2020-04-05, 01:04
Medlem
Citat:
Bakslag för Insider-advokaten

"Jag är värd varenda krona", säger advokat Henrik Olsson Lilja som kräver en halv miljon kronor mer i arvode.
https://www.realtid.se/bakslag-insider-advokaten

Girigheten går som en röd tråd genom detta fallet. HOL lade på en halv miljon i arvode i ett mål och fick nobben. Begripligt att han då berätta om hur mycket allt kostar och hur han skinnat sin fd fru på det mesta. Någon borde syna den här mannens affärer och det på ett betydligt djupare plan än hörsägen.
Citera
2020-04-05, 01:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.realtid.se/bakslag-insider-advokaten

Girigheten går som en röd tråd genom detta fallet. HOL lade på en halv miljon i arvode i ett mål och fick nobben. Begripligt att han då berätta om hur mycket allt kostar och hur han skinnat sin fd fru på det mesta. Någon borde syna den här mannens affärer och det på ett betydligt djupare plan än hörsägen.
Han kan vara hur girig som helst - om så är fallet.
Har noll betydelse i ärendet där han är brottsoffer.

Kan du inte komma med nåt som gör dig trovärdig nån gång och värd att lyssna på?
Citat:
hur han skinnat sin fd fru på det mesta
Du menar att hon har anledning till hämnd antar jag.
Fast då resonerar hon skevt igen.

Det är domstolen och SoL-utredningar du får angripa. Han är tilldelad vårdnad om barnen och pga av detta även lägenheten.
För övrigt har han köpt ut henne för 10 miljoner så vad har han skinnat henne på?
Senast redigerad av develi 2020-04-05 kl. 01:45.
Citera
2020-04-05, 05:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Det finns två tjommar i den här tråden som är så långt borta från verkligheten så att även jag skäms för vad dom säger. Det är en smula problematiskt för mig, då för att jag vet att även dom skyldiga kommer att straffas i detta fall. Jag vet dock inte när dom kommer att straffas och där har vi nu kärnpunkten i denna diskussion.
Glömde fråga häromdan med tanke på pluralisform.

Tänker du mellanhand förutom KL eller medhjälpare till BR?
Citera
2020-04-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jo det är nog sant att en sådan visit hade inte gett så mycket heller och när en husrannsakan ska ske så måste det nog först vara förankrat hos polisen för att vara legalt och då kan ju inte heller den misstänkte vara med. Ingenting som poliserna hux flux kan bestämma själva på gatan. Men dom måste vara väldigt nyfikna på var hon bor. Har hon ingen adress? Vart går hennes post?

I huvudsak är det åklagaren som skall ta beslut om husrannsakan.

Ingen aning, hon kanske har postbox?
Citera
2020-04-05, 12:02
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Glömde fråga häromdan med tanke på pluralisform.

Tänker du mellanhand förutom KL eller medhjälpare till BR?

I det här fallet så är det solklart att Karin Lilja är anstiftare och Billy Rieloff är förövaren. Jag vet, det finns två personer i den här tråden som har halkat på isen nu under vintern och slagit skallen i backen, förvirrade som dom är och trots vad dom skriver så tror jag dom flesta som läser denna tråd kan se vilka som är skyldiga.

Med det sagt så är det bara en tidsfråga innan även Karin Lilja sitter bakom lås och bom. Jag för min del kommer att ha mycket nöje i att begära ut kriminalvårdens beslut på misskötsamhetsrapport när denna tokkärring gör andra tokkärringar som Johanna Möller sällskap på Anstalten Ystad.
Citera
2020-04-05, 12:29
Medlem
https://www.domstol.se/stockholms-tingsratt/nyheter/2020/04/huvudforhandlingen-i-mal-angaende-forsok-till-mord-pa-en-advokat-ar-avslutad/

Är det bara jag som upptäckt detta? Billy kvar i häkte - Tyder på någon form av fällande dom!
Citera
2020-04-05, 13:29
Medlem
Alexfoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, inte med åklagarens makt men denne kommer ingenstans om inte domstolen anser det finnas skäl för häktning. Sen kan han utreda bästa han vill kan man säga och detta har han nu gjort sedan HOL sköts på Kungsholmen. Däremot ser jag inte att han har några resultat och inte ser vi att ytterligare förhör är tagna utan det vi ser är beslag. Så något säger mig att man fortfarande har hörsägen eftersom det står helt still när det gäller andra än B. Jo en var misstänkt för medhjälp till mordförsök men är avskriven. Sen är det andra personer man har beslagtagit saker för osv. Man försökte med sekretessmarkering som man fick ta bort och då såg vi namnen. Så åklagaren har ingenting mer än sitt luftslott och en åtalad och domslut landar inom kort, så får vi se vad det blir och om man överklagar eller inte. Något annat lär inte ske då det har gått lite för lång tid sen inledningen av den här utredningen.

Utredningen fortgår mot KL och MR för anstiftan och medhjälp!
Om du seriöst tror något annat så är du totalt okunnig.
Att du inte kan läsa dig till detta är ju en självklarhet då det sker i det tysta tills den saknade bevisningen faller på plats för en häktning.
De kanske inte når ända fram men det får tiden utvisa!
De är alltså inte avskrivna ännu ska tilläggas!
Citera
2020-04-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Försvarsadvokaten kan väl ändå inte komma och påstå att Billy är så medicinsk kunnig att han sköt på ett sätt som skulle skona HOL.
Allting var nog bara rena turen för HOL att han överlevde. Nu vet man ju förstås inte vad som sagts i rättegången heller. Jag vet iallafall ingenting. Målet är ju inte heller klart innan domen har kommit.
Försvarsadvokaten kan ju bara säga "varför sköt inte Billy 10 skott direkt om han verkligen ville mörda!"
"Och har då ändå har 5 skott kvar"

Jag tycker Billy ska dömas för mord men i en domstol kan allt hända-tänk på det!
Citera
2020-04-05, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Försvarsadvokaten kan ju bara säga "varför sköt inte Billy 10 skott direkt om han verkligen ville mörda!"
"Och har då ändå har 5 skott kvar"

Jag tycker Billy ska dömas för mord men i en domstol kan allt hända-tänk på det!

Inte dåligt att bli fälld för Mord, utan att ha dödat någon. Den domen kan bli historisk du!
Citera
2020-04-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Inte dåligt att bli fälld för Mord, utan att ha dödat någon. Den domen kan bli historisk du!
ha ha ha jag var lite slarvig jag menade försök.

Är det någon som vet om åklagaren åtalat för andra alternativ som grov misshandel, vållande till kroppsskada m fl?
Citera
2020-04-05, 15:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
https://www.domstol.se/stockholms-tingsratt/nyheter/2020/04/huvudforhandlingen-i-mal-angaende-forsok-till-mord-pa-en-advokat-ar-avslutad/

Är det bara jag som upptäckt detta? Billy kvar i häkte - Tyder på någon form av fällande dom!

Han har ju erkänt att han skjutit BO, tror du man släpper honom då?
Citera
2020-04-05, 15:53
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexfoley
Utredningen fortgår mot KL och MR för anstiftan och medhjälp!
Om du seriöst tror något annat så är du totalt okunnig.
Att du inte kan läsa dig till detta är ju en självklarhet då det sker i det tysta tills den saknade bevisningen faller på plats för en häktning.
De kanske inte når ända fram men det får tiden utvisa!
De är alltså inte avskrivna ännu ska tilläggas!
För mig som inte följt tråden till 100%, vem är MR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in