Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Stockholms region sköttes av hans fru under den tiden och efter det fortsatts skötts av moderaterna, privatiseringen av vården är inte bar 100% privatiserad sjukvård utan även apoteken och en rad andra saker som infördes under perioden 2006-2014, bland annat utförsäljningen av sjukhus (Stockholmsregionen sålde för övrigt ett
Bromma Sjukhus nu mitt under pandemin) sjukvården har blött personal och resurser i över 5 års tid pga att sjukvården i stort sett fick tas över av riskkapitalister som vill tjäna pengar.
Sedan så har vi Nya Karolinska som har blivit ett monument över Reinfeldtarna och deras politiska vilja
Detta.
Jag tycker kritiken mot Tegnell och hans framträdanden är helt missriktade. Han och FHM gör så gott de kan med de resurser de har. Enligt mig, icke-expert precis som alla andra, så gör de det bra jobb.
Att vi har svårt och/eller går på knäna har ju inte med FHM att göra överhuvudtaget.
Det är utförsäljningen av välfärden som visar sitt ansikte. Det har varnats för att vi blir sårbara av detta länge. Främst av nationalister och vänstern. Men utförsäljningen har fortsatt även efter Reinfeldt-regeringen ska vi komma ihåg.
Dessutom är vi med i EU (marknadsliberalt projekt) som kräver att allt som kan privatiseras SKA privatiseras.
Vore bra om fler kunde få upp ögonen för detta än att skrika om Tegnell.