2020-04-02, 10:50
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Mamman misstänkt för att ha drogat E under en längre tid enl SR Östergötland vilket gett misstanken om grov misshandel.

https://sverigesradio.se/artikel/7443635
Fy fan, rent ut sagt. Stackars stackars barn. Jag hoppas man drogtestat de andra barnen oxå.
Citera
2020-04-02, 11:14
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Mamman misstänkt för att ha drogat E under en längre tid enl SR Östergötland vilket gett misstanken om grov misshandel.

https://sverigesradio.se/artikel/7443635

Förvävligt. Lilla hjärtat hade opiater i kroppen.

Citat:
Det är den rättsmedicinska undersökningen av hårprover som visat att flickan haft droger i kroppen i flera månader före sin död, erfar P4 Östergötland.
Som vi tidigare berättat var det troligen lugnande medel som orsakade flickans död och utöver grovt vållande till annans död är mamman nu även misstänkt för grov misshandel, en brottsrubricering som kan användas när någon tvingar i ett barn droger.
Citera
2020-04-02, 11:58
Medlem
Vidriga människa. Fy fan jag hoppas du hamnar på ett ställe där man inte ska tappa tvålen.

Därav håller jag fast vid att socialtjänsten inte har gjort sitt jobb. Hade dem varit utbildade inom missbruk hade dem kunnat se detta runt jul när misstankarna och orosanmälan kom in. När jag ser på intervjun av hennes 2 socialsekreterare så ser jag två människor som säkert vill väl men inte har någon livserfarenhet av missbrukare och allt i deras värld är rosa

Om hon inte var kontaktbar vid jul så är det exakt som jag tidigare nämnt. Hon har varit för högljudd för 2 missbrukare som lämnar sitt barn på BB och ett annat så fort det blir tufft och har då gett henne stesolid i någon mängd för att lugna henne. Stesolid ger dock biverkningar och har då gett henne mer och mer som till slut blev för mycket.

Äckliga samhälle som inte har sett detta. Jag skakar just nu. Jag hoppas verkligen man kan göra en anmälan mot kammarrätt, socialtjänsten och Martin som alla har brustit i vad dem är tillsatta att genomföra.
Knarka ner ett barn alltså. Hon ljög bra i Kammarrätten för att dem skulle släppa barnet till henne. Eller så är dem så blåögd naiva som tror att gärningsmän är offer.
Senast redigerad av Citra 2020-04-02 kl. 12:12.
Citera
2020-04-02, 16:06
Medlem
Esmeralda ❤
Du föddes drogpåverkad, och dog drogpåverkad.
Du blev räddad och fick växa upp i en kärleksfull familj. Men din advokat och kammarrätten tvingade dig tillbaka till misären.
Önskar att någon gjort liiite mer än de gjorde. Att polisen gick in i lägenheten den 25 december. Eller att det anonyma samtalet som kom till Melinda skulle ha ringt till socialen direkt. Verkar som de inte kunda ta upp fallet direkt, eftersom det var fostermamman som ringde socialen. De behövde fler orosanmälningar från andra personer.
Jag önskar att öppna förskolan hade sett att du inte var hundra när du var där i januari. Att BVC märkte något fel. Att något gjorde något när de såg dig påverkad.
Jag önskade att DIN advokat som skulle se till ditt bästa hade gjort det.
Jag önskar att lagen tog barnets parti i första hand.
Jag önskar att du just nu busade med dina systrar, och älskades av dina föräldrar.
Jag önskar att jag kunde ha hjälpt dig på något sätt....finns så mycket att önska. Men inget går att förändra! Inte för dig och för ditt liv.
Hoppas ändå att du inte mådde för dåligt hemma hos dina biologiska föräldrar. Hoppas att du inte var för olycklig. Att du har det bra där du är nu❤
Att du visste hur älskad du var av din fosterfamilj.

Alla som var insatta i din situation, och hade möjlighet att hjälpa dig men inte gjorde det. Hoppas ni skäms!!!!
Citera
2020-04-02, 16:52
Medlem
Seus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag vet att de gick på BVC med den yngsta. Men hur ofta går man till BVC med en treåring?

Från 2år till 5år går man 1 gång om året, så antingen gick hon precis innan eller precis efter att hon bytt boende, och då mådde hon ju ändå förhållandevis bra (iaf om man tänker på hur hon skulle må senare).
Citera
2020-04-02, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Esmeralda ❤
Du föddes drogpåverkad, och dog drogpåverkad.
Du blev räddad och fick växa upp i en kärleksfull familj. Men din advokat och kammarrätten tvingade dig tillbaka till misären.
Önskar att någon gjort liiite mer än de gjorde. Att polisen gick in i lägenheten den 25 december. Eller att det anonyma samtalet som kom till Melinda skulle ha ringt till socialen direkt. Verkar som de inte kunda ta upp fallet direkt, eftersom det var fostermamman som ringde socialen. De behövde fler orosanmälningar från andra personer.
Jag önskar att öppna förskolan hade sett att du inte var hundra när du var där i januari. Att BVC märkte något fel. Att något gjorde något när de såg dig påverkad.
Jag önskade att DIN advokat som skulle se till ditt bästa hade gjort det.
Jag önskar att lagen tog barnets parti i första hand.
Jag önskar att du just nu busade med dina systrar, och älskades av dina föräldrar.
Jag önskar att jag kunde ha hjälpt dig på något sätt....finns så mycket att önska. Men inget går att förändra! Inte för dig och för ditt liv.
Hoppas ändå att du inte mådde för dåligt hemma hos dina biologiska föräldrar. Hoppas att du inte var för olycklig. Att du har det bra där du är nu❤
Att du visste hur älskad du var av din fosterfamilj.

