2020-04-07, 01:02
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Alltid trevligt med en källa..

(men det är natt nu, varför skall hon dit nu ?)
Telegraph, Sun typ, hon har varit ok sen i fredags typ, men regler är väl för alla.
Citera
2020-04-07, 01:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Folk är verkligen dummare i huvet än jag, och säkert FHM, trodde. Och då har jag ändå mitt användarnamn av en anledning (förutom att det är inledningen i en rad i en låt).
Aktuellt ikväll alltså. Gamlingar överallt som inte fattar ett skit och pratar om att de tagit en extra spruta... Blir så frustrerad, för om folk betedde sig enligt riktlinjer skulle vi inte behöva en lock down, men nu lutar det mer och mer åt det här också.
Det var ju inte enbart de gamla som inte förstått? Tanten och gubben satt iaf på en bänk med mellanrum mellan sig. De får ju gå ut i solen. De yngre och invandrarna var ju ännu värre.

Folk tar inte till sig uppmaningar och råd på samma sätt som förbud. Folk vill inte tro att det kommer att drabbar dem eller deras nära och kära. De tuffar på som vanligt, iaf efter vad som syntes på Aktuellt.
Citera
2020-04-07, 01:03
Medlem
Talespins avatar
https://www.thesun.co.uk/news/11331115/british-ministers-coronavirus-china-lab-leak-theory/

Som sagt, jag tror att ni kan glömma att det här är viruset uppstod på en marknad.

Kinas reaktion på det hela borde väl få de flesta att inse det. Ni kan glömma det här med flockimmunitet.

Resten av världen kommer så småningom bli tvungna att göra som Kina.
Citera
2020-04-07, 01:04
Medlem
"USAs president Donald Trump sier på en pressekonferanse at han har kontaktet to selskaper som han omtaler som eksperter på sykdommer som covid-19, snakket med dem om britenes statsminister Boris Johnson.

Johnson er innlagt på intensiven med covid-19, og Trump sier han har vært i kontakt med legene på sykehuset.

– Amerikanerne ber for Johnson, sier Trump, som kaller den britiske statsministeren for en god venn."
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/5e8ba3939f93500011f9b7c7
Citera
2020-04-07, 01:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stanislaus
Vad menar du med klara biffen? Jag har varit på akuten 5-10 gånger de senaste åren. Jag har kommit ut på andra sidan eller dött alla gånger men vid en handfull tillfällen har överbelastningen lett till förhållanden ovärdiga ett västerländskt land.

Den allmänna vårdsituationen kan du diskutera i en annan tråd. Jag syftade på virus-biffen. Just nu mäktar vården i Sverige med den. Det råder inte panik eller desperation på sjukhusen. Alla som kommer in får vård.

Sen kan man ALLTID säga att situationen skulle va ännu bättre om det fanns mer personal, utrustning osv.
Citera
Medlem
TemaSwegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Verkligen! Väldigt många är i s.k. riskgrupper och det har tjatats till leda om dessa riskgrupper. Om jag minns rätt har i princip 1/3 av Sveriges befolkning högt blodtryck. Mängder av folk har diabetes. Många är äldre osv. Det handlar alltså om flera miljoner människor i Sverige.

Genom att prata i termer av "det är bara riskgrupper", så tonar man ned och bagatelliserar det hela på ett i mitt tycke väldigt farligt sätt.

Här, titta.

https://www.statista.com/statistics/1105061/coronavirus-deaths-by-region-in-italy/

Dödsfallen i Italien ordnat efter ålder, det största kända urvalet vi har. Även om unga med hypertoni, astma eller nedsatt immunförsvar fått covid-19 har i princip alla överlevt. Siffrorna talar klarspråk: sjukdomen drabbar främst äldre allvarligt. Inget snack om saken.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Nu får inte inte ens Boris Jonsons fru besöka/vaka honom på intensiven. Hur fasen tänker man hon har tillfrisknat och får inte besöka sin man.

Det finns andra smittsamma sjukdomar som hon kan smitta honom med. Och dessutom kan hon väl bli värre sjuk om hon får mer virus i sig från honom?
De kanske också misstänker att han har en muterad variant av viruset som inte hon har.

Men vad äter Boris på intensiven?
Citera
2020-04-07, 01:06
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Standardprotokoll vid corona.

I corona dör man ensam.
Döende knappast, men vill hon komma och PM av United Kingdom vill det så fan.
Senast redigerad av AussieRedMan 2020-04-07 kl. 01:09.
Citera
2020-04-07, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Hela östeuropa, norge finland österrike och tyskland går ju riktigt bra, grekland hyfsat.
Som sagt Sverige hade lika bra förutsättningar som norge och finland att klara detta men sumpade det ofantligt hårt.
Är ju inte över än dock- nu ska alla öppna upp så småningom..

Sydamerika och afrika lär komma, de ligger efter med de kör till stora delar total lockdown med militär på gatorna som misshandlar dig om du går ut- men kan fortfarande inte se att de skulle klara sig i längden... Någonting annat än den största massdöden i modern tid i Indien, bangladesh, Afrika och sydamerika har jag svårt att se.....
Nej, de går inte särskilt bra? Finland har fler dödsfall än sina baltiska grannar Estland, Lettland och Litauen ihop.
Citera
2020-04-07, 01:08
Medlem
Haloumis avatar
I maj kan USA ha miljoner antikroppstester ute. Dom testas just nu för att säkerställa att dom visar rätt.

Källa USAs presskonferens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
https://www.thesun.co.uk/news/11331115/british-ministers-coronavirus-china-lab-leak-theory/

Som sagt, jag tror att ni kan glömma att det här är viruset uppstod på en marknad.

Kinas reaktion på det hela borde väl få de flesta att inse det. Ni kan glömma det här med flockimmunitet.

Resten av världen kommer så småningom bli tvungna att göra som Kina.

Hvor oppsto viruset mener du?
Hvorfor kan vi glemme flokkimmunitet?
Hva gjorde Kina, som vi blir tvungne til å gjøre?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Telegraph, Sun typ, hon har varit ok sen i fredags typ, men regler är väl för alla.

Du måste nog hjälpa mig med en länk, ser inget om att hon har blivit nekad att besöka sin sambo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in