Citat:
Ursprungligen postat av
HG
Det intressanta är att man gjorde en delvis hemligstämplad rapport över beredskapen vid en epidemi i det svenska samhället och den måste ju ha visat hur allt var med utrustningar, lager och sjukvårdsplatser. Efter detta skulle de ha fattat att Sverige behövde en väldigt långsam smittspridning och därmed infört restriktioner för besökare till Sverige via flyg eller hemmakarantän för hemkommande svenskar. Man hade till och med data på en smittad kvinna från Jönköping som behövde fem veckor på sig för att bli frisk. Fem veckors vård tid för en person är inte svensk sjukvård gjord för. Jag gjorde en trippel bypass för några år sedan och jag slängdes ut från sjukhuset efter tre dagar.
Istället gjorde politiker och myndigheter helt tvärt om i frågan.
Undrar om Italiens, Spaniens och Sveriges statsepidemiologer har gått på samma vidarutbildning?
Det är därför jag anser att regeringen skall ställas inför rätta för överlagt mord !
Brist på vård och skyddsutrustning kan inte undvikas med regeringens valda taktik ärmed är ansvarsfrågan helt klar.
Hur kan förtroendet öka för regeringen ?
Finns bara två alternativ; MSB styr informationen eller svenskarnas IQ är mycket lågt.