2020-04-03, 13:16
Medlem
notknapparens avatar
Aktbilaga 168/1075

Messengerkonversation mellan L*ena och HÅ:

Här tycker jag att man kan tydligt se vad som är i görningen mellan de tre; SD,HD och LW. Detta ur LWs perspektiv.

Jag tror att man kan utläsa motivet här ganska tydligt:

- SD och HD ligger i skilsmässa och HD är på väg att glida ur SDs grepp.
- Mellan SD och LW är det ofta dålig stämning.
- LW ska till Norge och tälta med en man hon är intresserad av
- HD har träffat en ny och har flyttat. HD säger att de inte har sex.
- SD däremot har kvar ringen, han betraktar dom som ett par. Han vill tro på att HD inte har sex med den nye. SD är bruten... kämpar på...

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
13 maj 2018 07:26

Hur har du det med allt?

L*ena
Lite rörigt. Men mår rätt bra

L*ena
Träffar min hårdrockare rätt mycket

Oj

L*ena
Men till sommaren vet jag inte om det blir just nåt

Är ni ett par offentligt?

L*ena

L*ena
Men den som bryr sig och är observant lär märka

Ok. Och hur går det med nya grannen?

L*ena
Vi ska åka nu I helgen en större grupp till Norge. Han och jag kommer dela tält

Då lär det väl om inte annat höras att ni är ett par (

L*ena
Hehe

L*ena
Jag känner obehag varje gång jag går förbi hennes lägenhet, men vi har hittills aldrig träffat på
varandra där

Och s?

L*ena
Växlar lite. Hörs mycket. Ses lite. Ofta dålig stämning. Då och då rätt bra stämning.

Hur ser hans liv ut?

L*ena
Han kämpar på rätt bra

L*ena
Bruten

L*ena
Har kvar ringen!

På sig?

L*ena
Vill betrakta dem som par

L*ena
Ja

Oj

L*ena
Hon träffar den andre

L*ena
Men påstår att de inte haft sex

L*ena
@@@

@

L*ena
Och S påstår att han tror henne

L*ena
"Hon är inte som jag"

L*ena
Hahaha

Galet

L*ena
Tiden går rätt fort

L*ena
Tror det snart är halva prövotiden

L*ena
Måste kolla, skrev faktiskt upp

L*ena
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S sex mån papper

L*ena
Ja, drar mot halvtid

Tänk vad konstigt det blev

L*ena
Lördag

L*ena
När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta

L*ena
Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag

L*ena
Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv

L*ena
Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det
ju redan
Citera
2020-04-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, hon har inte haft det lätt och har det inte nu heller. Bedragen av både pappan och sin usla make. Snuvad på delar av sitt äktenskap av LW. I den delen känner jag medlidande med henne.

Men öppnar hon inte upp nu och gör rent hus, hur det än står till - då lär hon ångra sig bittert för resten av sitt liv och ständigt tvingas leva med ett mycket hotfullt moln över sig.

När som helst kan hon bli hämtad av polisen.

Så snälla Hanna, om du läser här: tala ut. För finn egen och för dina barns skull.

Vart ska hon ta vägen sen då? Om hon fruktar repressalier?
Citera
2020-04-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Aktbilaga 168/1075

Messengerkonversation mellan L*ena och HÅ:

Här tycker jag att man kan tydligt se vad som är i görningen mellan de tre; SD,HD och LW. Detta ur LWs perspektiv.

Jag tror att man kan utläsa motivet här ganska tydligt:

- SD och HD ligger i skilsmässa och HD är på väg att glida ur SDs grepp.
- Mellan SD och LW är det ofta dålig stämning.
- LW ska till Norge och tälta med en man hon är intresserad av
- HD har träffat en ny och har flyttat. HD säger att de inte har sex.
- SD däremot har kvar ringen, han betraktar dom som ett par. Han vill tro på att HD inte har sex med den nye. SD är bruten... kämpar på...

---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
13 maj 2018 07:26

Hur har du det med allt?

