2020-04-04, 19:16
Medlem
ettanollans avatar
Är det bara jag som tänker så här: om den smittat person hostar/nyser/andas i ett rum som innehåller en viss mängd syre som vi alla ska dela på så blir vi troligen smittade allihopa som är i det rummet beroende på effektiv ventilationen är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är det din personliga skadeglädje-analys?

Oroa dig inte för Italien, se om ditt egna hus istället. Italien är en stor industrination och det räcker med att USA strösslar lite dollars över Italien i en ny Marshall-plan så kommer de att gå om sverige när askan lagt sig.
Haha jo visst, USA med tio miljoner nya arbetslösa på två veckor ska strö lite pengar över Italien. Endast Kina skulle kunna hjälpa andra länder på det sättet.
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon som köpt munskydd?

Är osäker på om jag gjort bort mig, men köpte sådana här.

https://fyndiq.se/halsa-skonhet/halsa/vard/skydd-stod/munskydd/?search=category&q=mun#42282472-6-pack-3m-skyddsmask-munskydd-klass-f

Ett jävla pris visserligen, men det kan jag ta. Det som gör mig mer fundersam är om det är äkta vara jag köpt. 3M trodde jag var en kvalitetsstämpel, men de här munskydden kom i väldigt enkla plastförpackningar fulla med kinesiska bokstäver. Har 3M sin tillverkning i Kina?

Kan det vara något piratkopierat skit jag köpt? Gör de ens någon nytta trots att de är stämplade med rätt klass?

Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Du har köpt bra masker, högsta Skyddsklass
3M har egen tillverkning i Kina

3M är inte dåligt men jag rekommenderar tyska UVEX. Bara jag som blir lite paranoid av att 3M tillverkas i Kina kanske.

Vem fan vill sponsra Kina? Undviker det till varje pris!
Citera
Medlem
ncr04s avatar
Lite konstigt att de här fantasierna om att coronaviruset sprids fruktansvärt fort men att dödligheten inte är högre än för den vanliga influensan fortfarande florerar. Nu har snart 0,1 % av Lombardiets invånare dött av viruset enligt de officiella siffrorna (som troligtvis är ganska rejält underskattade).

Samtidigt har dödligheten (CFR) i Sydkorea smugit sig upp på drygt 1,7 %. Hur många har verkligen varit smittade där då? Ingen som vet naturligtvis, men eftersom Sydkoreanerna lyckats bromsa virusets framfart så mycket utan total karantän så måste de faktiskt ha upptäckt en väldigt stor andel av de smittade. Annars hade ju de asymptomatiska och de med milda symptom fortsatt sprida viruset i betydligt högre utsträckning än vad som skett.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Typ burka?
Nä. Klipp ut en bit och fäst med gummisnoddar.
Citera
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Vem är ''vi''?
Och vad skall vi isolera oss från?
Knivskarpa frågor där!
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
3M är inte dåligt men jag rekommenderar tyska UVEX. Bara jag som blir lite paranoid av att 3M tillverkas i Kina kanske.

Okej..(det köper jag !)

-Men UVEX har ingen produktion i Tjina ?
-Vilken modell skall man se på ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det har jag inte sagt, försök inte lägga ord i min mun. Jag har sagt att vården skulle börja få problem den här helgen. Lockdown har jag förespråkat sen den 7 mars isch, då hade vi nästan varit hemma nu och kunde börja njuta av våren.

Jag lägger ingenting i din mun och har ej påstått det heller.
Jag syftade på majoriteten av alarmisterna.

Orkar inte ens med det flashback-klassiska "källa på det tack".
Vi vet båda två att det bara är dina högt spekulativa gissningar.

Skönt nick för övrigt 😊👍
Citera
2020-04-04, 19:17
Medlem
Haloumis avatar
Ska bara se om jag fattat rätt.

New York har mindre invånare än hela Sverige men dom hade 630 dödsfall senaste 24h till följd av covid19?
Citera
Medlem
barkies avatar
Dom där äckliga kineserna alltså. Inte nog med att de startade hela skiten - de skickar defekt skyddsutrustning till Europa som de tar orimligt högt betalt för. Jo, marknaden sätter priset men inte under dessa omständigheter. Dom är så vidriga, fyfan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Coronavirus Covid-19 Facts Not Fear

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=JnXzGB170GI

Det ställer saken i perspektiv mot alla panikdrivna alarmister. Tvivlar på att någon utav dessa räddharar har bollar nog att ens se klippet från början till slut.

Bra! Se denna filmen för att få lite perspektiv!

Stäng sedan av all media, gå ut i naturen med en termos djävulskt starkt kaffe. Fråga dig sedan hur du mår?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krillolero
Schweiz har 1,5 milj färre än oss och har dessutom höga berg och dalgångar som lätt kan stängas av när man vill isolera smitthärdar. Kompetent styrande klass, få funktionella analfabeter, erkänt god organisationsförmåga - även i Ticino och Grigione. Ändå betydligt värre dödstal än vi.
Sverige 56 invånare km2. Schweiz 156km2
Loser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in