörr och att den verkligen har dött, så bör de ju inte kunna bli fel.
De är ju inte en liggare du fyller i med penna och sen ska skicka med någon från Post Nord, allt måste ju gå digitalt i realtid.
Har 10 dött på Huddinge sjukhus, 15 på Södertälje sjukhus så bör de ju vara 25 tillsammans. Vart blir det fel?
Om sen Tegnell och hans vänner går in och snyggar till siffrorna blir de så klart svårt när de ska lägga till de som dom tidigare tog bort.
Citera
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
De är ju bara Folkhälsomyndigheten och regeringen som är fake om de inte kan visa upp rätt siffror i realtid.
Kan man sammanställa röster i tex Melodifestivalen (eller vad som helst) på några minuter måste man väl ha ett system för att sammanställa dessa siffror också. Allt annat är ju lögn.
Ja det var det jag ville ha sagt.
Man väljer vilka källor som skall vara säkra källor.
Man väljer vad som skall vara fake eller inte.
Man har ju tex nu under självaste farsoten tom hunnit med att få till siffror att Stefans populäritet har stigit till landsfaders siffror. Hur det nu har gått till.
Lögner precis allt.
Citera
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hoppas verkligen det, hade varit jävligt nice att få en vanlig sommar där man kan vara ute och hänga, grilla och festa. Är trött på detta skit

Jag har grillat med mina kompisar varje vecka nästan hela vintern vi sitter ute har inga kramkalas. Sådant kan man fortsätta med naturligtvis. Vi har även sett dagis med 30 ungar ute i samma ärende åtminstone fram till första vecka i mars. Sedan har vi sett familjer i stället ute på helger 3- 4 familjer vid samma grillplats.

Där skulle jag sätta gränsen. Ungar kan smitta men inte tänka sig för vad gäller närkontakt. Om du tänker supa och hångla med tjejer då är du en stor fara för fortsatt spridning och att det pågår till nästa år.
Senast redigerad av Gefundenes F 2020-04-05 kl. 13:08.
Citera
2020-04-05, 12:56
Medlem
BigDingDongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robocrap
Ja vem fan är inte det?
Om det finns någon "alarmist" som blir sur på om dödstalen blir mindre än beräknat och vi kommer ur detta snabbt så bör vederbörande söka psykisk hjälp.
Jag är inte så säker på att dödstalen minskar, gamlingar som hamnat på någon institution får snabbt en dödsattest med diagnosen lunginflammation eller hjärtsvikt. Jag tror inte att att alla som dör på det sättet testas för att få vetskap om huruvida de drabbats av Covid-19.
Låga dödstal kan eventuellt vara ett tecken på att smittan inte sprids lika snabbt, om så är fallet kommer det att ta längre tid innan befolkningen uppnår flockimmunitet och att vi får dras med samma situation som nu under väldigt lång tid.
Citera
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Exakt! Men det är väl en brevfladdermus kanske 🙃
Ibland säger man säkra siffror och säkra källor och ibland väljer man att kalla det för fake och alarmistiskt.
Det verkar vara en hel vetenskap kring detta och FHM använde uttrycket "säkerställa" i samband med att man vill konstatera om personen verkligen avlidit av C19 och inte av någon annan orsak.
Snart tillsätter kanske en utredning för att ta reda på hur detta arbete skall göras så snabbt som möjligt.
Senast redigerad av petnomi 2020-04-05 kl. 13:01.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Men alltså,

flera länder har ju med hårda restriktioner redan bromsat smittspridningen i sina länder

siffrorna i dödsfall per miljon invånare https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sverige 37
Tyskland 17
Norge 11
Finland 5

såklart de ska börja släppa på bromsen,
Alternativet är att människor kommer att börja svälta. Vi behöver mat. Djuren behöver mat. Hur långe tror du att alla kan sitta i karantän och ändå ha tillgång till mat?
Citera
Avstängd
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
I New York har de nu förvandlat Empire State Building till att likna Saurons Öga, för att "hylla vårdpersonal". 24 sekunder in i klippet går larmet.

https://www.youtube.com/watch?v=fyroVwes93c

Fear mongering på hög nivå alltså..

