Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Jag kommr ihåg att jag skrev här för 1 eller 2 veckor sedan om hur sjukt det var att det var trängsel i det stora köpcentret i min stad. Jag bor i den största staden i en sjukhusregion som just nu har en mycket brant kurva uppåt.
Nu var jag tillbaka i köpcentret vid 17:30-tiden och det var mycket värre än för några veckor sedan. Inser nu att jag borde ha tagit en bild på eländet. Det var definivt mycket mer folk i trängsel och rörelse än en normal fredagseftermiddag före corona-tiderna. Helt sjukt med folk, jag skulle nästan likställa det med julhandel. Några säkerhetsavstånd var det inte tal om! På Systemet hade de iallafall klistrat upp linjer med 1.5 meters avstånd i kassakön. Men en del personer struntade helt i detta och stod alldeles inpå personen före ändå.
Jag förstår inte vad vi håller på med i det här landet. Det är helt sjukt faktiskt. Kan man anmäla sitt eget land någonstans....?
Upplevde samma sak själv idag faktiskt. Men det är väl att alla samlas i just matvaruaffärerna, tyckte det såg rätt glest ut annars i klädaffärer osv.
Dock hade det satts upp markering för att hålla avstånd, men många brydde sig inte ett skvatt. Dessa dumbommar är varför det tillslut kommer krävas hårdare åtgärder här också. Efter allt som skett, när faktiskt t o m FHM varit rätt så tydliga senaste veckan, när de ser vad som sker i resten av världen, så kan nötterna inte ens hålla lite avstånd?
Dessutom dräller det av pensionärer! På spårvagnar, i affärer, överallt. Makalöst.