2020-04-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror att du själv skulle vara lite missnöjd om du bara blev 22 år istället för 70 år. Visst dör alla men vi behöver inte döda en massa människor med COVID-19.

Hur många 22-åringar dör av COVID-19? Upplys mig gärna. Jag kan nästan säkert säga att det dör fler 22-åringar utan bakomliggande sjukdomar av hjärtmuskelinflammation.
Citera
2020-04-04, 01:12
Medlem
Haddock93s avatar
Chris Martinson, som tydligen hade en farfar som var svensk och som invandrade till USA i början på 1900-talet, är besviken att se det land han känner koppling till ta den här avslappnade hanteringen mot COVID-19.

Han pratar om Sverige kring 5 minuter in på detta klipp på Peak Prosperity:

https://youtu.be/niyQ4yg1_FQ

Gillar han skarpt, rekommenderas!
Citera
2020-04-04, 01:13
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
50 igen? Stockholm har aldrig haft 50 döda, tror du missuppfattade mig, när jag skrev 20 döda per dag igen så skrev jag det om Stockholm inte hela landet.
Aha, sorry. börjar bli trött. Det kan jag hålla med om.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Vad händer med IVA på c19.se?

Står helt stil vilket kan inte vara sant?
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Om man hyr sitt boende lär de bott folk där tidigare. Går liksom inte att städa bort på normalt sätt. Tror att just stugor, hotell och lägenheter är superspridare.

Offentliga toaletter vet jag är det, och har flera delat på samma så är de rökta. En toalett i en stuga blir ju offentlig om det kommer en ny familj nästa dag.

Editerad!
Citera
Medlem
Y2KKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Om man hyr sitt boende lär de bott folk där tidigare. Går liksom inte att städa bort på normalt sätt. Tror att just stugor, hotell och lägenheter är superspridare.
Så skit i att hyra rum då, vad är problemet?
Det som gäller är "Street Smart"
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag antar att WHO menar droplet nuclei som svävar i luften. Det är vad som menas med airborne transmission.

https://www.vk.se/2020-04-03/who-mojligt-att-corona-kan-vara-luftburet

För sent, och numera duger det med visir inom många vårdinrättningar.
Citera
2020-04-04, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det ser ut som Tegnells teorier om att "platta ut kurvan" fungerar mindre bra. Läskigt! Fast det har vi vetat sen länge i den här tråden.

Well, för majoriteten är det en lättare förkylning. Du vet inte ens hur stort mörkertalet är. En miljon som haft det som inte märkt ett skit?
Citera
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Du har ej tagit med i din beräkning att de är eftersläpning på dödsfall. Går ej att lita på. Några siffror just nu.. Regimen gör allt för att mörka.
Genom att ta snittet på fem dagar så minskar jag eftersläpningens påverkan. Stockholm har även ändrat sina rutiner så eftersläpning ska vara minimal. Har du belägg för att regeringen mörkar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Jag har satt hela min familj i karantän sen mitten av februari... Har mat t hela familjen i ett år.. Jag tkr synd om folk som ej förstått hur allvarligt detta är.
Ja vad bra gjort , jag är också i frivillig karantän.

Folk kommer inom kort att förstå hur allvarligt det här är men sålänge det inte drabbar någon i deras närhet ännu så lever de i en annan värld och kan fortsätta förneka att det en dag inom en snar framtid kommer att komma till deras hem.
Citera
2020-04-04, 01:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Well, för majoriteten är det en lättare förkylning. Du vet inte ens hur stort mörkertalet är. En miljon som haft det som inte märkt ett skit?

Så kan det vara, men då vi testar vet vi inte. Men troligtvis är det så, forskningsrapporter säger ju att 80% får milda symtom.
Citera
2020-04-04, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så kan det vara, men då vi testar vet vi inte. Men troligtvis är det så, forskningsrapporter säger ju att 80% får milda symtom.

Om vi får igång antikroppstester snart så är en stor del av kriget vunnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in