L*ena
Lite rörigt. Men mår rätt bra

L*ena
Träffar min hårdrockare rätt mycket

Oj

L*ena
Men till sommaren vet jag inte om det blir just nåt

Är ni ett par offentligt?

L*ena

L*ena
Men den som bryr sig och är observant lär märka

Ok. Och hur går det med nya grannen?

L*ena
Vi ska åka nu I helgen en större grupp till Norge. Han och jag kommer dela tält

Då lär det väl om inte annat höras att ni är ett par (

L*ena
Hehe

L*ena
Jag känner obehag varje gång jag går förbi hennes lägenhet, men vi har hittills aldrig träffat på
varandra där

Och s?

L*ena
Växlar lite. Hörs mycket. Ses lite. Ofta dålig stämning. Då och då rätt bra stämning.

Hur ser hans liv ut?

L*ena
Han kämpar på rätt bra

L*ena
Bruten

L*ena
Har kvar ringen!

På sig?

L*ena
Vill betrakta dem som par

L*ena
Ja

Oj

L*ena
Hon träffar den andre

L*ena
Men påstår att de inte haft sex

L*ena
@@@

@

L*ena
Och S påstår att han tror henne

L*ena
"Hon är inte som jag"

L*ena
Hahaha

Galet

L*ena
Tiden går rätt fort

L*ena
Tror det snart är halva prövotiden

L*ena
Måste kolla, skrev faktiskt upp

L*ena
19 feb S papper 22:00-23:00
19 aug S sex mån papper

L*ena
Ja, drar mot halvtid

Tänk vad konstigt det blev

L*ena
Lördag

L*ena
När skolan börjar igen måste de välja om de ska fullfölja formalian eller avbryta

L*ena
Gissar en bidragande orsak är att hon kanske söker bostadsbidrag

L*ena
Om det stämmer blir det dyrt att avbryta och fortsätta bo själv

L*ena
Och vill hon gå vidare med den andre blir det konstigt för dem om S ska ha kvar sin ring. Det är det
ju redan
Ah.. Snyggt
Citera
2020-04-03, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En utmärkt resumé (i likhet med många av dina citerade textutklipp) av LW:s sällsynta förmåga till självanalys och identifikation av sina egna drivkrafter och tillkortakommanden - och detta i en ständigt pågående dialog; både med sig själv och andra.

Det är främst från LW vi fått höra den osminkade sanningen eftersom hennes mod, ärlighet och känsla för fair play har inneburit att hon inte väjt för att beskriva hela sitt känsloregister; orsak/verkan, osv; att söka komma till verklig insikt för att på sikt få lite mer rätsida på livet och kunna känna sig mer som en helgjuten människa.

Hennes (och många andras) förnämsta drivkraft är/har varit sex. I likhet med de som under 23/24 h beter sig som hund och katt, för att under vargtimmen få sitt lystmäte i sänghalmen eller annorstädes, har hon jagat det ultimata sexet i vilket MGM:s samtidiga kyla/värme fungerat som utmaning och tändved. - Hon hade inte lyckats hitta en behaglig medeltemperatur, eller en rumsvärme som kunde regleras från min till max; det var antingen/eller som gällde - och trånande tråkmånsar var ej av intresse; hon önskade ett nervkittlande spänningsfält med mycket "pirr".Den 6 maj 2018 (Aktbil. 164 Del A, s. 271) hade hon kommit ännu ett litet stycke på väg:Hon hann inte riktigt ända fram - men har (förutom ett trygghetskapital till sina närmaste: Aktbil. 145, s. 292) sett till att också efterlämna ett unikt material i form av en mycket lärorik kunskapsbank.

Jag håller med dig till 100% i det fetade. Lena blottade sina tankar och känslor inpå bara skinnet för många. Det är solklart dokumenterat i hennes chatthistorik.

