2020-01-16, 10:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Pratade med Rosan*a handläggaren på tingsrätten som så att det var sekreress. Det är bara dagbok och besluten som är offentliga och de 2 senaste fick jag ju igår.
Ja, finns inte en chans att de bjuder på det.
Däremot undrar jag vart de är och härjar. Varför just han fick nåt beslagtaget utan att hamna på de misstänktas bänk.
Senast redigerad av develi 2020-01-16 kl. 10:26.
Citera
2020-01-16, 10:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Hon har skött sig när vi i föreningen träffats och tagit vin. Hon är inget vrak som inte kan sköta sig.
Men sluta och ljug för dig själv. Det gör hon tyvärr väldigt bra på egen hand och kommer aldrig få ordning på relationen till barnen.
Hon har möjligen styrsel på väl utvalda ställen där hon begränsar sig. Fyllon klara även av att gå till jobbet om så vore.
Citera
2020-01-16, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, finns inte en chans att de bjuder på det.
Däremot undrar jag vart de är och härjar. Varför just han fick nåt beslagtaget utan att hamna på de misstänktas bänk.

Ja jag är också nyfiken. Nya namn som dyker upp. Undra vad Henrik tycker om dessa män. Om han känner dom eller om de är okända.
Citera
2020-01-16, 10:31
Medlem
Citat:
Men sluta och ljug för dig själv. Det gör hon tyvärr väldigt bra på egen hand och kommer aldrig få ordning på relationen till barnen.
Hon har möjligen styrsel på väl utvalda ställen där hon begränsar sig. Fyllon klara även av att gå till jobbet om så vore.

Klart hon kan få ordning på kontakten med barnen om hon jobbar på det. Men det kommer behövas mycket jobb och tveksamt om barnen är intresserade. Dottern kanske men sonen verkar inte så intresserad.
Citera
2020-01-16, 10:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Nu är min utsago säkert ett par månader föråldrad tillika intetsägande vad gäller innehåll, men barnen ringer henne nästan varje dag.
Gissar att läget inte är så bra, och att barnen nog har hjälp att sakta bearbeta. Dessutom ligger nog munkavlen som en våt trasa över hela situationen, så samtal är nog jobbiga för alla parter.
Citera
2020-01-16, 10:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja jag är också nyfiken. Nya namn som dyker upp. Undra vad Henrik tycker om dessa män. Om han känner dom eller om de är okända.
Kan inte se nån koppling alls då.jag grottat runt i Södertäljeligan och FFL.
Däremot har inblandade som tentakler till varann kors och tvärs.
Citera
2020-01-16, 10:34
Medlem
Citat:
Hon har skött sig när vi i föreningen träffats och tagit vin. Hon är inget vrak som inte kan sköta sig.
Många alkoholister sköter sig när man är ute bland folk, och sen går hem och dricker mer. Eller kan kröka till ordentligt om de är ute på en bar själva. Men inte bland folk de känner såsom vänner, kollegor, föreningskompisar osv. Det är oftast mest familjen och närstående som känner till problemet fullt ut.
Citera
2020-01-16, 10:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu är min utsago säkert ett par månader föråldrad tillika intetsägande vad gäller innehåll, men barnen ringer henne nästan varje dag.
Gissar att läget inte är så bra, och att barnen nog har hjälp att sakta bearbeta. Dessutom ligger nog munkavlen som en våt trasa över hela situationen, så samtal är nog jobbiga för alla parter.
Jag diskuterar KLs ansvar och uppenbara problematik oavsett om barnen ringer varenda dag.
Det börjar på F och slutar på alkoholförgiftning.

Nej. Det är garanterat inte bra men jag hoppas att hon rycker upp sig.
Citera
2020-01-16, 10:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Klart hon kan få ordning på kontakten med barnen om hon jobbar på det. Men det kommer behövas mycket jobb och tveksamt om barnen är intresserade. Dottern kanske men sonen verkar inte så intresserad.
Barn är alltid intresserade av att få en nykter förälder. Resten kommer över tid om tilliten är brusten.
Citera
2020-01-16, 12:41
Medlem
Citat:

Om du har fått de uppgifterna av K själv skulle jag ta det med en stor nypa salt. Hon har varit ute ur bilden länge. Tonnåringar som lever i en " normal" varananvecka boende har knappast daglig kontakt med ena föräldern. De har helt andra prioriteringar i den åldern. Nu pratar vi dessutom om en förälder som bevisligen betett sig illa mot barnen, brukat våld. Alkoholiserad och ständigt på flykt. Nu även misstänkt för anstiftan till mord på barnens pappa. Daglig kontakt.... - inte en chans bara en trådsanning för vissa här.
Citera
2020-01-16, 12:57
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Om du har fått de uppgifterna av K själv skulle jag ta det med en stor nypa salt. Hon har varit ute ur bilden länge. Tonnåringar som lever i en " normal" varananvecka boende har knappast daglig kontakt med ena föräldern. De har helt andra prioriteringar i den åldern. Nu pratar vi dessutom om en förälder som bevisligen betett sig illa mot barnen, brukat våld. Alkoholiserad och ständigt på flykt. Nu även misstänkt för anstiftan till mord på barnens pappa. Daglig kontakt.... - inte en chans bara en trådsanning för vissa här.

Uppgiften kommer inte från Karin, däremot är det en lite äldre uppgift för min del.
Huruvida "barn i den åldern" lever/beter sig i en generellt svepande yttring, lämnar iaf jag därhän.
Citera
2020-01-16, 13:17
Medlem
Citat:
Uppgiften kommer inte från Karin, däremot är det en lite äldre uppgift för min del.
Huruvida "barn i den åldern" lever/beter sig i en generellt svepande yttring, lämnar iaf jag därhän.

Mmmm värt att notera är att den "generella svepande yttring" handlar om tonnåringar vars ena föräldrer inte står anklagad för MORDförsök på den ena föräldern. Jag har ifrågasatt just den uppgiften från dig tidigare när den dök upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in