2020-04-03, 20:09
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag ska ladda ner fupen och börja läsa den.

Det är en upplevelse kan jag säga. Aldrig läst något liknande. Så omfattande.
Citera
2020-04-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tveksamt att han döms för mordet utan bindning till BP frånvaro av mordvapen och ett diffust genusmotiv vilket bygger på att SD slog ihäl henne för hon tänkte lämna honom..

Finns en del fog att anta Lena den aktuella kvällen kokat ihop något jävelskap i avsikt att förstöra paret Davidssons USA resa. Eller för att utrycka mig mer frankt. Lena skulle givet sin abnorma svartsjuka ALDRIG avstå chansen att förstöra USA resan.

Kan t.o.m stäcka mig så långt till att den hjärtformade kladdkakan kvällen det 14 maj var avsedd att locka SD till sex för att omedelbart efter avslutat knull bakom planket hota med att sabba USA resan genom att skvallra för HD. Tjoff tjoff tjoff 17 ggr.

Tesen som väl Åkl hävdar att SD slog ihjäl Lena för att han var svartsjuk på att hon skulle lämna honom och åka till Norge tror jag inte ett skit på.

Edit: måhända blir han dömd för kvinnofridsbrott och/eller olaga hot..

Tesen att han slog ihjäl Lena bygger inte i huvudsak på att han var svartsjuk, utan på alla händelser som skett mellan Lena och SD.
Citera
2020-04-03, 20:11
Medlem
Citat:
Herrejävlar vilken härva. Det ser rätt mörkt ut för MGM gällande mordet och av det lilla jag läst så verkar det som att han kommer bli dömd. Eller har jag fel?

Här finns, som du redan sett, olika uppfattningar. Vissa tror att han kommer att bli dömd, andra tror att han blir friad. Indiciemål är alltid svåra att förutsäga och man har inte kunnat binda honom till brottsplatsen eller hittat mordvapnet.
Citera
2020-04-03, 20:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Jag ska ladda ner fupen och börja läsa den.
Se upp bara. Du blir så biten av detta kriminalhistoriskt synnerligen intressanta morddrama att du inte tar dig ut från det.
Detta fall kommer leva kvar i svenska folksjälen många år och skrivas otaliga böcker och spelas in filmer om.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-03 kl. 20:15.
Citera
2020-04-03, 20:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Se upp bara. Du blir så biten av detta kriminalhistorist synnerligen intressanta morddrama att du inte tar dig ut från det.
Detta fall kommer leva kvar i svenska folksjälen många år och skrivas böcker och spelas in filmer om.

Mmm Snoris trodde aldrig det skulle komma en sak till vi skulle vara överrens om - men där kom den.
Citera
2020-04-03, 20:14
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Här finns, som du redan sett, olika uppfattningar. Vissa tror att han kommer att bli dömd, andra tror att han blir friad. Indiciemål är alltid svåra att förutsäga och man har inte kunnat binda honom till brottsplatsen eller hittat mordvapnet.

Ja det är lite lotteri med indiciemål.

Citat:
Se upp bara. Du blir så biten av detta kriminalhistorist synnerligen intressanta morddrama att du inte tar dig ut från det.
Detta fall kommer leva kvar i svenska folksjälen många år och skrivas böcker och spelas in filmer om.

Jag hoppas jag fastnar!
Citera
2020-04-03, 20:22
Medlem
Citat:
Det lilla jag läst talar ju för att MGM har tagit LW av daga. Blodspåren, alla hot sedan tidigare, uttryckt sitt hat gentemot henne. Indicier och försvårande uppgifter betyder ju inte att han är skyldig men det ser ju inte bra ut. Ska ladda ner fup och läsa.

Tack..!
Hoppas på fler reflektioner.
Ha en "trevlig" lässtund, eller vad man ska säga.....
FUPen är överväldigande på alla plan man kan tänka sig.

EDIT: Rekommenderar dig att lägga sidanvisningar och aktbilagor på minnet gällande det som intresserar dig extra - hänvisningar uppskattas starkt.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-04-03 kl. 20:28.
Citera
2020-04-03, 20:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja det är lite lotteri med indiciemål.

Jag hoppas jag fastnar!
Härlig inställning. Välkommen till tråden.
Citera
2020-04-03, 20:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Han kommer definitivt inte att gå fri. HD kommer att utredas vidare.

Jag är övertygad om att du har fullständigt rätt! HD är självklart inblandad upp över öronen. Jag har mestadels varit ganska ensam om att tro det från början, men nu tror nog de flesta kloka i tråden det. Man VILL inte tro det om en mamma och sjuksköterska.

Men vi har sett hur hon låtit SD planera allt från mord på barnen och henne och hur hon har underlåtit att skydda sina barn frånd sjuka förhör och annat. Dessutom, som grädde på moset, så finns det MÄNGDER av sjuksköterskor världen över, som har mördat och seriemördat.

