2020-04-03, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Och vad tycker du att Stefan, den allsmäktige socialdemokraten ska göra? Det är ju inte så att man rår på naturen bara för att man är statsminister.
regeringem har redan valt tycka synd om strategin, dvs de har med sina galna beslut inte gjort nagot fel Utan de är drabbade av denna olycka och kunde inte gjort nagot annorlunda, dvs alla investeringar i genus hbtq religioner fran andra världsdelar välfärdsflyktingar osv hade inte gjort ngn skillnad om de ens satsat 2 % av dessa pengar pa beredskap och sjukvard.
Citera
2020-04-03, 18:48
Medlem
petnomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Vacciner testas och följs under lång tid. Att det ska börja testas snart förändrar inget.
Klart att det förändrar en del, i vart fall tidsmässigt om det skulle fungera det vill säga. Det är väl en positiv nyhet mitt i början på ett rent helvete som stundar, tycker jag i alla fall...får jag det för dig?
Citera
2020-04-03, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joh80
SÖRMLAND. Mälarsjukhuset i Eskilstuna har hög belastning på sina intensivvårdsplatser. Nu ska krisledningsnämnden i regionen diskuteras om krislägesavtal bör aktiveras, skriver Ekuriren.

Region Stockholm är hårdast drabbat av coronaviruset sett till antal – men när man ser sett till befolkningsmängd är det Sörmland som är hårdast drabbat. Per 100 000 invånare är det Sörmland som sticker ut, skriver Eskilstunakuriren.

Alla somalier i Katrineholm/Vingåker och Eskilstuna som nu dundrar in.
Citera
2020-04-03, 18:49
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Öppna upp samhället. I stort sett alla normala människor har redan exponerats för Corona .
Sjukvårds personal har tex inte heltäckande klädsel deras barn går förskola o träffar andra barn som träffar andra familjer så kan virus föras vidare utan att någon blir särskilt sjuk. Samhället är helt kontaminerat ! Börja gå tillbaka till arbetsplatser, starta fotbolls matcher etc man kan fortfarande undvika smitta om man är riskgrupp.
Svaret i resonemanget är logiskt men annars kan masstest visa det.

Problemet är ju att ingen vet om den har varit smittad eller inte. Om det gick att testa sig och man fick svart och vit på att man haft skiten så inga problem. Men vem vill chansa när man inte vet att man haft det? Jag vill inte ligga med feber och hosta i flera veckor i onödan för det kan mycket väl vara resultatet om man blir smittad.
Citera
2020-04-03, 18:50
Medlem
Det är ganska otroligt att ta sig iväg och handla en helt vanlig förmiddag.

Pensionärerna i hålan har fullt kalas här och verkar nästan vara överlyckliga över att det är så folktomt i butikerna, aldrig sett dem så sociala här borta innan. Pensionärerna står 10-20cm från varandra och skriker varandra i öronen för att kompensera sin dåliga hörsel. Att hosta i armvecken är inte på tapeten alls, här hostar pensionärerna gärna i ansiktet på sina samtalspartners i samma andetag som de citerar vad nyheterna skrivit om viruset. "Har du hört att *HOST* Ulla blivit sjuk? Jag var på fika hos henne igår *HOST* och hon mådde inte alls bra... *HOST*"..... I förmiddags såg jag en av de där 140+ tanterna fylla på ett helt gäng påskägg genom att gräva i godislådorna med händerna under tiden hon förklarade för någon annan pensionär att det var smartare att plocka med fingrarna eftersom butiken inte spritade handtagen på spadarna. Lika charmigt när de slickar på sina torra fingrar för att kunna gräva upp rätt valörer från plånboken och plockar upp 30 äpplen och 20 bananer för att hitta de finaste.

Chefen på ett av apoteken här borta har haft sin 8 till 10-åriga unge med på jobbet i veckan. Ungen tycker det är hur roligt som helst att springa med godis i ena handen och leka med diverse inventarier och läkemedel samtidigt som den deepthroatar sin hand med varje godisbit som stoppas i munnen.

Lika underbart med de yngre killarna som jobbar med hantverk eller bilar och handlar lunch i butikerna med smutssvarta händer som troligtvis inte blivit tvättade sedan kvällen innan. "De blir ju ändå skitiga direkt igen".

Shit, en förmiddag i butikerna och den realistiska bilden av hur svårt det verkar vara för så många människor att förstå de mest basic sakerna är tydlig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Ok då vet du bättre än den globala statistiken, jag litar verkligen på din uppskattning contra det globala snittet...
Ha en trevlig kväll!
Jag baserar min gissning på de siffror som finns från specifika populationer där sjukdomen gått hela varvet runt. Diamond Princess hade 1% dödlighet. Byar och småstäder i Norditalien som sedan länge passerat peaken hade något liknande.

Så nej, 3,4% som det pratas om är ett worst-case scenario. WHO var rätt ute hela tiden i sin lägre uppskattning, de hade precis som jag uppskattat dödligheten till 1-2%. Jag står knappast ensam här.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Vi har inte ens nått kulmen på denna månaders långa pest och sjukhusen är redan fulla?
Samtidigt förespråkar regimen fortsatt rörlig livsstil.

Gud bevare oss
Citera
Medlem
Någonting haltar ju med statsen från UK. 130 ish critical medans anta lavlidna per dag ligger på 500+ senaste dagarna. Hur kommer det sig?
Citera
2020-04-03, 18:51
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Men säg att du skojar för i helvete!!!
Vadå "skojar"???????
Citera
2020-04-03, 18:51
Medlem
Dopaminas avatar
Varför slänger sig alla med att melodifestivalen är anledningen till massdöden av Stockholmarna? Finns det en källa på det eller är det bara en Flashbacksanning?
Citera
2020-04-03, 18:52
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
+ fler Somalier per capita i Sthlm än i Gbg.

Stockholms län har 12500 och Göteborgs kommun har 9000. Ni har snöat in för mycket på den där skiten.
Citera
2020-04-03, 18:53
Medlem
IAmAMisanthropics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Vi har inte ens nått kulmen på denna månaders långa pest och sjukhusen är redan fulla?
Samtidigt förespråkar regimen fortsatt rörlig livsstil.

Gud bevare oss

Nja, vi har 2/3 beläggning av IVA-platser, men det kommer givetvis bli fullt-ish snart.
Om du tror dig höra att det förespråkas rörlig livsstil så har du lyssnat extremt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in