2020-04-04, 19:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaronen6767
Du har köpt bra masker, högsta Skyddsklass
3M har egen tillverkning i Kina

Okej! Topp!
Citera
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men det där med att sätta halsdukar, balaklavor etc framför munnen som man vill i USA måste väl ändå vara totalt trams? Jag har en "Buff" som jag testade att sätta framför mun och näsa idag och det blir varmt och fuktigt av utandningsluften och filtrerar nog inte ett skit. Tror det bara drar åt sig mer skräp och virus än om man inte har något framför ansiktet.

Bättre än ingenting kan det nog vara. Men det handlar ju naturligtvis om att inte alla kan få tag på köpemasker. Och att lite långsamt vänja folk vid att täcka näsa/mun så att dom kanske köper masker om en vecka.
Den kanske viktigaste funktionen är att du inte kan peta i näsan/munnen om du täcker dig
Citera
Medlem
ettanollans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia
Vem är ''vi''?
Och vad skall vi isolera oss från?

Hur gammal är du???

Vi = ALLA
Vi ska isolera oss mot: Corona viruset, Covid19 (Du borde ha hört talas om det vid det här laget)
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon som köpt munskydd?

Är osäker på om jag gjort bort mig, men köpte sådana här.

https://fyndiq.se/halsa-skonhet/halsa/vard/skydd-stod/munskydd/?search=category&q=mun#42282472-6-pack-3m-skyddsmask-munskydd-klass-f

Ett jävla pris visserligen, men det kan jag ta. Det som gör mig mer fundersam är om det är äkta vara jag köpt. 3M trodde jag var en kvalitetsstämpel, men de här munskydden kom i väldigt enkla plastförpackningar fulla med kinesiska bokstäver. Har 3M sin tillverkning i Kina?

Kan det vara något piratkopierat skit jag köpt? Gör de ens någon nytta trots att de är stämplade med rätt klass?

Citat:

3M är inte dåligt men jag rekommenderar tyska UVEX.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Lite tungt att andas igenom va? Men det kanske fungerar om man tar det lugnt och ska gå in i en butik etc.
Det är ju själva poängen, varför bära munskydd om ingen annan är i närheten? Självklart ska skyddet på enbart när potentiella smittspridare är i närheten, de har ju bevisat att de saknar vett att hålla avstånd när de är ute och dräller. Eftersom det är olagligt att fysiskt tillrättavisa idioterna får ett munskydd utgöra rimligt alternativ.
Citera
2020-04-04, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
When this is over, I will. The Swedes have shown their true colors, a government that has no problem with mass-murdering their people — and the people? Don’t get me started.

On one hand, you have the smart ones. The ones who realize that time is of the essence in a response. That this virus requires strong action to suffocate so that society can survive. These aren’t controversial beliefs in other, smarter, less ruined countries like this one.

Then you have the sheep. The ones who believe that the government would never betray them. That despite overwhelming evidence and several countries warning them of what was to come, that such a thing could never happen to them. Pride comes before the fall. Soon these people turned into pussies. Whimpering shells of broken men.

“But how can we survive a lockdown?” They cry. “My god, several weeks inside. Maybe a month or two. It would destroy me! To sit alone, with my family, and my television, games, books, wine. What a disaster!”

It’s almost as if this is the first time terrible things have happened to humanity. It’s because a crisis hasn’t occurred in Sweden and the population is weak-willed and broken. As if they lack a moral strength to guide them, placing a shattered economy up with trembling hands to say “look, look at what we have left! — this is what we must save, the husks of it, the dregs!”.

The economy is already lost. The people already malleable clay to be molded to the whim of the leaders who themselves cower at thought of action. Pathetic.
Det var inte helt fel.
Citera
2020-04-04, 19:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krussedull
Är det en månad nu?!
För nån vecka sen hette det att vi var ca 2 veckor bakom.

Tiden flyttas framåt...

Det har jag inte sagt, försök inte lägga ord i min mun. Jag har sagt att vården skulle börja få problem den här helgen. Lockdown har jag förespråkat sen den 7 mars isch, då hade vi nästan varit hemma nu och kunde börja njuta av våren.
Citera
2020-04-04, 19:14
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Någon som köpt munskydd?

Är osäker på om jag gjort bort mig, men köpte sådana här.

https://fyndiq.se/halsa-skonhet/halsa/vard/skydd-stod/munskydd/?search=category&q=mun#42282472-6-pack-3m-skyddsmask-munskydd-klass-f

Ett jävla pris visserligen, men det kan jag ta. Det som gör mig mer fundersam är om det är äkta vara jag köpt. 3M trodde jag var en kvalitetsstämpel, men de här munskydden kom i väldigt enkla plastförpackningar fulla med kinesiska bokstäver. Har 3M sin tillverkning i Kina?

Kan det vara något piratkopierat skit jag köpt? Gör de ens någon nytta trots att de är stämplade med rätt klass?

Citat:

3M är inte dåligt men jag rekommenderar tyska UVEX. Bara jag som blir lite paranoid av att 3M tillverkas i Kina kanske.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det är en människa som har den hållningen. Hur kan en människa bli att britterna är på väg att överge den inslagna vägen?
Det är väl mer sannolikt att Boris lyssnade på den här dåren inledningsvis men insåg snart vad idiotens strategi skulle få för konsekvenser?

Han påstår dessutom att smittan inte går att stoppa. Ja, det ser vi ju i Italien...eller hur?

När Italien öppnar upp så blir det samma elände igen. Enda skillnaden är dom då kommer att vara i ett ännu sämre ekonomiskt läge.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tysklands lag om endast 2 personer gäller tydligen inte alla:

https://twitter.com/BasedPoland/status/1246380833604280321

Det är skillnad på folk och folk.
Citera
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Är det din personliga skadeglädje-analys?

Oroa dig inte för Italien, se om ditt egna hus istället. Italien är en stor industrination och det räcker med att USA strösslar lite dollars över Italien i en ny Marshall-plan så kommer de att gå om sverige när askan lagt sig.

USA? Det blir snarare Kina den här gången som går in och lånar och köper företag billigt. Förbered er på Kina som supermakt #1 i Världen efter Corona... Om vi nu inte börjar aktivt tänka geopolitiskt och bojkottar deras skit och vägrar sälja företag till dem..
Citera
2020-04-04, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Italien brukar betala sina skulder. Det är allmänt känt att om de faller så landar de ändå på alla fyra.
De är på långa vägar knäckta och är vana med kriser, och de om några kommer att gå stärkta ur det här.

Några som Däremot kommer att få problem är Sverige oavsett lockdown eller inte. Man har de senaste dagarna blåst en massa pengar som riskerar att bli ett slag i luften. Vi kommer att under en längre tid ha svaga regeringar (det har Italien också haft, men de har rett sig ändå). Vi har ett välfärdssystem som är i gungning, grundläggande institutioner som polis, vård och arbetsförmedling är svajiga eller har det svajigt.
Sverigebilden krackelerar.
Jag önskar du hade rätt, men Italien och Grekland var halvdöda redan före covidkrisen. Om några år är 2/3 av beflkningen pensionärer och toleransen med invandring är nära noll. Industrin har sopats bort med euron och ryggraden i landets ekonomi, de små och medelstora företagen, är i stort sett bortsopad. Lägg till detta västvärldens mest inkompetenta och parasitära politiska klass. Det räcker inte med ett mirakel, är jag rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in