2020-04-03, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Jaha. Du tror man kan strunta i viruset och bara låta det härja fritt?

Ok. Bara kolla Italien, Iran och USA och säkert flera -hur bra det går för dom,
Nope, och det var knappast det jag skrev.
Citera
2020-04-03, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balthazar01
Exakt, precis som att 1 miljon människor på en 4 månaders period skulle blivit hostade i ansiktet😀
Minst 30 % visar ingen symptom trots att de är sjuka . Ca 80 % alla smittas från de asymtomatiska .
Viruset smittar från droppor som man släpper ut när man pratar och skrattar. Inte bara efter nysningar.
Därför man måste hålla sig minst 2 meter avstånd.
Citera
2020-04-03, 12:21
Medlem
DoktorTengeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Förstår inte hur Göteborg tänker nu. Gymnasieelever ska kunna gå till skolor och hämta mat. Studier visar att denna grupp är stora smittspridare och inte heller är de skyddade mot Covid19. Återigen en fälla för smittspridning. Smitta, smitta, smitta.

Skolmaten är ofta den enda (varma) måltiden som många barn och tonåringar från underklassen får. Är det acceptabelt att låta barn svälta tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Träningar pågår, lets dance känns inte så livsviktigt, hotell är öppna och resor är tillåtna.

Träningar ja.. men allsvenskan elitserien m.m m.m

Man kan inte låsa ner allt, viruset kommer inte försvinna för det.
Hamna på defensiven är inge bra strategi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Tack, men jag har redan läst statistik på högskolenivå. Ett par olika kurser faktiskt.
Vissa läser men förstår inte det de läser.

Eller så ljuger du - det mest sannolika!
Citera
Medlem
aina08s avatar
Aftonbladet igen:
Hejsan AB! Jag har varit rosslig i halsen lite smått i fem dagar vilket nu även har gått över till att göra ont i lungorna av och till... Jag antar att det är dags att stanna hemma? Ceta

Personen har alltså levt på som vanligt i 5 dagar. Bara lite rosslig i halsen...
Undra hur många som smittats under tiden... hur många av dom kommer smitta vidare, hur många behöver sjukvård och hur många kommer att dö. Allt på grund av att Ceta inte hållit sig hemma med sin rossliga hals.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
EU visar sitt rätta ansikte. Går bra så länge det går bra.

"Miljontals ansiktsmasker från Mölnlycke har beslagtagits av Frankrike. Regeringen ser allvarligt på händelsen och säger till SvD att man förväntar sig att Frankrike ”snarast” lämnar tillbaka produkterna."
Källa: SvD

Jag hejar på fransmännen. Nu gäller det att varje nation och dess befolkning att gå först. Vilket den humanitära stormakten Sverige aldrig kommer att förstå....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Japo men lag fortsätter träna som vanligt, vi får väl bara hoppas att ingen åker och tränar med symtom.

Såklart ingen som vill träna sjuk.
Citera
2020-04-03, 12:22
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Jo men Hahne skänkte tills sist bort maskerna. Men jag håller med skadan är redan skedd och AfS bör avpolletera honom snarast.

Han var väl tvungen. Har svårt att tänka mig att han gjorde det pga solidaritet till sina medmänniskor.

AfS har väl redan uteslutit honom om jag förstått saken rätt. Förmodligen ett klokt beslut.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Krislägesavtalet för intensivvården aktiveras i Region Stockholm, meddelar Sveriges Kommuner och Regioner i ett pressmeddelande. Det betyder att anställda nu får mer än dubbla lönen.

Liiite plåster på såren kanske

Jag tror faktiskt att de skulle ha føredragit att lagren var fulla av skyddsutrustning !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Det finns kanske en naturlig förklaring, nämligen det faktum att sjukhusen inte alls går på knäna i New York, oavsett vad Media skriver och rapporterar.
Det finns en uppsjö av videos på twitter och youtube som till skillnad från medias skräcknyheter visar folktomma väntrum och lugna tillfrågade läkare och skjutsköterskor som alla säger att det hela är överdrivet runt om hela NY.

Läste du ens artikeln? Det ÄR kaos på sjukhusen, men olika typer av regler gör det svårt få patienter till skeppet. Helt meningslöst att plocka fram högerkonservativkonspirationer. Covid19 är ingen lek.
Citera
2020-04-03, 12:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Förstår inte hur Göteborg tänker nu. Gymnasieelever ska kunna gå till skolor och hämta mat. Studier visar att denna grupp är stora smittspridare och inte heller är de skyddade mot Covid19. Återigen en fälla för smittspridning. Smitta, smitta, smitta.

Alla kan sprida smittan. Varenda människa du möter kan ha den. Betänk det istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in