Citat:
Ursprungligen postat av
Haaaaag
Sorry! Kanske uttryckte mig lite otydligt. Alltså givetvis skall man försöka ta reda på vart hon befunnit sig aktuell tid. T ex genom att kolla mobilpejling, övervakningskameror, vart kontokortet används vid tid för gärningen - Och framförallt skall man göra detta om hon verkar slira på sanningen. Men denna utredning verkar inte ha gett någonting, antagligen för att K.L är såpass smart så hon inte avsätter spår, OCH DÅ har polisen släppt detta eftersom det är viktigare att kunna styrka när/hur K.L har tagit kontakt med Billy, hur planeringen gått till, om det satts över pengar mellan K.L och Billys konton, om det finns någon tidigare kontakt/umgänge/relation mellan K.L och Billy osv.
Hoppas jag uttryckte mig bättre denna gången :-)
Jo då. Men jag responderar på vad du skrev om vart hon befann sig vid tiden för skjutning - i förhållande till hennes adress som hon vägrar uppge. Det är vad som diskuteras utifrån min kommentar:
"ingen fast adress och vid gripandet ville hon inte uppge hos vem."
De ämnar göra husrannsakan snarast vid 24:8 förhör.
Att de sen kontrollerar resten är givet vid en Fu, om hon befunnit sig på plats osv - men det lär ta tid att få fram material och gå igenom övervakningskameror
Det är med andra ord av vikt att snabbt få fram vart KL befann sig, inom 3 dygn, innan hon riskerar vara på fri fot och undanröja bevisning.
En av tre häktningsgrundande orsaker (kollusion) och som väl oftast räcker iaf för en första häktningsperiod på 14 dagar.
Vilket till viss del faktiskt förvånar mig att det inte skedde och att hon sen släppts vid en ny häktningförhandling om det inte alls varit bärande.
Att påstå att det inte verkar gett ett dugg är vanskligt.
Vad de för övrigt fått fram under tidens lopp skyddas bakom förundersökningssekretess och ytterligare förstärkt via yppandeförbud.
Det är ett brott som kräver strikt bevisning och de samlar väl allt de förmår likaväl (även indicier) via utredning som fortfarande pågår.
Visst kan det få läggas ner men de lär vara på tårna, det är lite väl mycket kring den damen med samma mönster, inte bara utifrån HOL själv och manipulativ det är hon vilket ses via andra FUP och hon gör inte annat än krumbuktar och förhalar enligt dagboksblad.
Så jag tror som sagt att skydda en person via att neka uppge adress är rent bs.