Att några män kallar henne "asiatisk hora" och "kinesiskt luder" tyder på kvinnoförakt i kubik, i synnerhet mot asiatiska kvinnor. Fördomsfullt och vedervärdigt!
Citera
2020-04-03, 13:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Problemet är väl att det inte finns något i deras historik som gör det rimligt att tro att han skulle ta sig för att slå ihjäl henne med 17 slag. Hittar du något sådant är jag intresserad.

Han hade väntat länge och blivit
utnyttjad. Om LW för en gångs skull
var ärlig mot honom om vad hon tyckte
om honom så kanske han blev så sårad
och arg att det slog över för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Även coco_c alibi består av platshistorik
från Google.

LWs motivering till att hon inte ville ha
ett förhållande med honom var ju att han
inte var kristen. Han kan ju ha ifrågasatt
om alla hennes andra män var kristna.

Han kanske hade velat att hon skulle
följa med till Polen men hon kanske
tackade nej p.g.a. jobb och barnvecka.
Och så fick han plötsligt reda på att hon
skulle till Norge med Beholder, när hon
bad att få låna hans laddare.

Kanske han fick ut henne till planket
genom att säga att han ångrat sig och att
det gick bra att hon lånade den. Platsen
ligger väl naturligt mellan deras bostäder?

LW hade ju ingen social kompetens och
brydde sig inte om andras känslor.
Hon kunde skriva spaltmeter om sina
”objekt” till andra män som också var
intresserade av henne. Hon märkte det
inte ens utan rabblade bara på. Så det
finns ingen anledning att tro att hon skulle
ha varit annorlunda mot coco_c. Han hade
hängt kvar länge efter att hon dumpade
honom och kanske hoppats att hon skulle
ändra sig och bli tillsammans med honom.
Citera
2020-04-03, 13:32
Medlem
Citat:
Coco_c vittnade i rättegången. Han var
ensam hemma när LW mördades och som
alibi hade han låtit polisen kolla hans
platshistorik. Om SD kunde redigera sin
platshistorik så kunde även coco_c göra
det.

Försvaret satt hos polisen och gick igenom
14K sidor slask. Det är lätt för dem att ha
missat något.

Det försvaret eventuellt missat hade de kunnat begärt fördjupad utredning av, och fått veta att det redan är undersökt. De fick till och med längre tid på sig att inkomma med synpunkter på FUP, och begärde ytterligare tid då FUP är så omfattande.
Eller föreslagit egna tänkbara gärningsmän.
Eller frågat coco_c under förhöret i rättssalen om alibit.
Citera
2020-04-03, 13:36
Medlem
Herregud va tramsigt att ni ens seriöst diskuterar en alternativ gärningsman. Ge upp.
Citera
2020-04-03, 13:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Är det inte lite fånigt att leta upp ett par enstaka meningar bland 10 000 tals meningar som vittnar om att hon INTE varken ville eller kunde lämna honom? Genusttrams m.a.o.

Vi får hoppas Åkl inte försöker övertyga rätten om något så lättgenomskådat för då har hon vid sidan av bristande bevisning inte heller motivet till mordet.

Utdrag ur Letsdoits inlägg:
Den 6 maj 2018 (aktbilaga 164, del A, s.271)
"Ha så kul i USA när ni börjar om.
Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet
Bestämt igår
Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu
Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Om SD:s motiv är kontrollbehov/inbillad äganderätt av LW är detta snarare den ultimata förklaringen.
LW:s frigörelse i klartext. SD mördar LW.
Senast redigerad av Lova33 2020-04-03 kl. 13:41. Anledning: Källa
Citera
2020-04-03, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men hon hade ju "fått känslor" för en annan man i ganska nära (innan) anslutning till mordet.
Fullt trovärdigt.
Hon var inte så beroende av SD, snarare fast i en social situation; barn, hus, SD var trots allt den hon
hade mycket gemensamt med och många minnen med.
Men inte så hatisk mot LW vad jag kan förstå, att hon var pådrivande, anstiftare till mordet.

Vet inte om det går att kräva total öppenhet av henne, hon kanske började bli riktigt rädd för SD efter mordet?
En psykolog vore inte dumt, men slutenvård; nej.

