2020-04-03, 15:00
Medlem
Kakap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Mmm, all inclusive är slut. Man vet att det är illa när man börjar se munskydd av tejpade kaffefilter.

Jobbar i matbutik, har sett precis allt nu.

Bästa jag sett hittils var ganska fiffigt dock, en man hade tagit något resårband som jag antar var för en pannlampa innan, och sedan nitat fast någon böjbar genomskinlig plast som skyddade hela hans ansikte!

Ger den lösningen 8/10 i betyg

Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Jag tror vi kommer hamna på några hundra till

Satan vad optimistiskt!
Citera
Medlem
carljoakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Haha sicken jäkla dåre. Lyssnade precis på hans frågor. Är han helt oinsatt tro?!

Kollade deras sida och artiklarna där verkar inte åt influensa hållet. Lutar lite mot att han försökte få ut något genom att fråga från andra hållet.

Eller så har jag helt fel och journalisten är helt ute och åker.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Då ska vi granska dina exempel lite. Kåt oss ta Danmark som exempel. För att få deras korrekta siffra i förhållande till folkmängd så får vi gångra med 2. Då blir det 278 döda mot Sveriges 333. Ungefär lika många, även om Danmark har liiiite mindre.

Addera sedan in i ekvationen vad deras karantän har kostat ekonomin och vad den kostat den psykiska hälsan och välbefinnandet. Var det då värt att ha karantänen?? Knappast! Det är därför dom vill börja luckra upp den nu!

Och så tar du sedan den siffran och delar på 6 så har du den verkliga bilden av Danmark då du glömmer en extremt viktig faktor, nämligen befolkningstäthet:

Danmark 135inv/km2
Sverige 22,7inv/km2

🙄 Återigen briljerar du

Du kan inte det här helt enkelt. Inte din grej
Citera
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mibetha
Jag hittar inte Vitryssland på wordometers vad.heter dom där ?
Belarus?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Lyssnade på presskonferensen 14:00. Mannen från Socialstyrelsens återkom i princip till tre slutsatser. Triagering, palliativ vård samt undvika transporter.

De drabbade ska således dö hemma eller på äldreboenden. Plats kommer inte att finnas på sjukhusen.

På så sätt kan man förskjuta tiden och informationen på att IVA-platserna tar slut. Dör folk hemma blir det ingen panik. Människor är rädda för att det inte ska finnas plats när dem själva blir sjuka.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag hade 59 dödsfall idag, utfallet blev 51.

Men mina dödsfall baseras på att jag tror att 40700 personer kommer att stryka med och så hög kommer inte den officiella siffran att bli. Men redan nu så dör det troligvis ett antal personer per dag på äldreboenden mm som inte räknas in, så dödstalet i corona idag är säkert upp mot 59 eller mer.
Citera
2020-04-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Dör fler idag än för 3 veckor sedan isåfall är det också bra.
Idiot.

Spelar ingen roll. Man får utgå från dom bekräftade fallen. Om dom bekräftade fallen är färre idag än för exempelvis veckor sedan, så skulle det betyda att vi går åt rätt håll. Frågan om hur många man testar är ju relevant. Anledningen till att vi har 500 bekräftade fall/dygn idag gentemot 300 för några veckor sedan skulle kunna bero på att vi testar så många fler.
Citera
2020-04-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strommingen
Han citerar experter om att dödligheten är 0,1 procent. Blir den det i Sverige så lär dödstalet för corona bli cirka 10000. (Om man utgår från att hela befolkningen blir smittad) Min egna enkla matematik.

Man kan inte bara räkna på dödligheten, man måste se helheten.
Citera
2020-04-03, 15:02
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Bevisligen? Menar du det?
Jag hittar det inte nu men det var något om att kurvan var "flack" som Anders ska ha sagt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Adidas.
Spelar ingen roll. Man får utgå från dom bekräftade fallen. Om dom bekräftade fallen är färre idag än för exempelvis veckor sedan, så skulle det betyda att vi går åt rätt håll. Frågan om hur många man testar är ju relevant. Anledningen till att vi har 500 bekräftade fall/dygn idag gentemot 300 för några veckor sedan skulle kunna bero på att vi testar så många fler.
Vi testar enbart människor som är akut sjuka och vårdpersonal.. Vi testade mer för 3 veckor sedan.. Sluta nu ditt s troll.
Citera
Moderator
Sun Rulers avatar
Sverige drar ifrån i Finnkampen:

350-20

Tegnell & Co kommer gå segrande ur det här!
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Europas Nordkorea?

Sverige är enda landet som inte gått full Nordkorea.

Nordkorea skadar befolkningen och mörkar sina handlingar till varje pris. Sverige är inte långt ifrån det.
Deras premiärminister gratulerade Stefan Löfven när han vann valet. They taught him well.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in