2020-04-03, 12:52
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att det är så som du säger - han har nageln i ögat på HD. Om hon viskar i åklagarens öra så sätter han dit HD. Vare sig han får en fängelsedom eller ej så kommer HD få leva sitt framtida liv i ångest att bli påkommen. Blir hon ovän med SD så kan han börja skvallra på henne, han har ju inget att förlora längre när han väl sitter inne. För att få lite ro i sinnet bör hon faktiskt skvallra ur skolan nu. Få rent samvete. Vem orkar leva ett liv med ett damoklessvärd över huvudet? Det är ju det hon kommer få göra.

Ja men rädsla och skuldkänslor är ganska irrationella och svåra att resonera med. Hon tänker säkert inte logiskt just nu utan rädslan dominerar. Och då agerar hon så här.
Citera
2020-04-03, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
En utmärkt resumé (i likhet med många av dina citerade textutklipp) av LW:s sällsynta förmåga till självanalys och identifikation av sina egna drivkrafter och tillkortakommanden - och detta i en ständigt pågående dialog; både med sig själv och andra.

Det är främst från LW vi fått höra den osminkade sanningen eftersom hennes mod, ärlighet och känsla för fair play har inneburit att hon inte väjt för att beskriva hela sitt känsloregister; orsak/verkan, osv; att söka komma till verklig insikt för att på sikt få lite mer rätsida på livet och kunna känna sig mer som en helgjuten människa.

Hennes (och många andras) förnämsta drivkraft är/har varit sex. I likhet med de som under 23/24 h beter sig som hund och katt, för att under vargtimmen få sitt lystmäte i sänghalmen eller annorstädes, har hon jagat det ultimata sexet i vilket MGM:s samtidiga kyla/värme fungerat som utmaning och tändved. - Hon hade inte lyckats hitta en behaglig medeltemperatur, eller en rumsvärme som kunde regleras från min till max; det var antingen/eller som gällde - och trånande tråkmånsar var ej av intresse; hon önskade ett nervkittlande spänningsfält med mycket "pirr".Den 6 maj 2018 (Aktbil. 164 Del A, s. 271) hade hon kommit ännu ett litet stycke på väg:Hon hann inte riktigt ända fram - men har (förutom ett trygghetskapital till sina närmaste: Aktbil. 145, s. 292) sett till att också efterlämna ett unikt material i form av en mycket lärorik kunskapsbank.

Ett mycket insiktsfullt svar till gloriouslife
Citera
2020-04-03, 12:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag kan inte redogöra för exakt datum men ja. SD fotade sig själv och skickade bilden ihop med sms till LW med text lydande typ 3:e men inte sista gången jag är här idag. Han lämnade en lykta på hennes dörr med en text och hade även vid ett tillfälle tagit sig in och lämnat ett värmeljus i hennes säng. Det framgår ur FUP men min trötta covid hjärna kan inte redogöra för exakt datum här och nu så du får ta mitt ord på det. Dock tror jag inte att detta kom upp i rätten i förhöret med ex sväris.

Hennes första anmälan i november -16
gällde bl.a. detta. Hon tog sedan tillbaka
anmälan.

Kanske efter att SD erkände att han var
svartsjuk på MgL och att det var fel av
honom att göra det han gjort?
Citera
2020-04-03, 12:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Sätter min slant på att HDs skitstövel till pappa identifierade sig med SD för att han själv varit otrogen.

Benägen att hålla med (det trodde jag aldrig skulle hända). Varför annars skulle HD funnit sig i det i alla år. Hon har säkerligen sett sin mamma bli bedragen. Hans svar tyder ju på att det liksom är sånt som kan hända. No biggie.
Citera
2020-04-03, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det hedrar dig inte att ljuga om att jag gett någon rätt att ta livet av LW. Det är inte vackert att ljuga för att vinna smutsiga poäng..

Det är svårt med ett begränsat intellekt att skilja på anledningen till mordet med rätten att utföra det .

Du måste förstå att åt Lena slogs som en vilde med dom vapen/elakheter hon hade för att inte upprepa det trauma hon fick som litet barn.

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 112-113 (Jenny psykolog och har känt Lena sen gymnasietiden)

Jenny tror att Lena har någon sorts anknytningsproblem. Lena kom till Sverige när hon var ca 18 månader. Man vet inte exakt när hon är född och man tror att hon var något äldre men runt ett och ett halvt år gammal. Jenny upplever det som att Lena har haft anknytningsproblem och separationsångest i intima relationer. När hon blivit lämnad har hon alltid tagit det så hårt, så var det redan under gymnasietiden.

När hon träffade Ulf så kände Lena att hon träffat rätt. Lena bodde i Stockholm då och Ulf i Karlskoga och de träffades på helgerna. Varje gång de skildes åt var Lena helt förtvivlad och hon bara grät. Jenny upplevde att Lena aldrig var riktigt nöjd, hon letade alltid efter drömprinsen. 2013 var Lena på Jennys 40-årskalas och hade då med sig någon som hette Janne. Lena pratade om förlovning redan efter att de varit tillsammans i åtta veckor. Jimmy gjorde strax därefter slut och då var Lena helt förstörd.
Slut citat.

Stefan var inte Lenas problem dom var hennes egna. Det lilla oförlåtligt svikna barnet sökte efter sin obestridliga rätt till oreserverad kärlek där kärlek inte fanns att få . Dom ändlösa monologerna i FUP om Stefans svek var Lenas rivande i det egna lilla barnets smärta av övergivenhet.

Ingen föds ondskefull och Lena hade behövt hjälp med sitt trauma för att kunna få en fungerande relation till män.

