2020-04-03, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag hade 59 dödsfall idag, utfallet blev 51.

Men mina dödsfall baseras på att jag tror att 40700 personer kommer att stryka med och så hög kommer inte den officiella siffran att bli. Men redan nu så dör det troligvis ett antal personer per dag på äldreboenden mm som inte räknas in, så dödstalet i corona idag är säkert upp mot 59 eller mer.

Som räknas väl in i statistiken senare så som i Frankrike?
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
De är sannolikt inte längre att betrakta som vaccinerade då heller, nästa gång viruset återkommer.

Men även om man inte är 100% immun så har man ofta ett visst skydd, så man blir inte lika allvarligt sjuk.

Det här nya viruset kommer antagligen att vara ett helt vanligt förkylningsvirus om ett årtionde.

Jag har livslång immunitet mot många av de sjukdomar vilka jag har vaccinerat mig mot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
358 döda alltså senast jag kollade. Helt klart att med den takten vi håller nu blir det över 1000 döda. Jag "tror" vi har 1000 döda om 10 dagar och kanske totalt vi kan få 1600 döda i början av maj, sedan bör det klinga av. Jag sitter här och räknar och räknar. Fy fan vad destruktivt.

Detta är nog ändå det mest optimistiska scenariot. Skulle folk fara runt för mycket och smitta hela tjocka släkten blir det värre. Därför borde städerna nu isoleras.

Jag har själv ofta varit överoptimistisk i mina "prognoser". (Tippade 30-40 döda om dagen denna helg, oj.)

Men just nu har vi drygt 50 döda om dagen, det ger 500 på 10 dagar. Men ökning har varit långt högre än 100% i veckan, under 150 döda 13:e April känns långsökt. Ett snitt kanske blir strax under 100, säg 90, de närmsta 10 dagarna. Då är vi redan uppe i 1250 döda. Därifrån lär det fortsätta öka tills vi ser effekterna av en "lockdown", eller till början av Maj då det klingar av kring 500 döda per dag.
25.000+ döda eller lockdown-limbo väntar.
Citera
2020-04-03, 17:57
Medlem
Haloumis avatar
Forskare på Karolinska institutet säger att tester för antikroppar är färdigt inom 4 veckor.

Positivt!

Källa Expressen
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
766 döda i Italien igen idag.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag är ingen statistiker eller matematiker så därför har jag en fråga angående flockimmunitet. Där säger man att vi måste uppnå 60 procent smittade för att sjukdomen ska dö ut.
Men gäller dessa 60 procent oavsett folkmängd? Borde inte flockimmuniteten inträda vid lägre procent i en liten by än i Stockholm.

I en stor stad möter en ej smittad människor där andelen som redan haft covid-19 och därmed inte smittar är 60%

I en liten by möter en ej smittad människor där andelen som redan haft covid-19 och därmed inte smittar är 60%
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag förstår hur du tänker men jag tycker inte att det är ok att bunkra läkemedel som andra människor behöver för sin överlevnad.

Det finns många människor med svår smärta vilka behöver ha tillgång till t ex oxykodon ( m fl ) på en daglig basis för att kunna leva med sin smärta.

Ditt förråd räcker en månad för en patient med svår smärta.

Hade det inte varit smartare att bunkra syrgas istället för morfin? Vad ska man med morfin till? Det är luft som behövs.
Citera
2020-04-03, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Varför skulle denna Sydamerikanska stad vara ett undantag?
De gjorde lockdown innan viruset fick fäste. Vad tror du händer med människor i hemkarantän i 3-4 veckor? Blir de sjukare eller friskare? Eller du kanske föredrar att vi hellre sitter på bussar och hostar och snörvlar, kanske det är en bättre metod som stoppar smittan.
Citera
2020-04-03, 17:58
Medlem
Har de kommit mer information om symptomer på Corona? Och då menar jag inte det torrhosta, feber och andningssvårigheter

mvh
Citera
2020-04-03, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Gillar verkligen John Campbell.

Tyvärr har han rätt om Sveriges framtid, och han gör också helt rätt i att kritisera.
Ja, han är verkligen bra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ja, det går säkert bra. Synd om dem bara som bor i trånga lägenheter. Du lever i en storstad, vi bor i en mindre. Inte tätt med folk, så det är enklare att gå ut här utan att vara nära nån.
Folk här har tagit till sig riskerna med viruset och väger man 3-4 veckor med lite obekvämt och instängd mot att ha livet i behåll så är valet enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Förstår inte hur folk kan försvara clownen Tegnell fortfarande haha!
Helt sjukt eller hur...

Jupp- den stora massan hyllar honom blint och belönar sossarna med enorma ökningar i oponionen haahahahahajahaa. Svensken VILL detta. Så är det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in