Citat:
En proffsmördare från CIA hade skjutit 2 skott mot överkroppen och sedan 2 skott i huvudet. Njae jag tror att det rimligaste är att detta är ett mordförsök där B helt enkelt underskattat HOL. Jag tänker att han utgick ifrån att första skottet i magen skulle få HOL att bli chockad och säcka ihop, och då skulle han enkelt kunna sätta skott nummer 2 i huvudet. Så blev det dock inte. Man skjuter väl för fan inte om man "bara vill hota"? Och i sådana fall ser man väl till att skjuta personen i benet, inte i torso? Till och med vanliga människor som inte har någon kriminell erfarenhet vet att marginalerna är små när det kommer till skjutvapen.
Här är det inte lika enkelt eftersom det är inomhus och trångt. Men fattar inte att det går att misslyckas ändå. Börjar nästan tro att åklagaren kan komma att få det svårt. Det är ju trots allt han som ska bevisa försök till mord nu kanske det blir försök till dråp istället. Det kan ingen svara på domstolar har överraskat förut!
Frågan är hade det gått att skjuta ihjäl en person under omständigheterna?
Ja naturligtvis genom att skjuta flera skott från nära håll. Enkelt. Jag tror Billy efter det första skottet på något sätt tvekade och under den 1/10 sekunden gick HOL till attack och så misslyckades han. Billy är ju rånare i första hand inte proffsmördare. Billy är helt enkelt inte van att träningsskjuta med pistoler. Där är facit. Men invandrarna som krigar är inte heller proffsmördare säger ni då? Nej det är dom inte men dom använder droger och är helt galna.