2020-04-03, 00:37
Medlem
Durochmolls avatar
Har folk ingen skam i kroppen? Ljuger och manipulerar för att få ambulans och omotiverad sjukhusvård, samt hostar sjukvårdspersonal rätt i ansiktet.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/kvinnorna-raddar-andra-plagas-nu-sjalva-svart/

”Jessica är ensamstående mamma och jobbar inom ambulanssjukvården i Stockholm. För exakt en vecka sedan åkte hon ut på ett larm som sades handla om misstänkt stroke. Det gjorde det inte, skulle det visa sig. När hon kom innanför dörren möttes hon av en patient med 39 graders feber och torrhosta. Dottern berättade att de både ringt 1177 och vårdappen KRY – men fått rådet att stanna hemma. I panik hade hon därför ringt SOS och hittat på att mamman fått en stroke, bara för att få hem vårdpersonal som kunde titta till henne.”

”Förra söndagen gick ambulanssjuksköterskan Alexandra Ekengren, 47, in till en patient som, enligt uppgifterna hon fått, inte hade några febersymtom alls. Det visade sig inte stämma och i stället blev hon hostad rakt i ansiktet när hon kom in till patienten.”
Citera
2020-04-03, 00:37
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nej, ursprungskällan postade jag den 26 mars i den har tråden. rätt ska vara rätt.

Oh ok. Men är det inte samma citat då?

I den senare finns åtminstone källhänvisning och det är viktigt det, särskilt när vi har så många Tegnellälskare här inne
Citera
2020-04-03, 00:38
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vet inte vart du bor men i min Ica var det välfyllt på ALLA hyllor i dag. Hur mycket dasspapper som helst. Det enda som var slut var Felix gulaschsoppa men den kan jag överleva utan.

Men du ser, det var i alla fall slut på någonting i din butik. Så hade det inte varit för 3 månader sedan!
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Katastrof är väl det rätta ordet... Några exempel:

- "Att det smittar mellan människor i vissa situationer finns det redan en del som tyder på. Men det smittar inte ’effektivt’, som vi epidemiologer säger."

- "Att vi skulle få en stor spridning i Sverige är inte troligt."
Det speglar väl bara kunskapsläget vid de aktuella tidpunkterna. Är det så himla märkvärdigt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2honest
Det sker alltid en medicinsk bedömning om huruvida en patient är betjänt av intensivvård, detta oavsett coronaepidemi eller inte. Mycket gamla (80+) med nedsatt funktionsnivå pga av olika sjukdomar, är inte ofta betjänta av intensivvård då de kan ha obefintliga förutsättningar att överleva vad man än gör, och tas då inte till IVA.

Ja, helt så, men i panikens pandemi, har många svårt att sortera det...
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidrikfittanen
hahah, glöm inte zink bara

VArför zink?
Citera
2020-04-03, 00:39
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Ja vad ska man säga och föresten hur vet de sådant? Har de ringt runt och kollat eller är det något man skall tro på bara för att media säger det"Lövens förtroendsiffror skjuter i höjden"
De kanske vill att det skall se ut som det och att alla skall tänka. Åååå vad bra han är. Att alla ska tycka det.
Hur har de tid mitt upp i det här och ta reda på de siffrorna och vem får de siffrorna ifrån.
RÄVAR!
Jag tror inte på något längre.
Och i det här kaoset har jag verkligen sett vilka fega politiker vi har i Sverige.
Förstår verkligen inte vad man tycker att Stefan gjort för stort.
Vi får se hur allt artar sig i landet. Om det går åt helvetet eller inte.
Jag hoppas på att det går bra. Men för mig är inte fjollan Stefan en landsfader hur det än slutar.
Hör precis hela tiden. Ert ansvar, ert ansvar, reser du i påsk ska du tänka på vad du gör, skäms på dig.
Klart att man inte går ut och hostar någon rakt i nyllet. Du behöver ju inte ens ha symtom och smittar ändå.
Ska de förbjuda resor eller inte. Nej de lägger över ansvaret på dig i stället. Då är allt ditt fel. De törs inte förbjuda, de vill inte förbjuda.

Tänkte också på det där med deras plötsliga popularitet, känns nästan som propaganda, då jag inte känner någon som inte fått kraftigt minskat förtroende. Inte för att jag känner hela Sverige, men känns liksom krystat.
Citera
Avstängd
tomyhockeys avatar
en frisk man dör i covid 19

https://edition.cnn.com/2020/04/02/health/dj-conrad-buchanan-coronavirus-death/index.html
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Är det uttalanden Tegnell gjort?
Katastrof i sådanafall.

Tegnell sa ju det här en gång i expressen.
Är du dålig på morgonen, stanna hemma. Är du bättre på eftermiddagen, gå till jobbet. Då var det något annat.
Nu smittar man ju ändå fast man inte är morgondålig och eftermiddagsfrisk om man nu är en smittspridare utan symtom.

Undra om Tegnell har Asberger. Tycker att han låter som en robot, ingen mimik, pratar som en skrivmaskin. De kan vara enormt duktiga på sina områden. Han är fixerad vid flockimmunitet.

Mest är han väl fixerad vid att ha kvar makten. Han verkar trivas i sin nya "ledarroll". Men det är ju en katastrof för landet.

Att inte våra egna politiker ifrågasätter honom, när snart halva världen ifrågasätter Tegnell, är ju mycket uppseendeväckande.
Citera
Bannlyst
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2Gx1WB/corona-muterar--det-innebar-det-for-oss

Kan någon som ha möjligthet få fram den informationen? Vill jätte gärna veta, Står någon om att den muterats till det bättre?
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ha en plastpåse som du knyter ihop ordentligt för scarfen och ta ur den vid tvättmaskinen. Tvätta händerna och du är iland . . .

Antar att jag får köra den metoden när munskydden är slut.......
Citera
2020-04-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Nej jag har fått en helt annan bild av den saken.
Man hittade Haemophilus influenzae hos patienter som dog i Spanskan. Man trodde ett tag att det var den som orsakade primärinfektionen men den var sekundär till Spanskan. Sekundär men dödlig.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Haemophilus_influenzae
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in