2020-04-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
”Polisen har också kunnat säkra blodspår från Lena Wesström på ett par av mannens skor. Åklagaren har i rätten kunnat visa en bild som mannen tog i sin telefon som visar att han hade på sig skorna – bara två timmar innan mordet.”

Har denna bild publicerats i tråden? (Ja, jag har lite dålig koll.)

Nej, men däremot står det i fupen. Har läst om det. (Fråga mig inte var, bara...)
Citera
2020-04-03, 19:19
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Japp läste igenom den nu, mycket bra sammanfattning. Tack för tipset.

Mycket försvårande omständigheter för MGM med alla tidigare hot, uttryckt hat osv. Vad är exfruns roll i det hela? Hon verkar inte vara misstänkt vad jag förstår, vad tror Flashback om hennes roll?

Hon var misstänkt under lång tid och har antagligen enbart friats pga bevis brist. Hon har konsekvent hävdat att hon inte minns något alls. Men hon visste om att LW var försvunnen innan hon "borde" veta det och konsensus härinne är att hon vet mer än vad hon säger. Hon var även delaktig i en grundlig husstädning hos gärningsmannen och skurade golvbrunnen så ren att man kunde äta på den. Hennes egen golvbrunn var dock inte speciellt ren. Huruvida hon bara hjälpt honom genom att ljuga, städa, undanröja bevis eller om hon är delaktig i planeringen vet ingen. "allt ska bli så bra nu" uttryckte SD efter mordet. Ganska talande. Svårt med en kort sammanfattning detta är en härva.
Senast redigerad av Maviel 2020-04-03 kl. 19:21.
Citera
2020-04-03, 19:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte kommit så långt och vet ej. Nytt namn för mig.
Men hon chattar med honom som om de känner varandra väl. Ända fram till 13 maj, dagen före mordet.

Det är tydligen en före detta pojkvän.
Hen*rik Åhm*an.

Citat:
Lena Wesström
Sen Hen*rik. fina, olyckliga H*enrik. Gammal kursare och pojkvän som blev så olycklig när jag
avslutade. nu olyckligt skild. han önskar nog att vi skulle träffas. men det orkar jag inte. livrädd för
konsekvenserna. bor i uppsala
24 feb 2018 23:03

s. 3275

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:63f3669805b8439e2b2b883eb8fe6663
Senast redigerad av gloriouslife 2020-04-03 kl. 20:05.
Citera
2020-04-03, 19:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hon var misstänkt under lång tid och har antagligen enbart friats pga bevis brist. Hon har konsekvent hävdat att hon inte minns något alls. Men hon visste om att LW var försvunnen innan hon "borde" veta det och konsensus härinne är att hon vet mer än vad hon säger. Hon var även delaktig i en grundlig husstädning hos gärningsmannen och skurade golvbrunnen så ren att man kunde äta på den. Hennes egen golvbrunn var dock inte speciellt ren. Huruvida hon bara hjälpt honom genom att ljuga, städa, undanröja bevis eller om hon är delaktig i planeringen vet ingen. "allt ska bli så bra nu" uttryckte SD efter mordet. Ganska talande. Svårt med en kort sammanfattning detta är en härva.

Var det pga prästinnans och gubbens affär som det blev skilsmässa eller finns det andra orsaker till den?
Citera
2020-04-03, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, men däremot står det i fupen. Har läst om det. (Fråga mig inte var, bara...)

Ok. Skulle hursomhelst vara intressant att se bilden. Man kan ju verkligen fråga sig hur SD tänkte när han dokumenterade sina skodon timmar innan mordet.
Citera
2020-04-03, 19:36
Medlem
Citat:
Njaa det var ju länk till Fupen, tänkte mer en kort sammanfattning vad som hänt, vem som gissningsvis gjort vad och varför. Orkar inte läsa hela Fup.
Otrogen man mördar älskarinnan han manipulerat i många år, möjligtvis i ett desperat försök att vinna tillbaka sin fru, som han också manipulerat. Stora psykopatvarningar på honom och sen har vi en massa andra ”lustiga” figurer. Typ så?
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
SD beter sig väldigt omoget överlag, det känns inte som att det finns ett djup. Ihåligt. Ytskikt. Nästan som att han inte är på riktigt.
Väldigt bra beskrivning måste jag säga. Satte fingret på en känsla jag haft. Man tror inte det är sant att han faktiskt försöker med allt han gör.
Senast redigerad av Amanda.Schulman 2020-04-03 kl. 19:39.
Citera
2020-04-03, 19:38
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Var det pga prästinnans och gubbens affär som det blev skilsmässa eller finns det andra orsaker till den?

Japp. HD (frugan) kom på dem och LW (brottsofret) bekräftade det hela. Hon sa att hon ville vara fortsatt gift med SD men att det var noll kontakt med LW som gällde. Han lovade dyrt och heligt men fortsatte att knulla LW in i det sista bara med mer kontroll. Med hemliga appar och hemliga namn på mail etc. Han kontrollerade dem båda och manipulerade dem så de blev helt sjuka båda två. Samtidigt som han försökte bryta med LW och hon med honom så kontrollerade han henne och manipulerade henne när hon träffade andra. Stalkade henne. Skickade bilder på sig själv utanför hennes hus etc. (Nu får jag snart gloria på mig igen).
Citera
2020-04-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ok. Skulle hursomhelst vara intressant att se bilden. Man kan ju verkligen fråga sig hur SD tänkte när han dokumenterade sina skodon timmar innan mordet.

