2020-04-03, 12:24
Medlem
Det här förtjänar nog egentligen en egen tråd...

Staten och kommun tvingas köpa desinfektionsmedel till över 900% högre pris - De upphandlade leverantörerna hävdar force majeure för att kunna frångå de upphandlade avtalen och säljer handsprit m.m. till ockerpriser - Du betalar!

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hojer-priset-pa-livsviktiga-produkter-med-914-procent/
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Aftonbladet igen:
Hejsan AB! Jag har varit rosslig i halsen lite smått i fem dagar vilket nu även har gått över till att göra ont i lungorna av och till... Jag antar att det är dags att stanna hemma? Ceta

Personen har alltså levt på som vanligt i 5 dagar. Bara lite rosslig i halsen...
Undra hur många som smittats under tiden... hur många av dom kommer smitta vidare, hur många behöver sjukvård och hur många kommer att dö. Allt på grund av att Ceta inte hållit sig hemma med sin rossliga hals.

Vad skall man säga - vi lever i en totalt galen värld..... Vi kan i alla fall hoppas på att Ceta försöker åka till sjukhuset i helgen och upptäcka att IVA-platserna var slut. Kanske kan Ceta istället få en burk morfinpiller att bota COVID-19 med i hemmet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumppigo
Läste du ens artikeln? Det ÄR kaos på sjukhusen, men olika typer av regler gör det svårt få patienter till skeppet. Helt meningslöst att plocka fram högerkonservativkonspirationer. Covid19 är ingen lek.

Comfort ska bara ta Covid19 fria patienter.
Citera
2020-04-03, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Vissa läser men förstår inte vad de läser.

Eller så ljuger du - det mest sannolika!
Suck.

Vad menar du är nuvarande dubbleringstid för antal dödsfall i Norge respektive Sverige?
Citera
2020-04-03, 12:26
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Det här förtjänar nog egentligen en egen tråd...

Staten och kommun tvingas köpa desinfektionsmedel till över 900% högre pris - De upphandlade leverantörerna hävdar force majeure för att kunna frångå de upphandlade avtalen och säljer handsprit m.m. till ockerpriser - Du betalar!

https://www.dn.se/nyheter/sverige/hojer-priset-pa-livsviktiga-produkter-med-914-procent/

Har HYPERINFLATIONEN redan småstartat?
Citera
Avslutad
Citat:
Aftonbladet igen:
Hejsan AB! Jag har varit rosslig i halsen lite smått i fem dagar vilket nu även har gått över till att göra ont i lungorna av och till... Jag antar att det är dags att stanna hemma? Ceta

Personen har alltså levt på som vanligt i 5 dagar. Bara lite rosslig i halsen...
Undra hur många som smittats under tiden... hur många av dom kommer smitta vidare, hur många behöver sjukvård och hur många kommer att dö. Allt på grund av att Ceta inte hållit sig hemma med sin rossliga hals.

Jag blir orolig på riktigt när man läser dessa kommentarer. Och folk undrar varför regeringar i andra länder pekar med hela handen? Det är för att boskapet med lågt IQ inte kan göra egna rationella beslut uppenbarligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Skolmaten är ofta den enda (varma) måltiden som många barn och tonåringar från underklassen får. Är det acceptabelt att låta barn svälta tycker du?

Det är inte en jämlik strategi att låta socioekonomiska svaga utsätta sig för smitta. Då är det bättre att höja CSN eller hitta på annat sätt med matkuponger eller liknande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Viruset är här för å stanna precis som alla andra förkylningar och liknande sjukdomar. Bara å inse. Bara att äta mycket c vitamin boosta och motionera mycket enkla åtgärder för ett gott skydd. En kropp som bara slappar i soffan är ett lätt byte för sjukdomar .

C-vitamin har visat sig vara en väldigt effektiv behandling av Corona. Två rör om dagen i en vecka och du blir frisk..

Covid-19 är ingen förkylning. Viruset angriper inre organ som lungor, hjärta och njurar. Du kvävs eller dör av organsvikt. Förkylning som du talar om är en lätt infektion i näsan, halsen eller svalget.
Citera
2020-04-03, 12:27
Medlem
berenpxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorTengele
Skolmaten är ofta den enda (varma) måltiden som många barn och tonåringar från underklassen får. Är det acceptabelt att låta barn svälta tycker du?

Nej, underklassen måste skyddas, de behövs för att ge överklassen en behaglig tillvaro. Men även om miljoner stryker med i denna pandemi, så är det inte någon katastrof eftersom underklassen fortsätter att producera barn i en aldrig sinande ström.
Citera
Bannlyst
Citat:
Aftonbladet igen:

Det sjuka är att denna kategorin av stolpskott är rätt stor. Ignoransen är enorm och en tanke på sin medmänniska finns inte. Svenska egoismen i sitt ese. Det hela är än värre när ett flertal av dessa spån jobbar inom catering och hanterar ätbara produkter som kunderna köper. Vi pratar alltså om restauranger, cafe osv.
Citera
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Vad skall man säga - vi lever i en totalt galen värld..... Vi kan i alla fall hoppas på att Ceta försöker åka till sjukhuset i helgen och upptäcka att IVA-platserna var slut. Kanske kan Ceta istället få en burk morfinpiller att bota COVID-19 med i hemmet

Vad är Ceta för namn egentligen låter föga svenskt så kanske det är problemet? Ett lågt konsekvenstänk och svag impulskontroll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Det intressanta är att man gjorde en delvis hemligstämplad rapport över beredskapen vid en epidemi i det svenska samhället och den måste ju ha visat hur allt var med utrustningar, lager och sjukvårdsplatser. Efter detta skulle de ha fattat att Sverige behövde en väldigt långsam smittspridning och därmed infört restriktioner för besökare till Sverige via flyg eller hemmakarantän för hemkommande svenskar. Man hade till och med data på en smittad kvinna från Jönköping som behövde fem veckor på sig för att bli frisk. Fem veckors vård tid för en person är inte svensk sjukvård gjord för. Jag gjorde en trippel bypass för några år sedan och jag slängdes ut från sjukhuset efter tre dagar.
Istället gjorde politiker och myndigheter helt tvärt om i frågan.
Undrar om Italiens, Spaniens och Sveriges statsepidemiologer har gått på samma vidarutbildning?

Det är därför jag anser att regeringen skall ställas inför rätta för överlagt mord !

Brist på vård och skyddsutrustning kan inte undvikas med regeringens valda taktik ärmed är ansvarsfrågan helt klar.

Hur kan förtroendet öka för regeringen ?
Finns bara två alternativ; MSB styr informationen eller svenskarnas IQ är mycket lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in