Citat:
Ursprungligen postat av
Coba
Finns det någon som påstår att covid-19 inte är en sjukdom? Att äldre inte får komplikationer av det?
Du förstår att i stort sett alla äldre dukar under av någon sjukdom?
Om du är svensk och tror att Sverige är som Ryssland eller Saudiarabien eller liknande. Vad har du gjort åt saken?
På vilket sätt hjälper det att sprida rädsla, propaganda och felaktigheter? Det är ju snarare såna som är dåliga för Sverige och svenskarna.
Bara det att alla skilda röster får höras så här, oavsett sanningshalt, vansinnighet eller utländskt påverkansförsök, visar vilket öppet och demokratiskt samhälle vi har. Till skillnad från t.ex. ovan nämnda länder där du plötsligt kan försvinna om du har fel åsikter.
Du verkar vara lite inkompetent. Men ska försöka ändå.
Personligen sprider jag inte rädsla. Personligen försöker jag inte skapa panik.
Jag är bara extremt frustrerad och ledsen över att i detta skitland man inte försöker rädda människor på samma sätt som det görs i andra länder. Nej nej nej, snacka inte om flockimmunitet och såna idiotier. Om detta land ville rädda sitt folk hade de gjort som alla andra länder eftersom det är ganska så självklart att enda sättet att skona människoliv är att stänga in dem.
Du är dålig för Sverige. Du är dålig för alla andra som tänker på sina medmänniskor och är lika frustrerade som jag över hur staten reagerar. Det är du som med dina försumbara och ointelligenta uttalande försöker se till att det blir ännu värre än det redan här.
För min del, det enda jag vill till, är att se till att så många människor som möjligt räddas i detta land.
Börjar inte snacka om självmord och svält. Det hör inte hit. Det mest uppenbara nu är ett dödligt virus.
Vad har du för mål med din desinformation? Är det Tegnell som betalar för att du ska skriva inlägg här? Eller är det tjocka Steffe?