AB 157/337 och framåt. Både hela och sönderskurna av NFC.
Citera
2020-04-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En kvinna är död. Ihjälslagen med övervåld. Ett litet gäng på två personer anser att hon har sig själv att skylla. Ett större gäng anser att det är mördaren som är skyldig. Vem är skyldig? Offret eller mördaren? Det är den stora frågan. För mig är det enkelt. Men för snorisar och glorior är det enkelt: kvinnan slog ihjäl sig själv - även om hon inte höll i verktyget själv. Så vem hänger vi? Lena eller Stefan? Får vi tro den tvåhövdade pöbeln så hänger vi Lena - som redan är död. Och Sd som den oskyldige stackars förförde mannen får gå fri. Eller?

Han kommer definitivt inte att gå fri. HD kommer att utredas vidare.
Citera
2020-04-03, 19:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är inte fair play att försöka lura till sig en massa fuskloggar; det är inte ens fråga om fair play om man blir förbannad och förivrar sig, eller om man känner ett oemotståndligt elakt men likafullt heligt hämndbegär om man degraderas och utsätts för ojuste behandling. - Däremot bedrev LW en kamp mot sitt eget hämndbegär: Hon hade ju de facto blivit utfryst och fråntagen sina tid. befogenheter i THOS; hennes cacher hade av vissa (som SD&Co via lögner och förtal sökt påverka och manipulera) recenserats på ett småskuret och orättvist sätt, alt. inte kommenterats alls; hon hade närmast fått känna sig pestsmittad och, om inte bokstavligt så känslomässigt, släpad till skampålen i alla geovännernas åsyn.

Trots den skymfliga behandling LW tvingats utstå, sökte hon sig bort från hämnden som vapen och självförsvar; hon kom så småningom till delinsikt om att vägen till upprättelse var att få styrkan att sätta hårt mot hårt; bekämpa MGM med hans egna vapen. Så småningom kunde hon börja identifiera vilka krafter som bröt ned henne, och det var i det skedet som MGM förstod vartåt det barkade: att hon var på god väg att slinka ur hans grepp.

HD och ”Fiskargubben”, däremot, var en enkel match för MGM. Han visste - trots att han påstod sig ovetande inför LW - att HD inlett ett förhållande med Si**en, och han trodde sig också veta att HD genom att begära skilsmässa skulle ge honom alibi för mordet på LW: hans verkliga mål; den han i det långa loppet inte rådde på; hon som läst lusen av honom och flera gånger trängt upp honom mot väggen. Vidare visste han att han skulle få HD med på noterna när hennes hatobjekt nr 1 försvann ur deras liv; deras enligt LW ”ruttna” och förljugna liv; deras fasadbygge. Att han sedan också skulle få HD:s familj att ställa upp hyste han heller inga tvivel om; facit inkluderar t.o.m. en storstädning han fått HD att initiera samt även div. planterade blodfantasier. - Städningsraiden ägde rum c:a 2 mån efter att Räddningstjänsten 180327 vädrat ut rök från pelletspannan. Vid denna tidpunkt i mars månad hade MGM redan sett och förstått att LW:s frigörelseprocess bara var en tidsfråga. - Än i dag kan HD från sin horisont inte vara säker på svaret på den senare av frågorna: "Vad har han gjort?" - "Har han gjort det för min skull..?"

Intressanta teorier..instämmer att hon slet med sitt trauma som hindrades av att hon, liksom dig, trodde berodde på Stefan. Fokuseringen på Stefan som orsaken till hennes problem omintetgjorde hennes möjligheter att på ett avgörande plan förstå var hennes blottade sårighet att bli lämnad berodde på.

Styrkande för det är att ett flertal initierade försökte få henne att lämna SD vilka hon visade ryggen av den anledningen.
Med Lenas problematik hade det varit ofruktbart att i terapisituation få henne att närma sig traumat utan att hon 24/7 slutat lägga skulden på den som aktiverat hennes sårighet. Lena satt hårt fast i sitt öppna sår..

Det skapades en ssynnerligen osund miljö kring henne iom, utsortetandet av dom som försökte få henne att lämna SD. Dom som var kvar lyssnande på hennes ändlösa rivande i sina sår förstod inte bättre än att dom gjorde henne björntjänster genom hålla med och uppmuntra henne om att Stefan var orsaken till hennes problem. Han blev hennes problem för att hon inte förstod sina.

Precis som den insiktslösa hatdrivna genusmaffian som piskar upp lynchstämning i tråden. Ingenting har dom att lära av av en mördad trebarnsmammas tragiska öde.

Kan hålla med om att det fanns en viss rörelse hon LW visavi SD men den var avhängig SDs allt hårdate gränser till henne och inte av insikt i sin egen problematik.

Att hon själv beskrev relationen till SD som knark kan jag hålla med om var en insikt i att hon satt fast . Men inte ens ett lyftande på foten till början av ett steg.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-04-03 kl. 20:28.
Citera
2020-04-03, 19:46
Medlem
Citat:

Såvitt hittills framkommit tycker jag nog att det enbart verkar beror på affären.
Citera
2020-04-03, 19:48
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Japp. HD (frugan) kom på dem och LW (brottsofret) bekräftade det hela. Hon sa att hon ville vara fortsatt gift med SD men att det var noll kontakt med LW som gällde. Han lovade dyrt och heligt men fortsatte att knulla LW in i det sista bara med mer kontroll. Med hemliga appar och hemliga namn på mail etc. Han kontrollerade dem båda och manipulerade dem så de blev helt sjuka båda två. Samtidigt som han försökte bryta med LW och hon med honom så kontrollerade han henne och manipulerade henne när hon träffade andra. Stalkade henne. Skickade bilder på sig själv utanför hennes hus etc. (Nu får jag snart gloria på mig igen).

Herrejävlar vilken härva. Det ser rätt mörkt ut för MGM gällande mordet och av det lilla jag läst så verkar det som att han kommer bli dömd. Eller har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in