Edit: samtidigt står sjukfartygen som skulle understödja "överbelastade sjukhus" mer eller mindre tomma.
USNS Comfort in NY Harbor Sits Idle with 3 Patients -- USNS Mercy in LA has Only 15 Patients

Intressant video, det som saknas är ett klipp från Åre där svenskar vevar arm på afterski.

Comforts syfte är väl att erbjuda plats till de som behöver IVA ickerelaterat till Corona för att separera dessa patienter från coronasmittade. Att båten är tom och sjukhusen överfyllda säger väl ganska mycket om situationen i NYC just nu.
Citera
2020-04-05, 12:57
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det är ju helt sjukt, men jag tror du missuppfattade mig.

Alltså om du inte är sjuk innan så får du inte vård för du är ju så "himla frisk" annars.
Så när du söker vård för att du inte kan andas så får du åka hem för du har inga andra underliggande sjukdomar så därför bör du klara dig ändå.

Detta enligt min polare i London.

Det leder nu till att folk dör även av det.

Sen kan det ju fortfarande även vara så som du länkade.

Skulle inte förvåna mig att man prioriterar liknande detta på flera olika sätt.
Allt för att slippa ta in patienter.

Ja så är det säkert, men det är det jag sagt hela tiden, det är så triage fungerar i krissituationer. Mycket oroväckande.
Citera
2020-04-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Bra då kör vi

Vi har ju som land en policy att skydda liv till varje pris.
Vi är en humanitär stormakt enligt sittande regering.
Vi är en feministisk regering enligt sittande regering.
Vi har enorma internationella åtaganden och stor flyktinginvandring, då vi är humanitär stormakt.

Vi som inte är vänster om mitten får höra dagligen att vi är rasister, nazister, inhumana och generllt bara svin för att vi råkar vara män.

Troligen från någon som dig eller de andra vänsterut i denna tråd.

Vi är inget av detta och när vi nu visar oss vilja värna liv till varje pris.

Så visar ovan vänster sitt synnerligen fula ansikte och blir rent fascistiska, jag börjar ändra uppfattning om vänstern generellt här. Jag trodde inte att det fanns några som kunde vara så cyniska som det jag nu ser.

så nu till ditt inlägg,

Exakt och ju värre denna idiotregering sköter denna kris ju lägre blir åldern för de som bedöms kunna överleva med coronaviruset.

I Italien är denna ålder nu 65 år om man har en kraftig reaktion, man sövs ned, läggs åt sidan och dör med kraftig ångest och ensam.

Man måste GÖRA ALLT MAN KAN FÖR ATT RÄDDA LIV, klåparna på FHM och vår idiotiska regering dödar ju för i hela helskotta i övtigt friska människor.

Nej, det måste man inte. Och det ska man inte heller. Kostnaderna för att rädda en äldre för att leva några månader till får inte vara absurt höga.

Lika lite som att kostnaderna för att rädda några till flyktingar får inte vara absurt höga.

Hur det än blir kan vi aldrig rädda alla. Prioriteringar var man tvungen att göra redan innan Corona.
Citera
2020-04-05, 12:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du menar, som de gjorde med Pandemrix?

Complete List of Companies Developing a Coronavirus Vaccine
Read more at: https://gineersnow.com/industries/medical/list-companies-covid19-vaccines
According to World Health Organization, there are approximately 42 pharmaceutical and biotech companies, including academic institutions who are persistently are rushing to create a coronavirus vaccine & treatment. At least four companies have already tested their experimental drugs on animals.
Read more at: https://gineersnow.com/industries/medical/list-companies-covid19-vaccines

Enligt Bill Gates ska ingen människa som inte först vaccinerats mot coronavirus få sitta på ett flygplan i framtiden.

"The world today has 6.8 billion people. That's heading up to about nine billion. Now if we do a really great job on new vaccines, health care, reproductive health services, we could lower that by perhaps 10 or 15 percent!"

Jo men man bör nog testas i första hand, nu när alla är ute efter att kränga "coronavaccin"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in