Beroendeställning innefattar hennes gamla liv och egendomen, barnen, skuldkänslor, psykiskt nedtagen mm. Att hon gillade sill säger inte så mycket heller. Jämför LW som uppvisade ett liknande beteende. Hur hade LW agerat om det var HD som hade knackats ned? Svårt att säga, hon hade ändå hunnit en bra bit i sin frigörelseprocess, som jag tolkar det, medan HD, som var en mycket mer sluten person, bara var i början. Hon hade förstått att hon behövde distans och fann närhet i en annan relation, men som facit visar var hon inte redo för en sådan än. Hon satt fast. Jävligt fast.

Rädsla tror jag inte på. Kan ha fel.

Hennes far har har jag dock stor förståelse för. Han stöttar sin dotter i hennes beslut och litar på hennes omdöme. Han är ju mycket mindre insatt och har nog fått rätt ensidig information.
Citera
2020-04-03, 13:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En utmärkt resumé (i likhet med många av dina citerade textutklipp) av LW:s sällsynta förmåga till självanalys och identifikation av sina egna drivkrafter och tillkortakommanden - och detta i en ständigt pågående dialog; både med sig själv och andra.

Det är främst från LW vi fått höra den osminkade sanningen eftersom hennes mod, ärlighet och känsla för fair play har inneburit att hon inte väjt för att beskriva hela sitt känsloregister; orsak/verkan, osv; att söka komma till verklig insikt för att på sikt få lite mer rätsida på livet och kunna känna sig mer som en helgjuten människa.

Hennes (och många andras) förnämsta drivkraft är/har varit sex. I likhet med de som under 23/24 h beter sig som hund och katt, för att under vargtimmen få sitt lystmäte i sänghalmen eller annorstädes, har hon jagat det ultimata sexet i vilket MGM:s samtidiga kyla/värme fungerat som utmaning och tändved. - Hon hade inte lyckats hitta en behaglig medeltemperatur, eller en rumsvärme som kunde regleras från min till max; det var antingen/eller som gällde - och trånande tråkmånsar var ej av intresse; hon önskade ett nervkittlande spänningsfält med mycket "pirr".Den 6 maj 2018 (Aktbil. 164 Del A, s. 271) hade hon kommit ännu ett litet stycke på väg:Hon hann inte riktigt ända fram - men har (förutom ett trygghetskapital till sina närmaste: Aktbil. 145, s. 292) sett till att också efterlämna ett unikt material i form av en mycket lärorik kunskapsbank.

LW:s sällsynta förmåga till självanalys och ärlighet och känsla för fair play är så långt borta från LW du kan komma vilket får en att undra varför du ljuger ihop sån osann smörja ? Helt upp i det blå .
Sanningen är Lena hade en dominerande själviskhet, njöt av att göra andra illa och var i total avsaknad för fair play.
Citera
2020-04-03, 13:46
Medlem
Citat:
Han hade väntat länge och blivit
utnyttjad. Om LW för en gångs skull
var ärlig mot honom om vad hon tyckte
om honom så kanske han blev så sårad
och arg att det slog över för honom.

Teoretiskt ja, men deras chat tyder på att de var goda vänner.
Citera
2020-04-03, 13:48
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag kan inte redogöra för exakt datum men ja. SD fotade sig själv och skickade bilden ihop med sms till LW med text lydande typ 3:e men inte sista gången jag är här idag. Han lämnade en lykta på hennes dörr med en text och hade även vid ett tillfälle tagit sig in och lämnat ett värmeljus i hennes säng. Det framgår ur FUP men min trötta covid hjärna kan inte redogöra för exakt datum här och nu så du får ta mitt ord på det. Dock tror jag inte att detta kom upp i rätten i förhöret med ex sväris.

2017-09-26 09:19 så skickar LW ett meddelande till MGM: Varför gick du upp till min säng?

(Detta som en fråga till MGM angående värmeljuset på hennes säng. MGM nekar till att placerat ljuset där. Han säger "det finns inga fingeravtryck")
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in