Ser man på. Bra skrivet! Håll den nivån.
Citera
2020-04-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ja men rädsla och skuldkänslor är ganska irrationella och svåra att resonera med. Hon tänker säkert inte logiskt just nu utan rädslan dominerar. Och då agerar hon så här.
Vi får hoppas att hon snart får tillbaka tankeförmågan och ser klart. Hon borde gå in i ett avprogrammeringsprogram för hjärntvättade personer. Hon har levt med en despot och inte ens begripit det själv. Som ett vittne sa: han FORMAR människor som han vill ha dom.
Citera
2020-04-03, 12:56
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Men det kan mycket väl vara så att hon gett uttryck till SD att det vore bättre om hon inte fanns i vårt liv. Och SD kan ha tolkat det väldigt bokstavligt och tagit kål på LW. Och sedan med sin manipulation fått HD att tycka att ja men du ville ju hon skulle försvinna? Du är lika skyldig som jag - du måste skydda mig och hjälpa mig - storstädning, vittnesmål. "allt ska bli så bra nu?". Det stämmer överrens med en kvinna som inte minns något utom det som är relevant (blodsex) och som ter sig robot aktig i rätten - dvs hårt medicinerad för sin ångest. Hon sitter verkligen inte i en lätt sits.

Ja, det är ju en möjlighet förstås, men det är inte min uppfattning.

Tycker synd om HD som först blir bedragen/sviken under lång tid, därefter gör ett fruktlöst försök att lappa ihop äktenskapet och därtill blir påtvingad LW:s tjat om vänskap med HD samt kärleksförklaringar om HD:s man.

Att därefter bli indragen (samt misstänkt) i en mordhistoria rörande just dessa människor, bli uthängd här på Flashback och få sitt liv granskat i detalj är minst sagt mörkt och högst orättvist om hon är helt oskyldig (vilket jag tror).
Citera
2020-04-03, 12:59
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

Tycker synd om HD som först blir bedragen/sviken under lång tid, därefter gör ett fruktlöst försök att lappa ihop äktenskapet och därtill blir påtvingad LW:s tjat om vänskap med HD samt kärleksförklaringar om HD:s man.

Att därefter bli indragen (samt misstänkt) i en mordhistoria rörande just dessa människor, bli uthängd här på Flashback och få sitt liv granskat i detalj är minst sagt mörkt och högst orättvist om hon är helt oskyldig (vilket jag tror).

Jag vet inte huruvida hon är oskyldig eller ej men är benägen att hålla med att jag känner för henne. Att som bedragen kvinna behöva sitta och försvara sin f d man och redogöra för mycket känsliga detaljer. Att bli uthängd som psyksjuk och frigid på flashback. Epitet som golvbrunns-Hanna. Ibland är det lätt att glömma att det är en människa bakom det där som gjort det bästa de kunnat i den situationen de befunnit sig i. Jag känner också med henne.
Citera
2020-04-03, 13:02
Medlem
Citat:
Jag vet inte huruvida hon är oskyldig eller ej men är benägen att hålla med att jag känner för henne. Att som bedragen kvinna behöva sitta och försvara sin f d man och redogöra för mycket känsliga detaljer. Att bli uthängd som psyksjuk och frigid på flashback. Epitet som golvbrunns-Hanna. Ibland är det lätt att glömma att det är en människa bakom det där som gjort det bästa de kunnat i den situationen de befunnit sig i. Jag känner också med henne.
Jag kan hålla med. Men hade hon pratat ur skägget om vad hon vet så hade det varit lättare att visa medkänsla. Att skydda en mördare gör ingen populär.
Citera
2020-04-03, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33

Ja, hon har inte haft det lätt och har det inte nu heller. Bedragen av både pappan och sin usla make. Snuvad på delar av sitt äktenskap av LW. I den delen känner jag medlidande med henne.

Men öppnar hon inte upp nu och gör rent hus, hur det än står till - då lär hon ångra sig bittert för resten av sitt liv och ständigt tvingas leva med ett mycket hotfullt moln över sig.

När som helst kan hon bli hämtad av polisen.

Så snälla Hanna, om du läser här: tala ut. För din egen och för dina barns skull.
Senast redigerad av zilvereko 2020-04-03 kl. 14:05.
Citera
2020-04-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Vi kommer nog aldrig att få veta om du har rätt eller fel. Anstiftare, medskyldig, svart skyddsängel eller i total förnekelse pga beroendeställning. Går att argumentera för alla dessa. Men får jag inte ytterligare fakta så förlåter jag inte hennes beteende i något av fallen. Hon är trots allt en vuxen människa och inget jag hittills läst tyder på att hon behöver slutenvård.

Men hon hade ju "fått känslor" för en annan man i ganska nära (innan) anslutning till mordet.
Fullt trovärdigt.
Hon var inte så beroende av SD, snarare fast i en social situation; barn, hus, SD var trots allt den hon
hade mycket gemensamt med och många minnen med.
Men inte så hatisk mot LW vad jag kan förstå, att hon var pådrivande, anstiftare till mordet.

Vet inte om det går att kräva total öppenhet av henne, hon kanske började bli riktigt rädd för SD efter mordet?
En psykolog vore inte dumt, men slutenvård; nej.
Citera
2020-04-03, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Coco_c vittnade i rättegången. Han var
ensam hemma när LW mördades och som
alibi hade han låtit polisen kolla hans
platshistorik. Om SD kunde redigera sin
platshistorik så kunde även coco_c göra
det.

Försvaret satt hos polisen och gick igenom
14K sidor slask. Det är lätt för dem att ha
missat något.

Problemet är väl att det inte finns något i deras historik som gör det rimligt att tro att han skulle ta sig för att slå ihjäl henne med 17 slag. Hittar du något sådant är jag intresserad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in