Citat:
Ursprungligen postat av
Nivla
Mamman misstänkt för att ha drogat E under en längre tid enl SR Östergötland vilket gett misstanken om grov misshandel.
https://sverigesradio.se/artikel/7443635
Det här gör mig fundersam........ I slutet säger de att hennes psykiska status ska undersökas och en personutredning göras för att utreda förutsättningar för kontraktsvård. Detta innebär att om hon är skyldig till brott kan hon genomgå behandling istället för att dömas till fängelse.
Jag hoppas att hon får ett rättvist straff eller behandling För hennes välmående är väl inte viktigare än Es? Hoppas domstolen kommer ta samma beslut som Kammarrätten, och låta henne smaka på sin egen "medicin" så hon får känna vad hon utsatte E för. Dvs slit upp henne o ta från henne allt hon uppfattar som trygghet. Låt ingen familj eller vänner få kontakta eller träffa henne. Överlämna allt ansvar för hennes grundläggande behov till två förmyndare som har en historia av våld, psykiskt sjukdom och drogmissbruk. De två förmyndarna ska ha endast ha henne hos sig för att tillse sina egna emotionella behov och utsätta henne för misshandel och droga henne livet ut.
Grrrrrrrrr jag misstänker att hon kommer få ett oproportionerligt lågt straff mot vad hon utsatt E för.