Hon är inblandad i en eller annan form. Jag tror dessutom att det finns en chans att hon varit med vid själva gärningen. Kanske i starten.

Dolt och städat bort bevis har hon definitivt gjort. Uppmuntrat till mordet, det tror jag hon kan ha gjort länge.

Att det har suttit poliser och antecknat och kollat SD och vittnena hela tiden, visar på att de dels förbereder sig för HR, dels fortsätter utredningen.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro, att de inte även funnits civila poliser bland åhörarna. Poliser som har kollat både, SD, vittnen och åhörares reaktioner.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-04-03, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är övertygad om att du har fullständigt rätt! HD är självklart inblandad upp över öronen. Jag har mestadels varit ganska ensam om att tro det från början, men nu tror nog de flesta kloka i tråden det. Man VILL inte tro det om en mamma och sjuksköterska.

Men vi har sett hur hon låtit SD planera allt från mord på barnen och henne och hur hon har underlåtit att skydda sina barn frånd sjuka förhör och annat. Dessutom, som grädde på moset, så finns det MÄNGDER av sjuksköterskor världen över, som har mördat och seriemördat.

Hon är inblandad i en eller annan form. Jag tror dessutom att det finns en chans att hon varit med vid själva gärningen. Kanske i starten.

Dolt och städat bort bevis har hon definitivt gjort. Uppmuntrat till mordet, det tror jag hon kan ha gjort länge.

Att det har suttit poliser och antecknat och kollat SD och vittnena hela tiden, visar på att de dels förbereder sig för HR, dels fortsätter utredningen.

Jag har dessutom väldigt svårt att tro, att de inte även funnits civila poliser bland åhörarna. Poliser som har kollat både, SD, vittnen och åhörares reaktioner.

#TeamÅsaHiding

Tänkte samma..
Citera
2020-04-03, 20:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tveksamt att han döms för mordet utan bindning till BP frånvaro av mordvapen och ett diffust genusmotiv vilket bygger på att SD slog ihäl henne för hon tänkte lämna honom..

Finns en del fog att anta Lena den aktuella kvällen kokat ihop något jävelskap i avsikt att förstöra paret Davidssons USA resa. Eller för att utrycka mig mer frankt. Lena skulle givet sin abnorma svartsjuka ALDRIG avstå chansen att förstöra USA resan.

Kan t.o.m stäcka mig så långt till att den hjärtformade kladdkakan kvällen det 14 maj var avsedd att locka SD till sex för att omedelbart efter avslutat knull bakom planket hota med att sabba USA resan genom att skvallra för HD. Tjoff tjoff tjoff 17 ggr.

Tesen som väl Åkl hävdar att SD slog ihjäl Lena för att han var svartsjuk på att hon skulle lämna honom och åka till Norge tror jag inte ett skit på.

Edit: måhända blir han dömd för kvinnofridsbrott och/eller olaga hot..

Om du försöker släppa taget ett ögonblick från att åklagaren är en kaffedrickande genushäxa (eller vad du nu brukar kalla henne )försöker sätta näsan över tröskeln och istället läser stämningsansökan så förstår du att du har fel.

Det tar tid att gå igenom den del som har med motiv motivbilden som åklagaren bygger upp, men det gör att man förstår bättre vad hon menar. På juristlinjen borde du väl ha lärt dig att utgå från åklagarens stämningsansökan?

Det är en komplex bild:

Aktbila 141
sid 6

• Avseende motivbilden samt Lena Wesströms och Stefan Davidssons
relation innefattande hot om våld och död

sid 15
• Avseende motivbilden samt Lena Wesströms och Stefan Davidssons
relation
Citera
2020-04-03, 20:46
Medlem
Smhfs avatar
Från 1/4 i rättegången, när SD håller sitt *tal* det fetade han menar nog UTREDARNA som inkluderar ett antal, jag anser att det är ett förtäckt hot från SD, det är nog inte bara öronen ( hur kan man ta en utredning i öronen? ) han menar han har nog andra avsikter!?

Har du kvar jobbet om du kommer ut?
– Ja det har jag.

Träffar du barnen?
– Ja de kommer så ofta de kan. Vi skriver brev. Jag antar att Åsa behöver tolka våra handstilar.

Hur har du mått under den här tiden?
– Det är förjävligt att sitta anklagad för mord. Det är förjävligt att se stora stora brister. Min fasta övertygelse är att det här brottet kommer inte att lösas. Jag önskar man hade kunnat vrida tillbaks tiden och vrida utredningen i öronen. Jag känner ingen ledsamhet längre, bara uppgiven.

Har du längtat efter att förhandlingen ska börja?
– Ja, verkligen.

Stefan Hazianastasiou,...

för 6 minuter sedan
Nu ska försvaret ställa lite kompletterande frågor till 45-åringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in