Citat:
Ursprungligen postat av
Akrobaten0808
Alla ni som sitter och gapar att karantän är mer farlig glömmer bort en hel jävla massa viktiga faktorer.
1. OM länder INTE hade haft restriktioner och karantääner” så hade BETYYYDLIGT massor med måånga fler dött. FATTAR NI INTE DET ? Vi pratar 10-15 % av hela länders befolkning.
2. Fattar du hur en familj mår efter att ha förlorat en i familjen ? Är ni dum på riktigt?
Om man inte har karantän och restriktioner så skulle det innebära att en eller flera dig i varannan och var tredje familj. Hur tror du människor skulle må? Kunna sköta sina jobb? Ta hand om varandra ? Vara bra föräldrar till sina barn ?
Holy fuck vilken folkhälsa i botten om man skulle lyssna på er - ”herreguuud ekonomin folket”. Ni är av samma folk som tycker det är fruktansvärt när en polis lägger handfängsel på någon dom griper.
Jag blir galen hur sjukt trög man måste vara som inte förstår vidden av spridning och dödsantalet om ett land inte skulle agera alls och låta allt vara som vanligt. Ni som inte kan ta till er det måste leva i någon fantasivärld.
Håller helt med dig!
Att förlora en anhörig, eller kanske till och med flera skadar befolkningen långt värre än de som på grund av dåligt psyke blir deppiga.
Tänk sen att inte ens kunna vara hos din anhöriga deras sista tid, att dom ska ligga och dö ensamma på en brits på sjukhus. Sen kan du kanske inte ens ha en normal begravning.
Lägg sen till om de blir fler inom familjen.
Jag är galet orolig just nu då min mor verkar blivit sjuk. Är inne på 4e dagen och ännu så länge har milda symtom. Hon är i riskgruppen. Min far som lever tätt inpå kommer dö om han blir sjuk.
Jag har inte träffat dom på flera veckor. Skulle de bli väldigt sjuka nu så är de kört, och jag kan inte ens ta farväl... usch vill inte ta ut nåt i förväg.
Förstår inte dom som inte kan ha empati och förstå hur det här drabbar massor av människor.
Hur kan ekonomi, påskresor eller after work vara viktigare!?