2020-04-03, 18:03
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det är ju ingen som kan bevisa vad han hade för avsikt, men det är ju iallafall bevisat vad han har gjort och det måste väl betyda att han ska få någon form av straff. Eller är han oskyldig?

Han har erkänt. Nu försöker han få ett så kort straff som möjligt, men det kan nog bli svårt. Osäkrar man pistolen redan innan man är på plats och skjuter tre skott mot vitala delar, som var och ett kunde vara dödligt ska man dömas för mordförsök.

Att han bara ville skrämmas? Det kommer ingen gå på.
Citera
2020-04-03, 18:07
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaK2019
Sidan 10

https://docplayer.se/42051480-Grav-ner-leden-har-svettas-kungsholmare-ihop-under-bar-himmel-sa-dukar-du-till-augustis-kra ftfester-sandra-och-nino-flyttade-in-pa-jobbet.html

Tack! Den bilden har visats här tidigare. Tänk hur mycket en person kan förändras på några år. Det är tolv år sedan bilden togs.
Citera
2020-04-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tack! Den bilden har visats här tidigare. Tänk hur mycket en person kan förändras på några år. Det är tolv år sedan bilden togs.

Verkligen! Men personligheten har hängt i
Citera
2020-04-03, 20:16
Medlem
emileflournoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Pengarna lär ha delats ut efter bodelning, typ 2017.
Hur man bränner 10 miljoner begriper jag inte.
Köper en lägenhet? Anstiftar mord?
Citera
2020-04-03, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Han har erkänt. Nu försöker han få ett så kort straff som möjligt, men det kan nog bli svårt. Osäkrar man pistolen redan innan man är på plats och skjuter tre skott mot vitala delar, som var och ett kunde vara dödligt ska man dömas för mordförsök.

Att han bara ville skrämmas? Det kommer ingen gå på.

Varför inte det? HOL lever ju, dessutom hade ordentlig chans att spöa upp skrämselspindeln. Det finns inte om någon var där för att MÖRDA.
Citera
2020-04-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Jag lägger ingen värdering i om de lägger ner eller inte. Att de skulle bedriva förundersökning på hörsägen tror jag däremot inte. Det är nog inte på något sätt försvarbart, så om den drivs vidare är det på något som är mer än så. Vi får se vad som sker men för tillfället så råder förundersökningssekretess och det är ju inte vanligt att den fortfarande finns kvar efter åtal och huvudförhandling.

Så var det i alla fall på häktningsförhandlingen i Tingsrätten inte ens skälig misstanke och HR sparkade ut åklagaren med att det han kom med höll inte. Så får man inte ens en utredningsvecka av domstolen så är det extremt mycket luft man kommer med. Alltså handlar det om hörsägen. Åklagaren fick på tafsen och fick gå med svansen mellan benen och sedan dess varit extremt fåordig om andra misstänkta. Den sk medhjälpare avskrevs också vilket även där visar på ett luftslott utan bevisning. För min del börjar det bli tjatigt om när och var samt hur någon annan kommer åtalas och dömas. Man kan ju påminna mig det år det framkommer mer i just detta fallet.
Citera
2020-04-03, 23:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emileflournoy
Köper en lägenhet? Anstiftar mord?
Ja. Det kostar pengar men hon har uppenbart soffsurfat, ingen fast adress och vid gripandet ville hon inte uppge hos vem.
Citera
2020-04-03, 23:39
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja. Det kostar pengar men hon har uppenbart soffsurfat, ingen fast adress och vid gripandet ville hon inte uppge hos vem.

Att polisen bara godtog det svaret utan vidare går över mitt förstånd, KL har ju för fan banat väg för varenda yrkeskriminell med detta svar, Det är bara att fylla kompisens lgh med knark,vapen, stöldgods och blir hen tagen av polis så svarar hen.. Jag kvartar hos en polare men jag vill inte uppge hos vem.
Det är så otroligt lamt av polisen att jag finner inte ord.
Citera
2020-04-03, 23:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Varför inte det? HOL lever ju, dessutom hade ordentlig chans att spöa upp skrämselspindeln. Det finns inte om någon var där för att MÖRDA.
Ränner upp för trappan med skarpladdat...
Så om ett brottsoffer reagerar på instinkt för att inte skjutas igen verkar BR trovärdig?

Ren tur eftersom skottet var livshotande.
BR drar av ett skott till. För att han inte ville bli nedslagen eller vad har du tänkt dig?

En fight visar givetvis inte att BR enbart var där för att hota.
Citera
2020-04-03, 23:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Att polisen bara godtog det svaret utan vidare går över mitt förstånd, KL har ju för fan banat väg för varenda yrkeskriminell med detta svar, Det är bara att fylla kompisens lgh med knark,vapen, stöldgods och blir hen tagen av polis så svarar hen.. Jag kvartar hos en polare men jag vill inte uppge hos vem.
Det är så otroligt lamt av polisen att jag finner inte ord.
Gick på?
Självklart inte, däremot förhalade KL det hela.
Verkar sitta i ryggmärgen på henne..

AB, ursprungskälla intervju KL:
Citat:
– Det var bara en sak jag inte ville svara på under det första förhöret. Men jag förklarade väldigt detaljerat om varför jag inte ville säga var jag bodde. Det var det enda som på något sätt blev ett problem i förhören.

Men vid nästa förhör hade polisen lyckats få reda på var hon för tillfället bodde, vilket inte var samma adress där hon var folkbokförd. Enligt toppjuristen berodde hemlighållandet på att hon inte ville sätta lägenhetsinnehavaren i klistret och behöva få hemmet genomsökt på grund av misstankarna som riktats mot henne.
Senast redigerad av develi 2020-04-04 kl. 00:18.
Citera
2020-04-03, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Så var det i alla fall på häktningsförhandlingen i Tingsrätten inte ens skälig misstanke och HR sparkade ut åklagaren med att det han kom med höll inte. Så får man inte ens en utredningsvecka av domstolen så är det extremt mycket luft man kommer med. Alltså handlar det om hörsägen. Åklagaren fick på tafsen och fick gå med svansen mellan benen och sedan dess varit extremt fåordig om andra misstänkta. Den sk medhjälpare avskrevs också vilket även där visar på ett luftslott utan bevisning. För min del börjar det bli tjatigt om när och var samt hur någon annan kommer åtalas och dömas. Man kan ju påminna mig det år det framkommer mer i just detta fallet.

Häktning har ju inte så mycket med beslutet att driva en förundersökning att göra. Sen om de får ut något av att driva den vidare är ju högst tveksamt.

När det gäller medhjälparen så är den personen inte heller avskriven då den personen var och är MR som de fokuserade på. De andra som nämnts är inte sådana som ansetts vara medhjälpare utan misstänkta av andra skäl.
Citera
2020-04-04, 07:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Så tänker de inte i domstolen. Det var bara ren tur att han överlevde. De tittar på vad som faktiskt hände, inte hur det blev i slutändan. Varför tror du till exempel att de frågar Billy varför han osäkrade pistolen redan innan han gick upp? Vill man bara skrämmas räcker det att visa pistolen, man osäkrar den inte. Han var där för att skjuta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in