Alla som var insatta i din situation, och hade möjlighet att hjälpa dig men inte gjorde det. Hoppas ni skäms!!!!

Jag håller med dig i vartenda ord, varenda mening.😢
Fina lilla E, förlåt för vad du blev utsatt för, förlåt att samhället svek dig. Jag önskar så att det gick att vrida tbx tiden o rädda dig, men det är för sent.
Vila i frid och i vetskapen om att du var, och är, älskad och saknad av så många. Du ska aldrig glömmas bort❤️❤️
Citera
2020-04-02, 17:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seu
Från 2år till 5år går man 1 gång om året, så antingen gick hon precis innan eller precis efter att hon bytt boende, och då mådde hon ju ändå förhållandevis bra (iaf om man tänker på hur hon skulle må senare).
Tack, jo det låter ju rimligt att det var så.
Citera
2020-04-02, 18:19
Medlem
Hittar ingenting om detta i någon annan tidning eller är jag bara blind? Inte ens på SR hittar jag nyheten om jag inte går genom den länkade länken. Konstigt!
Citera
2020-04-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Vidriga människa. Fy fan jag hoppas du hamnar på ett ställe där man inte ska tappa tvålen.

Därav håller jag fast vid att socialtjänsten inte har gjort sitt jobb. Hade dem varit utbildade inom missbruk hade dem kunnat se detta runt jul när misstankarna och orosanmälan kom in. När jag ser på intervjun av hennes 2 socialsekreterare så ser jag två människor som säkert vill väl men inte har någon livserfarenhet av missbrukare och allt i deras värld är rosa

Om hon inte var kontaktbar vid jul så är det exakt som jag tidigare nämnt. Hon har varit för högljudd för 2 missbrukare som lämnar sitt barn på BB och ett annat så fort det blir tufft och har då gett henne stesolid i någon mängd för att lugna henne. Stesolid ger dock biverkningar och har då gett henne mer och mer som till slut blev för mycket.

Äckliga samhälle som inte har sett detta. Jag skakar just nu. Jag hoppas verkligen man kan göra en anmälan mot kammarrätt, socialtjänsten och Martin som alla har brustit i vad dem är tillsatta att genomföra.
Knarka ner ett barn alltså. Hon ljög bra i Kammarrätten för att dem skulle släppa barnet till henne. Eller så är dem så blåögd naiva som tror att gärningsmän är offer.

Det är många som borde rannsaka sig och utredas i detta ärende. Vad gjorde socialtjänsten från att E kom hem permanent till juldagen och hur agerade andra vuxna som kom i kontakt med barnen? Nu har jag inte läst intervjun med socialsekreteraren i DN men i LVU-domen för bröderna och intervjuer står lite allmänt om att orosanmälningar kommit in sedan barnen flyttade hem men det framgår inte om och hur de följts upp. Sekretessbelagt och därmed inte nämnt eller var besöket i julhelgen första kontakten Soc hade med barnen sedan hemkomsten? Känns ju oerhört märkligt isåfall utifrån att det är två hemflyttande barn + en bebis i en känd missbruksmiljö. Inbillar mig att om de besökt familjen vid flera tillfällen då borde märkt om allt inte var som det ska. Eller har inte soc haft lagstiftning i ryggen att följa upp barnen trots orosanmälningarna? Då kan jag förstå deras krav på lagändringar.

När det gäller kammarrätten och advokat Martin undrar man över vad de har för kompetens att bedöma barns behov och hur missbrukare beter sig? Att vi i Sverige på 2000-talet lutar oss på ett prejudikat där jurister utan specifik utbildning gällande barns behov säger att anknytning inte ska tas hänsyn till känns också mycket märkligt. Varenda föräldrapod/tidning osv handlar inte om annat hur har det gått lagstiftare och domstolar förbi?

Enda trösten i det här är att E fick den största delen av sitt liv i ett fungerande och kärleksfullt hem.
Citera
2020-04-02, 18:57
Medlem
Om mamman blir dömd för dessa åtalspunkter, är det någon som har koll på hur långt straff hon kan få då?
Citera
2020-04-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillan77
Om mamman blir dömd för dessa åtalspunkter, är det någon som har koll på hur långt straff hon kan få då?

Rimligt straff utifrån tidigare domar 1-3år fängelse. Jag förstår inte hur det inte blir mord/dråp när man fullt medveten om risker drogar sitt barn. Och ja alla missbrukare vet risken med sina respektive droger så att det skulle vara ett misstag är bullshit rakt igenom. Jag är nykter beroende och att lita på en aktiv beroende är fullständigt idiotiskt
Citera
2020-04-02, 20:24
Medlem
Seus avatar
Citat:
Det är många som borde rannsaka sig och utredas i detta ärende. Vad gjorde socialtjänsten från att E kom hem permanent till juldagen och hur agerade andra vuxna som kom i kontakt med barnen? Nu har jag inte läst intervjun med socialsekreteraren i DN men i LVU-domen för bröderna och intervjuer står lite allmänt om att orosanmälningar kommit in sedan barnen flyttade hem men det framgår inte om och hur de följts upp.

Förmodligen inledde de en utredning iom att orosanmälan inkom. Lite högre upp i tråden nämns att pappan var kallad till möte med soc dagen innan E hittades död, han hade lämnat återbud till det då han kände sig sjuk. Kan ju vara så att det mötet skulle handla om E som en del i den utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in